Gå til innhold

Vanskelige valg.

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg har en "vanlig" 15-åring. (fins de???) Men han har aldri vært lengre alene hjemme enn over natta. Tenåringsgutter er totalt uberegnelige har jeg funnet ut. Plutselig en natt fikk han mail fra ei jente og forsvant ut, med døra på vidt gap - åpen for alle som ville inn. Heldigvis var våknet jeg og satt oppe til fem for å vente på ham.....

Uff da,ja sånt kan vel skje...

Jeg tror "vanlige" 15 åringer finnes : )

Det er de uten diagnoser og man skal prise seg lykkelige for at de er "normale".

Skrevet

hmm...jeg klarte greit være alene hjemme over flere døgn på den alderen.er det annerledes for jenter kanskje?

Det er i hvert fall store variasjoner. Tror nok det finnes både gutter og jenter som absolutt ikke bør få den tilliten / det ansvaret så tidlig, men også mange av begge kjønn som klarer det helt fint.

Andre ting som f.eks. bomiljøet (hva vil skje hvis det blir "oppdaget" at noen er alene hjemme - snakker vi om 5 eller 500 ubudne gjester i verste fall?), hvordan vennene er og hvor engstelige foreldrene er, spiller også inn.

Skrevet

Det er i hvert fall store variasjoner. Tror nok det finnes både gutter og jenter som absolutt ikke bør få den tilliten / det ansvaret så tidlig, men også mange av begge kjønn som klarer det helt fint.

Andre ting som f.eks. bomiljøet (hva vil skje hvis det blir "oppdaget" at noen er alene hjemme - snakker vi om 5 eller 500 ubudne gjester i verste fall?), hvordan vennene er og hvor engstelige foreldrene er, spiller også inn.

Ja det er stor forskjell, men ikke nødvendigvis mellom gutter og jenter. Min er vimsete og impulsiv, elskelig, men tankeløs. Dessuten er det fare for invasjon ja..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...