Gå til innhold

Solgt leilighet - klage i etterkant...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen mennesker er grådige dyr ja.....

Det kunne da virkelig ikke falle meg inn å kreve en huskjøper for penger for den olje/parafin som måtte befinne seg i tanken på det tidspunktet et hus blir solgt! Jeg bor også i enebolig med sentralfyr. Jeg forundres over at noen i det hele tatt tenker tanken....

''Det kunne da virkelig ikke falle meg inn å kreve en huskjøper for penger for den olje/parafin som måtte befinne seg i tanken på det tidspunktet et hus blir solgt!''

Enig! Hva hadde selger gjort om kjøper hadde nektet og hadde sagt at da fikk de ta med seg oljen? ;o)

Jeg fikk ikke med oppvaskmaskina som sto i min forrige leilighet da jeg kjøpte den, selger ville ha ekstra betalt for den, men da sa jeg nei, hun hadde alt fått 40.000,- over prisantydning for leiligheten. Da fikk hun selv bryet med å bli kvitt den på annen måte.

Og da jeg senere skulle selge samme leilighet ville kjøper ha med alle (!) hvitevarene på kjøpet! Ble ikke særlig aktuelt nei, alt (bortsett fra komfyr som fulgte med fordi den var innebygd) var bare 2,5 år gammelt og i veldig god kvalitet! Selv om jeg også fikk adskillig mer for leiligheten enn forventet, men dette var jo ikke innebygde saker som skulle følge med da. Tok også med meg oppvaskmaskina slik forrige eier hadde gjort, selv om det egentlig vel var på kanten...

Gjest Grorud er best
Skrevet

Tja.... De fleste rom viser seg jo å være mer slitte når alle møblene er ute. Jeg måtte male om kjøkkenet mitt da det viste seg å være adskillig mer slitt enn førsteinntrykket viste, men jeg kunne ikke tenke meg å klandre selgerne for det.

En blir veldig blendet på visning. Da vi var på visning så det egentlgi ganske bra ut, men når møblene var ute så vi alle skavankene. F.eks. var det sølt maling i annen farge her og der, skikkelig stygt... og dårlig malt var det, gammel tapet lyste igjennom, ikke var det grunnet heller... Og hakk her og der osv....

Men det var et eldre hus, så vi visste at det ikke var vits i å klage da slikt er sånt man må regne med.

Han fyren er nok bare ute etter å tjene inn igjen noen penger, hun sa megleren og at han virket litt spesiell.

Han hadde fått nøkler før overtakelse, så han hadde god tid til å studere og lete etter mangler...

På visningen drev han og studerte hver krinkelkrok og dette gjorde han og etter overtakelsen, så han godtok jo ting sånn som det var!

Siden han var så nøye kunne han like gjerne flyttet på møbler for å studere hva som er bak da, det er ofte skavankene er skjult bak møbler!

Så jeg tror faktisk han var på jakt etter ting han kunne klage på så han fikk igjen litt penger. Merkelige greier, for både han og kona har godt betalte jobber....

Gjest Hussalg er ikke bare-bare
Skrevet

''Det kunne da virkelig ikke falle meg inn å kreve en huskjøper for penger for den olje/parafin som måtte befinne seg i tanken på det tidspunktet et hus blir solgt!''

Enig! Hva hadde selger gjort om kjøper hadde nektet og hadde sagt at da fikk de ta med seg oljen? ;o)

Jeg fikk ikke med oppvaskmaskina som sto i min forrige leilighet da jeg kjøpte den, selger ville ha ekstra betalt for den, men da sa jeg nei, hun hadde alt fått 40.000,- over prisantydning for leiligheten. Da fikk hun selv bryet med å bli kvitt den på annen måte.

Og da jeg senere skulle selge samme leilighet ville kjøper ha med alle (!) hvitevarene på kjøpet! Ble ikke særlig aktuelt nei, alt (bortsett fra komfyr som fulgte med fordi den var innebygd) var bare 2,5 år gammelt og i veldig god kvalitet! Selv om jeg også fikk adskillig mer for leiligheten enn forventet, men dette var jo ikke innebygde saker som skulle følge med da. Tok også med meg oppvaskmaskina slik forrige eier hadde gjort, selv om det egentlig vel var på kanten...

''Enig! Hva hadde selger gjort om kjøper hadde nektet og hadde sagt at da fikk de ta med seg oljen? ;o)''

Ved hussalg er dette regulert med en egen bestemmelse, olje som er på tanken skal husskjøper kjøpe av selger om ikke selger vil gi den bort. Spørsmålet er prisen, om det skal være innkjøpspris da kjøpet av oljen ble gjort eller markedspris som skal betales.

Våre kjøpere prøvde seg med at vi skulle ta med oss oljen når vi ikke "godtok" budet deres, men da satte megleren foten ned. Fyringsolje er ikke en slik ting man kan ta med seg.

Gjest Hussalg er ikke bare-bare
Skrevet

Noen mennesker er grådige dyr ja.....

Det kunne da virkelig ikke falle meg inn å kreve en huskjøper for penger for den olje/parafin som måtte befinne seg i tanken på det tidspunktet et hus blir solgt! Jeg bor også i enebolig med sentralfyr. Jeg forundres over at noen i det hele tatt tenker tanken....

Når det er snakk om å gi bort en vare til verdi av 10 000,-, så vil jeg si at det er i overkant generøst av husselger.

Fyringsolje reguleres i en egen bestemmelse i loven om salg av bolig, dette skal gjøres opp mellom selger og kjøper. Se forøvrig mitt svar til Lillemus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...