Gå til innhold

Norsk billedkunstner i drapssak

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen signatur for meg nå.
Skrevet

Jeg ble ringt opp i dag morges av venninne, som sier at det i svenske og norske aviser (jeg er på ferie og har p.t. ikke adgang til skandinaviske aviser) skrives om en norsk billedkunstner innblandet i drapssak i Värmland. Navn står ikke, men alder.

Jeg ble utrolig bekymret, ettersom jeg er billedkunstner selv, og omtrent i samme aldersklasse, og har gode kolleger som kunne ha passet godt til beskrivelsen. Vet noen om det er steder hvor navn har vært lagt ut? Trenger ikke navn her, om det ikke er slått veldig opp, men vil veldig gjerne finne det ut på nettet!

Skrevet

Hun er først og fremst kjent som medisinsk illustratør, og fornavnet hennes begynner _ikke_ på K. Det skulle vel være nok til at du evt. kan be-/avkrefte at det er noen du "kjenner".

Skrevet

Hun er først og fremst kjent som medisinsk illustratør, og fornavnet hennes begynner _ikke_ på K. Det skulle vel være nok til at du evt. kan be-/avkrefte at det er noen du "kjenner".

Blande meg inn: Vet du hvem det er? Det _aner_ meg hvem det er... ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1217711624' post='3927241]

Blande meg inn: Vet du hvem det er? Det _aner_ meg hvem det er... ;o)

Ja, jeg vet det. Hun er vel ikke spesielt "kjent", om man da ikke er opptatt av/utdannet innen helsefag. Sånn sett er det ikke noen voldsom wow-faktor her, synes jeg, men slik pressen legger det frem pirrer det jo folks nysgjerrighet. Tror mange vil bli litt snytt når navnet blir frigitt.

Skrevet

Ja, jeg vet det. Hun er vel ikke spesielt "kjent", om man da ikke er opptatt av/utdannet innen helsefag. Sånn sett er det ikke noen voldsom wow-faktor her, synes jeg, men slik pressen legger det frem pirrer det jo folks nysgjerrighet. Tror mange vil bli litt snytt når navnet blir frigitt.

Så fort det er noen som er bittelitt kjent (eller kan være det i visse kretser) brukes dette i media for alt det er verdt, fordi det selger bedre. Irriterer meg like mye hver gang...

Skrevet

Ta det helt med ro - det er ikke deg!! Husk at du var utenlands og har alibi... ;)

Skrevet

Tar jeg feil...?

Gjest minnah
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1217745777' post='3927300]

Tar jeg feil...?

Birdie gir jo hint så det oser her, bare å søke på "medisinsk illustratør" så får du opp noen navn, og det er altså ikke den av de to med fornavn på K. :-)

Skrevet

Birdie gir jo hint så det oser her, bare å søke på "medisinsk illustratør" så får du opp noen navn, og det er altså ikke den av de to med fornavn på K. :-)

Men hverken du eller birdie ser mitt hint... ;o)

Gjest minnah
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1217745980' post='3927302]

Men hverken du eller birdie ser mitt hint... ;o)

Jo - nå når du sier det ;-)

Gjest Ingen signatur for meg nå
Skrevet

Ta det helt med ro - det er ikke deg!! Husk at du var utenlands og har alibi... ;)

Takk for svar. Det var heldigvis ikke en jeg kjenner godt, men som jeg fryktet det kunne være.

Ille er det uansett, det er ikke det.

Skrevet

Nå skjedde det vel i utlandet, så alibiet hennes er tvilsomt. Godt det allerede foreligger en tilståelse.

;)

Skrevet

Det er sikkert ett nytt "stunt" fra Marianne Aulie (og Aune Sand).

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1217745777' post='3927300]

Tar jeg feil...?

Nei, du har rett.

Gjest ikke jeg heller
Skrevet

Hvis man googler finner man minst 4-5 ulike navn, da.

Hvis det er hun med det korte fornavnet, så er hun jo godt kjent da, også som annet enn medisinsk illustratør. Håper det ikke er henne.

Gjest minnah
Skrevet

Hm, siden du sier hun _ikke_ har fornavn på K, tok jeg det for gitt at det var hun med fornavn på T. Siden de har samme etternavn (søstre?) Men det stemmer altså ikke likevel?

Gjest minnah
Skrevet

Hvis man googler finner man minst 4-5 ulike navn, da.

Hvis det er hun med det korte fornavnet, så er hun jo godt kjent da, også som annet enn medisinsk illustratør. Håper det ikke er henne.

Jeg tok det for gitt at når birdie sier det _ikke_ er hun med fornavn på K, så er det søstra(?). Men det var visst ikke det hun mente.. Hvis Lotte har rett er det hun med det korte navnet..

Skrevet

Hm, siden du sier hun _ikke_ har fornavn på K, tok jeg det for gitt at det var hun med fornavn på T. Siden de har samme etternavn (søstre?) Men det stemmer altså ikke likevel?

Nei, tror det er en feilskriving, så vidt jeg vet har ikke K noen søster som er tegner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...