Gjest omstendigheter Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Vet at det er dårlig gjort, setter arbeidsplassen i knipe osv... Men kan jeg trekke tilbake et "ja" på en jobb jeg har fått? Har sendt skriftlig svar hvor jeg krysset av på JA og skrev under. Kan de si noe på det, annet at de selvsagt blir irritert og skuffet osv, kan jeg stilles ansvarlig for noe? Om dere skjønner hva jeg mener? 0 Siter
Gjest bareentanke Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 De har sikkert flere aktuelle kandidater Du har jo signert en arbeidsavtale, men jeg tror ingen arbeidsgiver vil ha en ansatt som i bunn og grunn ikke ønsker det, så de gjør neppe noen stor sak ut av dette. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Siden du har gitt skriftlig svar, så kan du tvinges til å jobbe ut oppsigelsestiden. En annen ting er om de tar seg bryderiet med å gjøre det. Uansett bør du gi beskjed om at du ikke vil ha jobben likevel så raskt som mulig, så kanskje arbeidsgiver kan rekke å få tak i noen av de andre som søkte på jobben. 0 Siter
Gjest omstendigheter Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Siden du har gitt skriftlig svar, så kan du tvinges til å jobbe ut oppsigelsestiden. En annen ting er om de tar seg bryderiet med å gjøre det. Uansett bør du gi beskjed om at du ikke vil ha jobben likevel så raskt som mulig, så kanskje arbeidsgiver kan rekke å få tak i noen av de andre som søkte på jobben. Takk for svar... Hva gjør jeg? Skriftlig eller muntlig... Kjenner jeg kvier meg for å ringe, feig ja...:/ Ville ikke at det skulle bli sånn her... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Takk for svar... Hva gjør jeg? Skriftlig eller muntlig... Kjenner jeg kvier meg for å ringe, feig ja...:/ Ville ikke at det skulle bli sånn her... Ta en telefon med en gang, du Så vil du føle deg mye bedre når det er overstått. 0 Siter
Gjest omstendigheter Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 De har sikkert flere aktuelle kandidater Du har jo signert en arbeidsavtale, men jeg tror ingen arbeidsgiver vil ha en ansatt som i bunn og grunn ikke ønsker det, så de gjør neppe noen stor sak ut av dette. Takk for svar... Joda, de har vel det... Men har bare så forferdlig dårlig samvittighet... 0 Siter
Gjest omstendigheter Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Ta en telefon med en gang, du Så vil du føle deg mye bedre når det er overstått. Må vente til i morgen tidlig uansett... Skal jeg finne på noe troverdig som unnskyldning eller bare si det som det er? Huff så vanskelig... Jeg har virkelig ordnet det til for meg selv nå 0 Siter
Gjest bareentanke Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Takk for svar... Joda, de har vel det... Men har bare så forferdlig dårlig samvittighet... Du ønsket vel i utgangspunktet ikke å sette arbeidsgiveren i denne situasjonen - så din samvittighet forteller deg vel nettopp det. Jeg synes allikevel ikke du skal tenke så altfor mye over dette. Ta en telefon og forklar situasjonen og denne saken er ute av verden 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Må vente til i morgen tidlig uansett... Skal jeg finne på noe troverdig som unnskyldning eller bare si det som det er? Huff så vanskelig... Jeg har virkelig ordnet det til for meg selv nå Nå vet ikke jeg hva grunnen er til at du har ombestemt deg. Men det er ofte det beste å si det som det er, så du ikke vikler deg inn i noen dumme løgner. Si gjerne også at du har dårlig samvittighet fordi du setter dem i en knipe, men at du håper de får tak i noen av de andre kandidatene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.