Gå til innhold

Ang erstatningskrav?


Gjest Anonym nå okey?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå okey?

Noen som har fått dette for overgrep? Hvor mye?

Overgriperen er familie, skjedde over lengre tid og regelmessig.

Det er en del år siden det slutte men jeg har slitt sikkelig de siste 4-5 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sort som natta

har overgriper blitt straffet?selv var jeg rett over foreldelses-fristen da det ble sak,og fikk høre at det var grunnen til at jeg ikke fikk erstatning:( ikke lett å bevise sånt flere år etter heller!men håper du har en bedre sak!

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå okey?

har overgriper blitt straffet?selv var jeg rett over foreldelses-fristen da det ble sak,og fikk høre at det var grunnen til at jeg ikke fikk erstatning:( ikke lett å bevise sånt flere år etter heller!men håper du har en bedre sak!

lykke til:)

var det lenge siden dine overgrep da?

Det er en stund siden mine også, kanskje 10 år... men jeg har fortrengt det hele helt til for ca 5 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sort som natta

var det lenge siden dine overgrep da?

Det er en stund siden mine også, kanskje 10 år... men jeg har fortrengt det hele helt til for ca 5 år siden.

tror det er 10 års foreldelsesfrist,hvis jeg husker rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slik er det bare

Du kan neppe bevise at dette skjedde så lang tid etterpå, så noen erstatning tror jeg du kan se langt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå okey?

Du kan neppe bevise at dette skjedde så lang tid etterpå, så noen erstatning tror jeg du kan se langt etter.

Men det er jo slikt at folk ikke blir dømt men må betale erstatning lell??

Ikke mulighter for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo slikt at folk ikke blir dømt men må betale erstatning lell??

Ikke mulighter for det?

Jeg har ei venninne som fikk erstatning for en ting som skjedde for ihvertfall 20 år siden. Han ble ikke dømt, men hun fikk erstatning likevel. Så det er nå mulig ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå okey?

Jeg har ei venninne som fikk erstatning for en ting som skjedde for ihvertfall 20 år siden. Han ble ikke dømt, men hun fikk erstatning likevel. Så det er nå mulig ser det ut som.

Vet du hvor mye... Jeg har så mye jeg ikke har klart å fullføre pga det jeg har opplevd. Han har ødelagt mye av livet mitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slik er det bare

Vet du hvor mye... Jeg har så mye jeg ikke har klart å fullføre pga det jeg har opplevd. Han har ødelagt mye av livet mitt!!

Herregud, er det bare pengene du er ute etter? Unnskyld meg, men det virker faktisk som om du ikke er så nøye om han blir dømt, bare du får penger.

Jeg ville tro at det førstnevnte var viktgst. At han blir funnet skyldig og at du dermed blir trodd på at han har gjort deg urett.

Men så feil kan man altså ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor mye... Jeg har så mye jeg ikke har klart å fullføre pga det jeg har opplevd. Han har ødelagt mye av livet mitt!!

Det husker jeg ikke, det er en god stund siden dette skjedde. Men ta kontakt med advokat el., så får du sikkert vite det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå okey?

Herregud, er det bare pengene du er ute etter? Unnskyld meg, men det virker faktisk som om du ikke er så nøye om han blir dømt, bare du får penger.

Jeg ville tro at det førstnevnte var viktgst. At han blir funnet skyldig og at du dermed blir trodd på at han har gjort deg urett.

Men så feil kan man altså ta.

Det er en komplisert sak, og i følge min lege så skal det mye til for at han skal bli dømt siden jeg desverre ikke har noe bevis. Det blir ord mot ord....

Og ja, jeg synes jeg fortjener å få penger som kompasasjon for alt han har ødelagt i mitt liv.

Jeg synes jeg endelig kan få lov til å tenke på meg selv og hvordan mitt liv ville vært litt enklere om jeg hadde fått litt økonomisk frihet.

Synes ikke du har noe grunnlag til å uttale deg for om jeg kun går etter pengene eller ikke...

Jeg har gått å holdt denne inni meg i mange mange år, har ødelagt meg selv innvendig pga dette for å ikke såre mine foreldre eller min bestmor og resten av famielien... Han er tross alt min bestefar og det er familie så det er ikke bare enkelt dette her!

Jeg vil ødelegge, såre mange av mine nærmeste når jeg forteller dette og jeg kommer til å få dårlig samvittighet og være såret av å måttet gjøre dette.

Og siden jeg vet at det er lite sannsynelig at han blir dømt til fengsel så vil jeg at han skal få svi... og da blir det økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er 10 års foreldelsesfrist,hvis jeg husker rett...

Tror også det er en regel vedrørende mindreårige - slik at det er 10 års foreldelsesfrist etter at offeret har blitt myndig (18 år) - pga offeret da selv er i stand til å ta egne avgjørelser vedr. anmeldelser o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå okey?

Tror også det er en regel vedrørende mindreårige - slik at det er 10 års foreldelsesfrist etter at offeret har blitt myndig (18 år) - pga offeret da selv er i stand til å ta egne avgjørelser vedr. anmeldelser o.l.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...