Gå til innhold

Tett i øra..

Anbefalte innlegg

Gjest katt08
Skrevet

Å kjære vene. Jeg ha er blitt så tett i øra mine. Det er det ene som tetter seg. Spesielt når jeg ligger. Jeg blåser og gjesper. Men det tetter seg igjen ganske fort. Det høres ut som en halv våt svamp, "schmukk" sier det når det åpner seg. Eller så høres det ut som et kjelelokk som smeller når jeg blåser det opp.

Det er så irriterende..

Noen tips på hvordan jeg kan få det åpent igjen? Tørr i øya og.

Kjedelige greier...

Skrevet

Kan det være ørevoks? Dra på apoteket og kjøp ei pumpe og spesiell veske du skal ha i øret. Les bruksanvisningen og skyll øret grundig.

Ikke stikk noe i ørene, det skal du aldri gjøre.

Jeg må skylle ørene mine en gang pr. år, så jeg har skaffet meg ei skikkelig pumpe, ei slik ei de bruker på legekontorene, men de funker de du får på apoteket også.

Gjest katt08
Skrevet

Kan det være ørevoks? Dra på apoteket og kjøp ei pumpe og spesiell veske du skal ha i øret. Les bruksanvisningen og skyll øret grundig.

Ikke stikk noe i ørene, det skal du aldri gjøre.

Jeg må skylle ørene mine en gang pr. år, så jeg har skaffet meg ei skikkelig pumpe, ei slik ei de bruker på legekontorene, men de funker de du får på apoteket også.

Ok..

Tenker du på de ballongene? Skal ta meg en tur på apoteket i morgen. Føler at det er full stopp i gangene..

Skrevet

Ok..

Tenker du på de ballongene? Skal ta meg en tur på apoteket i morgen. Føler at det er full stopp i gangene..

Ja tenker på de ballongene. De er i samme pakning som væsken er i. Det heter forresten Revaxør.

Skrevet

Tror nok ikke det er ørevoks, er vel heller litt overtrykk/undertrykk-problemer.

Ville først og fremst startet med nesespray.

Gjest katt08
Skrevet

Tror nok ikke det er ørevoks, er vel heller litt overtrykk/undertrykk-problemer.

Ville først og fremst startet med nesespray.

Tips på hva slags nesespray jeg kan prøve?

Kan dette komme av allergien min?

Det er så forbaska irriterende.. He he.. ;-)

Gjest Lea Lett
Skrevet

Gjør som Åsemor skriver. Bruk nesespray. Du kan kjøpe en saltvnnsnesespray + Otrivin, også forsøker du med saltvann først. Hvis dette ikke hjelper bruker du Otrivin. Hvis ingen av delene hjelper ville jeg ha oppsøkt lege.

Skrevet

Tips på hva slags nesespray jeg kan prøve?

Kan dette komme av allergien min?

Det er så forbaska irriterende.. He he.. ;-)

Ja, sikkert allergi.

Hvilken nesespray som helst.

Gjest ta nå en tur til legen da
Skrevet

Barnet mitt blir ofte helt tett i øra ved langvarig forkjølelse. Tette ører varer da lenger enn forkjølelsen.

Hvis du er allergisk så er det mest sannsynlig at dette er med på å lage problemet ditt. Da må det bare ta den tiden du trenger.

Men ta en tur til legen for å sjekke ørene dine. De kan ofte se i øret om det er noe som kan gjøres manuelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...