Gjest dette er ikke dyreplageri Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Jeg mente en kennel i Kristiansand mens folka er i Dyreparken. Jeg tror du og flere her inne som ikke har hund skal la vær å mene noe om saken. Dere har jo ikke peiling,men lirer av dere allverdens gode råd. Du får ikke kennel for dagen noe sted. Man må være ute i flere uker og måneder i forveien for å få kennel i fellesferien. 0 Siter
Gjest dette er ikke dyreplageri Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Nei, jeg mener selvfølgelig ikke at hundene skal være hjemme overlatt til seg selv over lang tid. Hvis det er snakk om en dagstur i parken, så kan de være det (de fleste hundeeiere er vel borte på jobb til vanlig). Som jeg også skrev - hvis man overhodet ikke har noen annen mulighet, så er det bedre at hundene står i denne hundeparkeringen enn at de blir sittende i bilene i varmen. Når det er sagt, mener jeg også at hvis man har gått til anskaffelse av hund, så må man først se hvilke muligheter man har for pass hvis man ikke kan ha med hunden, eller så må man ta konsekvensen av det, og være hjemme sammen med hunden. De fleste som har hunder har jobb og venner og barn. Noen ganger kan dette kombineres, andre ganger går det ikke. Skal man da gi avkall på en dag i dyreparken med sine barn bare fordi man ikke har hundepass denne dagen? Nei, man bruker sunn fornuft og tilbringer selvsagt mest mulig tid sammen med hund og familien, men et dyr har ikke samme tidsakspekter som mennesker har, så de lider ikke av å være alene noen timer når behovet med fellesskap ellers er oppfyllt. Hvis alle hadde tenkt som deg så hadde det ikke vært mange som hadde hatt kjæledyr her i landet. 0 Siter
Gjest dette er ikke dyreplageri. Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Enig! Disse eierne skulle blitt fratatt hunden sin, for dette er dyremishandling. Du har nok ikke noe kjæledyr? Da ville du sett litt anderledes på situasjonen hvis du hadde hatt hund og barn. Skal en familie fungere så må man gi og ta. Da er noen timer i et bur for en hund ikke noe problem så lenge den får gå på do og får nok vann. Og barna får en super dag i parken. Og hvis du har dyr ,så er du kanskje en slik sær person som ikke går ut og er med på noen ting fordi du skal ha med hunden ALLTID? Da er det ikke mange venner igjen til deg som vil ha deg med på ting eller selskap tenker jeg. 0 Siter
Bookworm Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 De fleste som har hunder har jobb og venner og barn. Noen ganger kan dette kombineres, andre ganger går det ikke. Skal man da gi avkall på en dag i dyreparken med sine barn bare fordi man ikke har hundepass denne dagen? Nei, man bruker sunn fornuft og tilbringer selvsagt mest mulig tid sammen med hund og familien, men et dyr har ikke samme tidsakspekter som mennesker har, så de lider ikke av å være alene noen timer når behovet med fellesskap ellers er oppfyllt. Hvis alle hadde tenkt som deg så hadde det ikke vært mange som hadde hatt kjæledyr her i landet. Tror du misforstår meg litt, fordi det jeg mener at at hundene _kan_ være hjemme alene noen timer mens familien er i dyreparken. Hvis det er slik at man er langveisfarende til Kristiansand og ikke har noen annen mulighet, mener jeg det er bedre at hunden er i dyreparkeringen enn at den sitter i bilen. Jeg mener ikke at man må droppe en dag i dyrehagen fordi man har hund, og jeg svarte egentlig i forhold til Ulvinnens kommentar om at jeg mente at hunden kunne være hjemme uten tilsyn. Det mener jeg går bra i noen timer. 0 Siter
Bookworm Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 syns jobb er noe helt annet. Da må hunden faktisk være hjemme.. Jobb er ikke noe annet - tidsaspektet er det samme, og hunden vet da vitterlig ikke hva eieren er ute på... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Tror du misforstår meg litt, fordi det jeg mener at at hundene _kan_ være hjemme alene noen timer mens familien er i dyreparken. Hvis det er slik at man er langveisfarende til Kristiansand og ikke har noen annen mulighet, mener jeg det er bedre at hunden er i dyreparkeringen enn at den sitter i bilen. Jeg mener ikke at man må droppe en dag i dyrehagen fordi man har hund, og jeg svarte egentlig i forhold til Ulvinnens kommentar om at jeg mente at hunden kunne være hjemme uten tilsyn. Det mener jeg går bra i noen timer. Selvsagt kan en hund være hjemme alene noen timer Siden jeg selv bor langt unna Kristiansand, er det de langveisfarende jeg identifiserer meg med. Jeg vil tro det store flertallet som besøker dyreparken ikke er de som bor i nærmeste omegn. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Mange hunder er da alene hele dagen mens eierene er på jobb. Forøvrig må det jo være hunde eierens ansvar hva de gjør med hunden sin når de ikke kan ha den med seg! Sånn sett synes jeg dyreparken skal ha ros for at de faktisk har et tilbud til hundene. Så får det være hundeeierens ansvar å vurdere om dette tilbudet egner seg for akkurat deres hund, eller sørge for bedre alternativ selv. Men da er de hjemme. Nå måtte hundene kanskje sitti 8 timer i en varm campingvogn eller campinghytte. Da syns jeg faktisk det er bedre å ha den i dyreparken, og få luftet den med jevne mellomrom, 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Ehh javel... Så det er altså greit å la hunden være hjemme mens man er på jobb, men hvis den er alene mens man gjør noe annet, så er det dyreplageri?? Er det noen forskjell for hunden om eieren er her eller der?? Den tankegangen skjønte jeg ikke.... poenget er vel kanskje at eierne oftest ikke er fra Kristiansand f.eks. Det er sommerferie og hundeeierne er turister. Da kan ikke hunden bli igjen hjemme i huset, men kanskje i en varm, knøttliten hytte. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 poenget er vel kanskje at eierne oftest ikke er fra Kristiansand f.eks. Det er sommerferie og hundeeierne er turister. Da kan ikke hunden bli igjen hjemme i huset, men kanskje i en varm, knøttliten hytte. Jeg svarte utifra at hunden var HJEMME. Og at "meg_123" formulerte seg slik at det virket ok at den var alene mens eierne jobbet, men ikke hvis de f.eks var i dyreparken... 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 2. august 2008 Skrevet 2. august 2008 Du har nok ikke noe kjæledyr? Da ville du sett litt anderledes på situasjonen hvis du hadde hatt hund og barn. Skal en familie fungere så må man gi og ta. Da er noen timer i et bur for en hund ikke noe problem så lenge den får gå på do og får nok vann. Og barna får en super dag i parken. Og hvis du har dyr ,så er du kanskje en slik sær person som ikke går ut og er med på noen ting fordi du skal ha med hunden ALLTID? Da er det ikke mange venner igjen til deg som vil ha deg med på ting eller selskap tenker jeg. Vi har noen til à passe hunden nàr vi skal noe, og det er folk som han kjenner veldig godt. Om det bare er snakk om noen timer er han hjemme alene. Jeg synes det er dyreplageri à plassere en hund i et lite bur, pà et ukjent sted, med flere gjòende hunder, i denne varmen som har vaert ( og kanskje ennà er ). Har man hund fàr man ta ansvar! Og det synes jeg ikke disse eierne gjòr. 0 Siter
meg__123! Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 Ehh javel... Så det er altså greit å la hunden være hjemme mens man er på jobb, men hvis den er alene mens man gjør noe annet, så er det dyreplageri?? Er det noen forskjell for hunden om eieren er her eller der?? Den tankegangen skjønte jeg ikke.... man må faktisk på jobb. man MÅ ikke i dyreparken..! 0 Siter
Bookworm Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 man må faktisk på jobb. man MÅ ikke i dyreparken..! Som om bikkja vet forskjell på om eieren er på jobb eller om h*n er i dyreparken... 0 Siter
meg__123! Skrevet 4. august 2008 Skrevet 4. august 2008 Som om bikkja vet forskjell på om eieren er på jobb eller om h*n er i dyreparken... Var ikke det jeg mente heller da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.