Gå til innhold

Dusjsåpe til håndvask?

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Ja, det er ikke både vasking av hender og spriting samtidig, men enten eller. Det gjør hver sin oppgave.

Hilsen

Ikke sant, derfor kan man ikke si at sprit kan erstatte håndvasken fullstendig, og det gjør det heller ikke på sykehus (håper jeg!)

Skrevet

Ordinær håndsåpe er vel ikke desinfiserende, men den er nok litt sterkere enn dusjsåpe og tar dermed mer hvis man er skikkelig møkkete.

Etter dotur tror jeg man blir omtrent like ren med dusjsåpe som med håndsåpe.

Hvor er det man blir så skitten etter en dotur da? Jeg bruker såpass med dopapir at fingrene mine er langt unna det stedet jeg tørker. Skjønner ikke dette hysteriet. Klart man vasker hendene etter dobesøk, men desinfisering?? Jeg tror verden går av skaftet snart :-( Vi trenger noen bakterier for å kunne ha et skikkelig immunforsvar.

Skrevet

Tror ikke det spiller noen rolle. Hos oss har vi flytende håndsåpe på pumpeflaske + fast såpe på begge badene. I dusjen har vi shampo + enten dusjsåpe eller håndsåpe + asan.

Er noe tomt, tar vi det vi har :-)

Når jeg dusjer, bruker jeg som regel bare shampo (på hele kroppen) + evt asan. Fungerer fint det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...