Gå til innhold

Angrepille og syklus

Anbefalte innlegg

Gjest angrepillen
Skrevet

Jeg og samboer planlegger graviditet etter å ha fått klarsignal fra legene. Men kondomen sprakk ista og må ta angrepillen. Ødelegger det syklusen veldig? På hvilken måte? Vi hadde tenkt å prøve å få barn allerede i september.

Skal til utlandet på ferie om 2 uker. Vil jeg få mye småblødninger?

Fortsetter under...

Skrevet

Om du planleger bli gravid likevel, hvorfor i alle dager må du ta angrepillen?????

Gjest mandolina
Skrevet

Det er jo nesten september, du kan da ikke ta angrepille 3. august og så prøve på å bli gravid tre uker senere.

Hvor er logikken?

Hilsen

hjernetrimmern
Skrevet

Det lurer jeg også på...hvorfor ta angrepille nå, når dere planlegger å bli gravide...er ikke sikkert dere blir det i spetemper, selv om det er planen...

Det kan ta litt tid...

Gjest angrepillen
Skrevet

Om du planleger bli gravid likevel, hvorfor i alle dager må du ta angrepillen?????

Fordi jeg har høyt stoffskifte (har hatt det i over 3 år) og har endelig fått henvisning til spesialist. Skulle få time innen 31.08. Får vi klarsignal der prøver vi. Men tør ikke å bli gravid nå i frykt for at det ikke skal gå bra.

Skrevet

Fordi jeg har høyt stoffskifte (har hatt det i over 3 år) og har endelig fått henvisning til spesialist. Skulle få time innen 31.08. Får vi klarsignal der prøver vi. Men tør ikke å bli gravid nå i frykt for at det ikke skal gå bra.

Da får du purre på legen, slik at du kan få timen før!

Er jo aldri sikkert du er gravid nå heller.

Lykke til :0)

Annonse

Skrevet

Jeg ville absolutt tatt sjansen på å ikke ta angrepille.

Gjest angrepillen
Skrevet

Da får du purre på legen, slik at du kan få timen før!

Er jo aldri sikkert du er gravid nå heller.

Lykke til :0)

Er ikke bare bare det heller. Har purret tidligere, men må stå i kø som alle andre. Er sykehus dette. 3 mnd ventetid.

Og kan jo ikke regne med å få time innen 65 timer som er fristen for angrepillen nå.

Men hvorfor ikke bare ta angrepillen? Vil det ødelegge for meg?

Gjest Nattvakten
Skrevet

Er ikke bare bare det heller. Har purret tidligere, men må stå i kø som alle andre. Er sykehus dette. 3 mnd ventetid.

Og kan jo ikke regne med å få time innen 65 timer som er fristen for angrepillen nå.

Ja, angrepillen vil kunne lage kluss i syklusen, noe som igjen kan føre til at du få problemer med å bli gravid de neste månedene. Du vil ogå kunne risikere småblødninger de neste ukene som du sa.Tror du er ekstra utsatt siden du har stoffskifteproblemer fra før.

Men når det er sagt, så hadde jeg ingen bivirkninger av angrepillen selv. Du kan jo være like heldig. Lykke til:-)

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger av angrepillen, og har tatt den flere ganger.

Gjest angrepillen
Skrevet

Ja, angrepillen vil kunne lage kluss i syklusen, noe som igjen kan føre til at du få problemer med å bli gravid de neste månedene. Du vil ogå kunne risikere småblødninger de neste ukene som du sa.Tror du er ekstra utsatt siden du har stoffskifteproblemer fra før.

Men når det er sagt, så hadde jeg ingen bivirkninger av angrepillen selv. Du kan jo være like heldig. Lykke til:-)

Ok, men nå er det for sent. Pillen er tatt. Er jo ingen krise om jeg ikke blir gravid første gang vi prøver heller. Skulle bare mangle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...