Gå til innhold

kan det være kreft?


papaya

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp oppdaget en forholdsvis stor kul på kneet. Det er helt hard som bein, ser ut som at en knokkel i kneet er forvokst og verker litt. Den må ha kommet i løpet av den siste måneden da den er ganske synlig.

I dag var jeg hos legen. Han sa bare at jeg skulle se det litt ann. Jeg spurte om han mente dager eller uker, men fikk ikke noe svar. Jeg fikk ikke vite hva det kunne være eller hvilke alternativer som var mest nærliggende. Nå er jeg enda mer

rådvill og bekymret enn jeg var.

Kan det være kreft? Når skal jeg eventuelt gå tilbake til legen og når skal jeg slutte å bekymre meg? Når verket er borte, eller når kulen er borte eller begge deler?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er denne kulen rett under kneet, og er du i tenårene?

Jeg fikk selv en slik kul i 14 års alder. Den kommer av at man vokser mye, og samtidig trener en del(?). Kulen kan være øm og synlig i alt fra to uker til to år. Man må være i ro for at den skal forsvinne helt - tror jeg. Det var ikke jeg og kulen er der fortsatt. Helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er denne kulen rett under kneet, og er du i tenårene?

Jeg fikk selv en slik kul i 14 års alder. Den kommer av at man vokser mye, og samtidig trener en del(?). Kulen kan være øm og synlig i alt fra to uker til to år. Man må være i ro for at den skal forsvinne helt - tror jeg. Det var ikke jeg og kulen er der fortsatt. Helt ufarlig.

... og det heter slatters!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lege Knut-Erik Ånensen

Til papaya ang kan det være kreft?

Dette høres ikke farlig ut. Uten helt å vite hvor på kneet denne kulen er lokalisert høres det ut som mulig bruskutvekst, eventuelt en hard senekul. Blodutredelse høres lite trolig ut.

Jeg vil anta at du bør ta en kontroll om 3-4 uker, men hvis det øker i størrelse eller blir smertefullt bør du nok søke legen din før!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Knut-Erik Ånensen, allmennlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...