Gå til innhold

Arbeidsplass - høflig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høflig/ok er det at når man er 3 stk på jobb, så lukker 2 av de seg inn på et kontor og prater sammen (sjef og nestsjef)? Ja, du gjettet riktig - den 3. er meg.

Vi pleier å skravle litt sammen over morgenkaffen, men sånn ble det visst ikke i dag.

Vi har vært 3-5 stk her de siste par ukene (sjefen borte), men dette har da ikke skjedd tidligere.

Jeg lurer på om jeg rett og slett skal gå og si fra, og si at jeg ikke synes dette er noe ok. Kan/bør jeg det?

Gjest ToneVe
Skrevet

Det er alltid hyggelig med morgenkaffe, og det er en god start på arbeidsdagen....derfor er det alltid kjedelig hvis det ikke blir noe av. Men kanskje de har noe de må snakke om seg imellom, som haster litt?...de mener sikkert ikke å være uhøflige. Tror ikke jeg hadde sagt i fra, utover kanskje å spørre på en hyggelig, kanskje litt humoristisk måte om de ikke vil ha morgenkaffe..hadde ihvertfall ikke giddet å problematisere det. Ha en fin da på jobben i allefall...:-)

Skrevet

Skjer dette ofte eller skjedde det bare en gang? Om det skjedde bare en gang så var det vel noe viktig de hadde å snakke om, selv om det ikke dreide seg om deg så er det ikke sikkert det var ment for dine ører vet du.

Skrevet

Skjer dette ofte eller skjedde det bare en gang? Om det skjedde bare en gang så var det vel noe viktig de hadde å snakke om, selv om det ikke dreide seg om deg så er det ikke sikkert det var ment for dine ører vet du.

Om det skjer ofte vet jeg ikke, men det er lite hyggelig når det bare er oss 3 her på jobb på avdelingen. Jeg tror ikke at det var meg de snakket om, men jeg synes det var en lite hyggelig start på dagen. Vi pleier liksom ikke å ha lukkede dører.

Gjest jamvold
Skrevet

På enhver arbeidsplass må man ha enesamtaler med personalet. Det kan være et privat problem eller et problem med jobben. Det går absolutt ikke ann å bli sur pga. dette! Hallo!

Det som heller kan være et problem er at du som er igjen har alt ansvaret på jobben og kanskje har ekstra mye å gjøre når andre er borte. Det bør heller taes opp hvis det fortsetter mange ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...