Gå til innhold

Mail order bride

Anbefalte innlegg

Gjest 4556245654646
Skrevet

Hvordan er det når de kommer hit, de må gifte seg umiddelbart sant? for at de skal få være her. Er mannen da 100% "ansvarlig" for å ta vare på den personen økonomisk, eller får hun støtte på noe vis? Mye rart en lurer på.....

Gjest egentlig litt kvalmt hele den mail-order businessen men....
Skrevet

Hvis man skal hente en ektefelle fra utlandet, kan man enten gifte seg med en gang og så søke om familiegjenforening, denne søknaden kan ta opp til elleve måneder å få svar på. Det må søkes fra hjemlandet til den som skal komme hit. Det finnes også noe som heter forlovelses- visa eller noe lignende. Da kan hun/han være her i landet i seks måneder, men ekteskap må inngås før de seks månedene er over. Fordelen er at det kan søkes om gjenforening fra norge, siden det da vil være søkerens lovlige oppholdsland i perioden. For å få søknaden om familiegjenforening godkjent, må den som vil hente ektefellen hit garantere at han forsørge den som kommer. Dvs at du må ha en årsinntekt på minst 182 000 (hvis det ikke har steget..), og selvfølgelig må du kunne dokumentere for dette. Du må også disponere en bopæl. Alle søknader koster å få behandlet. Jeg vil råde deg til å sjekke UDI's hjemmesider, her finner du alt du trenger å vite.

Gjest Bride of chucky
Skrevet

Mange som tror at alle taidamer er mailorderbrides som kommer hit bare pga penger... det er tull. En ting er at alle taidamer ikke er taidamer, men fra andre asiatiske land som fillipinene osv.

En annen ting er at noen faktisk har kommet hit av kjærlighet. De har kanskje møtt vedkommende via internett. Jeg har en venninne som aldri i verden ville til Norge, men møtte en mann på internett, hun ville ikke flytte fra hjemlandet, men det ble ganske sterk kjærlighet disse to imellom så til slutt lot hun seg overtale. Mannen er ikke rik, så hun kom ikke pga pengene :-)

Gjest egentlig litt kvalmt hele den mail-order businessen men....
Skrevet

Mange som tror at alle taidamer er mailorderbrides som kommer hit bare pga penger... det er tull. En ting er at alle taidamer ikke er taidamer, men fra andre asiatiske land som fillipinene osv.

En annen ting er at noen faktisk har kommet hit av kjærlighet. De har kanskje møtt vedkommende via internett. Jeg har en venninne som aldri i verden ville til Norge, men møtte en mann på internett, hun ville ikke flytte fra hjemlandet, men det ble ganske sterk kjærlighet disse to imellom så til slutt lot hun seg overtale. Mannen er ikke rik, så hun kom ikke pga pengene :-)

det er vel ikke det at damene kommer hit pga penger jeg reagerer på, har full forståelse for det!! De vil hjelpe seg selv og familien, og det er jo mye bedre for dem å ha sex og varte opp en mann enn mange, som ofte er alternativet for mange i fattige land. Det er vel heller mange av disse mennene som henter disse damene som ikke behandler damene pent når de først er her. Og jeg må jo syns jeg synes synd på de pene unge jentene som går og leier på gamle menn.. Å møte noen på internett som man kommer overens med og senere gifter seg med er noe ganske annet enn å bestille seg en kone fra et byrå eller lignende. Jeg er på ingen måte motstander av internasjonale forhold, er en grunn til at jeg veit såpass mye om familiegjenforening;)

petter smart
Skrevet

det er vel ikke det at damene kommer hit pga penger jeg reagerer på, har full forståelse for det!! De vil hjelpe seg selv og familien, og det er jo mye bedre for dem å ha sex og varte opp en mann enn mange, som ofte er alternativet for mange i fattige land. Det er vel heller mange av disse mennene som henter disse damene som ikke behandler damene pent når de først er her. Og jeg må jo syns jeg synes synd på de pene unge jentene som går og leier på gamle menn.. Å møte noen på internett som man kommer overens med og senere gifter seg med er noe ganske annet enn å bestille seg en kone fra et byrå eller lignende. Jeg er på ingen måte motstander av internasjonale forhold, er en grunn til at jeg veit såpass mye om familiegjenforening;)

Det er da vel for pokker ingen som bare bestiller koner på nettet. Synes jeg ser den nettbutikken.

Det blir noe annet å treffes via en datingside. Selv om jeg er helt enig i at mange av de mennene som får seg koner på denne måten ikke behandler kvinnene godt og at mange av dem kan beskrives som ekle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...