Gå til innhold

Dyreparkens hundeparkering

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Dyreparken sier jo at de har tilbudet fordi de av erfaring vet at ellers setter en del folk igjen hundene i bilen... Så jeg synes da det er greit.

Man trenger selvsagt ikke dra med seg hund overalt,- men hvis man er på en ferietur hvor resten av ferien egner seg for å ha med hund,- og denne ene dagen ikke egner seg, så er det jo forståelig at de har den med.

Gjest Angela26
Skrevet

Enig! Disse eierne skulle blitt fratatt hunden sin, for dette er dyremishandling.

Skogstrollet
Skrevet

Dyreparken sier jo at de har tilbudet fordi de av erfaring vet at ellers setter en del folk igjen hundene i bilen... Så jeg synes da det er greit.

Man trenger selvsagt ikke dra med seg hund overalt,- men hvis man er på en ferietur hvor resten av ferien egner seg for å ha med hund,- og denne ene dagen ikke egner seg, så er det jo forståelig at de har den med.

Da hadde jeg heller valgt å overlate den til en kennel de dagene.

Gjest dette er ikke dyreplageri
Skrevet

Jeg bor i området og må si at dette er da ikke noe problem.

Hunder har ikke noe problem med å sitte i bur en dag som det her er snakk om. De sitter jo i bur i timevis når de kjører rundt med familien på ferie i bilen. Så disse dyrene er vant til bur og ansvarsfulle eiere er selvsagt ute flere ganger fra parken for å se til dyret sitt og fylle på vann i skål og dobesøk.

Dessuten er det alltid parkeringsvakter på området som sirkulerer rundt store deler av dagen og da ville det være vanskelig for noen mennesker å drive dyreplageri med hundene.

I dyreparken kommer det vanligvis mest barnefamilier som ikke ville finne på å drive ødeleggelser.

Det er mye bedre at hundene står ute i fastlåst bur enn inne i en varm bil. Det går jo ikke i varmen.

Hvis hundene hadde vært innelåst slik dag etter dag kan vi snakke om dyreplageri. Men her synes jeg det ikke er noe problem for en dag.

Dyrevernerne bør heller ta for seg høner og kyllinger som bor flere i små bur hele sitt liv osv..Det finnes nok å rope varsko for som er viktigere enn dette.

Annonse

Gjest dyrevennen_8
Skrevet

Jeg bor i området og må si at dette er da ikke noe problem.

Hunder har ikke noe problem med å sitte i bur en dag som det her er snakk om. De sitter jo i bur i timevis når de kjører rundt med familien på ferie i bilen. Så disse dyrene er vant til bur og ansvarsfulle eiere er selvsagt ute flere ganger fra parken for å se til dyret sitt og fylle på vann i skål og dobesøk.

Dessuten er det alltid parkeringsvakter på området som sirkulerer rundt store deler av dagen og da ville det være vanskelig for noen mennesker å drive dyreplageri med hundene.

I dyreparken kommer det vanligvis mest barnefamilier som ikke ville finne på å drive ødeleggelser.

Det er mye bedre at hundene står ute i fastlåst bur enn inne i en varm bil. Det går jo ikke i varmen.

Hvis hundene hadde vært innelåst slik dag etter dag kan vi snakke om dyreplageri. Men her synes jeg det ikke er noe problem for en dag.

Dyrevernerne bør heller ta for seg høner og kyllinger som bor flere i små bur hele sitt liv osv..Det finnes nok å rope varsko for som er viktigere enn dette.

ser poengte ditt,men synes likevel det er unødvendig å drasse med seg hundene til dyreparken hvis det er andre muligheter...

Skrevet

Synes Dyreparken har noe rett i det de sier om at det tross alt er bedre at hundene blir plassert i denne hundeparkeringen, enn at de blir sittende i bilene. Men likevel - er enig med deg i at det er eierne som burde fått en skole her, de kan la hundene bli hjemme.

Vi kjørte forbi denne hundeparkeringen etter at vi hadde vært i parken nå, og min far (som er hundeier, og hadde latt hunden bli "hjemme") kommenterte at han aldri hadde latt hunden sin stå i disse burene.

Skrevet

Da hadde jeg heller valgt å overlate den til en kennel de dagene.

Tja,- hvis man er på en lengre ferie - en uke f.eks, så tror jeg at hunden heller vil ha 6 dager med familien og en dag i oppbevaringen i dyreparken enn 7 dager på kennel... Regner med at fornuftige folk stikker ut og sjekker hunden en gang i blant underveis.

Skrevet

ser poengte ditt,men synes likevel det er unødvendig å drasse med seg hundene til dyreparken hvis det er andre muligheter...

Hvis man har noen timer å kjøre fram og tilbake til parken, og skal være der noen timer, er det heller ikke en mulighet å la hunden være alene hjemme. I tillegg skal man kanskje innom og besøke noen på veien etc.

Tror nok de fleste som har mulighet til å la andre passe hunden, eller hvor det passer å la hunden bli hjemme, gjør det.

Skogstrollet
Skrevet

Tja,- hvis man er på en lengre ferie - en uke f.eks, så tror jeg at hunden heller vil ha 6 dager med familien og en dag i oppbevaringen i dyreparken enn 7 dager på kennel... Regner med at fornuftige folk stikker ut og sjekker hunden en gang i blant underveis.

Jeg mente en kennel i Kristiansand mens folka er i Dyreparken.

Skrevet

I skoleferier må man vel bestille slikt en stund i forveien, tror jeg?

Skrevet

I skoleferier må man vel bestille slikt en stund i forveien, tror jeg?

Vil tro at de fleste kenneler / dyrepensjonater er fulle i skoleferiene ja.

Annonse

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Synes Dyreparken har noe rett i det de sier om at det tross alt er bedre at hundene blir plassert i denne hundeparkeringen, enn at de blir sittende i bilene. Men likevel - er enig med deg i at det er eierne som burde fått en skole her, de kan la hundene bli hjemme.

Vi kjørte forbi denne hundeparkeringen etter at vi hadde vært i parken nå, og min far (som er hundeier, og hadde latt hunden bli "hjemme") kommenterte at han aldri hadde latt hunden sin stå i disse burene.

La hundene bli hjemme? Overlatt til seg selv, mener du?

Det er ikke alle som er så heldige at de har noen til å passe hunden for seg.

Skrevet

La hundene bli hjemme? Overlatt til seg selv, mener du?

Det er ikke alle som er så heldige at de har noen til å passe hunden for seg.

Nei, jeg mener selvfølgelig ikke at hundene skal være hjemme overlatt til seg selv over lang tid. Hvis det er snakk om en dagstur i parken, så kan de være det (de fleste hundeeiere er vel borte på jobb til vanlig). Som jeg også skrev - hvis man overhodet ikke har noen annen mulighet, så er det bedre at hundene står i denne hundeparkeringen enn at de blir sittende i bilene i varmen.

Når det er sagt, mener jeg også at hvis man har gått til anskaffelse av hund, så må man først se hvilke muligheter man har for pass hvis man ikke kan ha med hunden, eller så må man ta konsekvensen av det, og være hjemme sammen med hunden.

Skrevet

skal bikkja sitte hjemme hele dagen da mener du? det er dyreplageri..

Skrevet

skal bikkja sitte hjemme hele dagen da mener du? det er dyreplageri..

Mange hunder er da alene hele dagen mens eierene er på jobb.

Forøvrig må det jo være hunde eierens ansvar hva de gjør med hunden sin når de ikke kan ha den med seg!

Sånn sett synes jeg dyreparken skal ha ros for at de faktisk har et tilbud til hundene. Så får det være hundeeierens ansvar å vurdere om dette tilbudet egner seg for akkurat deres hund, eller sørge for bedre alternativ selv.

Skrevet

Tror det er svært få kenneler som tar imot hunder bare for noen få timer...

Forøvrig har de bur på kenneler også, selvom de muligens litt større.

Skrevet

Mange hunder er da alene hele dagen mens eierene er på jobb.

Forøvrig må det jo være hunde eierens ansvar hva de gjør med hunden sin når de ikke kan ha den med seg!

Sånn sett synes jeg dyreparken skal ha ros for at de faktisk har et tilbud til hundene. Så får det være hundeeierens ansvar å vurdere om dette tilbudet egner seg for akkurat deres hund, eller sørge for bedre alternativ selv.

syns jobb er noe helt annet. Da må hunden faktisk være hjemme..

Skrevet

syns jobb er noe helt annet. Da må hunden faktisk være hjemme..

Ehh javel...

Så det er altså greit å la hunden være hjemme mens man er på jobb, men hvis den er alene mens man gjør noe annet, så er det dyreplageri??

Er det noen forskjell for hunden om eieren er her eller der??

Den tankegangen skjønte jeg ikke....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...