Gå til innhold

Mye å betale for oppvarming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i sameiet betaler vi 700.- av husleia som skal gå til oppvarming (sentralfyring). Det betaler vi hele året selvom radiatorene er skrudd av hele sommeren. Betaler dermed 8400.- i oppvarming i året. Dette er for en leilighet på 76m2. Syns det virker veldig mye. Mener vi betalte mye mindre der vi leide før som også var 76 m2.

Gjest hmmmmmmmmmmm
Skrevet

Be om å få se regnskapet og regninger. Styret har informasjonsplikt.

Gjest nettlei
Skrevet

Til sammenligning betalte jeg i fjor ca. 15000,- i strøm for en leilighet på ca. 100m2.

Varmer opp kun stue, kjøkken og bad på vinters tid.

Det reelle strømforbruket er ikke så mye - nettleia tar jo halve kaka!

Skrevet

Til sammenligning betalte jeg i fjor ca. 15000,- i strøm for en leilighet på ca. 100m2.

Varmer opp kun stue, kjøkken og bad på vinters tid.

Det reelle strømforbruket er ikke så mye - nettleia tar jo halve kaka!

Ja men det er inkl. strøm. Jeg betaler 8400.- i året i bare oppvarming.

Gjest nettlei
Skrevet

Ja men det er inkl. strøm. Jeg betaler 8400.- i året i bare oppvarming.

Beklager, var visst litt bortreist når jeg leste innlegget ditt.

Hvor mye betaler du utenom oppvarming i strøm for året da? Har dere en felles måler når det gjelder oppvarming? Kan det være at felles strøm er inkl. i denne summen? (Vår felles strøm er plottet inn i husleien).

De faktiske utgiftene dere har til oppvarming må i alle fall være likt fordelt i forhold til antall m2 hver av dere disponerer, hvis ikke blir det urettferdig.

Får du ikke årsregnskap fra boligselskapet for hvert år? Så lenge du har en andel har du vel krav på å få denne oversikten.

Hvert år før generalforsamling får vi tilsendt årsregnskap og budsjett for neste år. Evt. merknader vi måtte ha i forhold til regnskapet må leveres skriftlig før generalforsamling, og "godkjenning".

Skrevet

Beklager, var visst litt bortreist når jeg leste innlegget ditt.

Hvor mye betaler du utenom oppvarming i strøm for året da? Har dere en felles måler når det gjelder oppvarming? Kan det være at felles strøm er inkl. i denne summen? (Vår felles strøm er plottet inn i husleien).

De faktiske utgiftene dere har til oppvarming må i alle fall være likt fordelt i forhold til antall m2 hver av dere disponerer, hvis ikke blir det urettferdig.

Får du ikke årsregnskap fra boligselskapet for hvert år? Så lenge du har en andel har du vel krav på å få denne oversikten.

Hvert år før generalforsamling får vi tilsendt årsregnskap og budsjett for neste år. Evt. merknader vi måtte ha i forhold til regnskapet må leveres skriftlig før generalforsamling, og "godkjenning".

Flyttet inn ifjor så har ikke fått noe regnskap enda. Men er meningen at de som bruker mer/mindre oppvarming enn gjennomsnittet skal betale/få igjen penger.

Har en strømregning på ca. 1200.- hver 3. måned utenom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...