Gå til innhold

Dusjhjørne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå pusset opp badet, og satt inn glassdører i hjørnet på badet.

Hvordan skal jeg få dørene rene?

Jeg har prøvd med jif, men det funker dårlig..

Tips?

Skrevet

Jif er dårlig løsning. Fiberkluter og vann, eventuelt litt eddik i vannet.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Microfiberkluter og varmt vann. Bruk nal til og tørke av med etterpå.

Er det veldig fettete, så tar du en dråpe zalo i vaskevannet.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1217848025' post='3927941]

Microfiberkluter og varmt vann. Bruk nal til og tørke av med etterpå.

Er det veldig fettete, så tar du en dråpe zalo i vaskevannet.

Tusen takk for tips. Da skal jeg prøve det :-)

Skrevet

Jif er dårlig løsning. Fiberkluter og vann, eventuelt litt eddik i vannet.

Tusen takk for tips. Da skal jeg prøve det :-)

Skrevet

Et lite tips ellers : Gni glasset inn med barberskum (!!??)

skal visst ta bort dugget både på speiler og glass :0)

Skrevet

Et lite tips ellers : Gni glasset inn med barberskum (!!??)

skal visst ta bort dugget både på speiler og glass :0)

Jøss, det har jeg aldri hørt om.. Kanskje prøves.. ;-)

Skrevet

Jøss, det har jeg aldri hørt om.. Kanskje prøves.. ;-)

Har ikke prøvd det selv enda, men de sa det på tv!

De to eldre damene som vasker de grusomme husene til folk.

Verdt et forsøk kanskje :0)

Skrevet

Hva da rene? Fra såperester eller er de møkkete etter installasjonen?

Skrevet

Hva da rene? Fra såperester eller er de møkkete etter installasjonen?

Begge deler..

Det er igjen noe silikon nederst på dørene samt såpe rester på dørene..

Skrevet

Naboen vår tipset meg om sånne Swiffer svamper (klarer ikke å huske hva de heter nå). Sånne som skal ta flekker osv. I en rosa pakke.

De funket i alle fall veldig godt på deres dusjvegger.

Vi har ikke prøvd på vårt nye bad ennå, men skal :)

Skrevet

Naboen vår tipset meg om sånne Swiffer svamper (klarer ikke å huske hva de heter nå). Sånne som skal ta flekker osv. I en rosa pakke.

De funket i alle fall veldig godt på deres dusjvegger.

Vi har ikke prøvd på vårt nye bad ennå, men skal :)

Signerer den! Etter å ha forsøkt all verdens kjerringråd, med eddik, bakepulver mm, så forsøkte jeg Swiffersvampene, som jeg tror heter Swiffer Eraser?. Glassene ble gode som nye.

Og med henvisning til forrige dusjdiskusjon: Jeg er sikker på at det er like effektivt for glass på dusjkabinett som for dusjhjørner ;)

Såh! Det var dagens reklame.

Skrevet

Signerer den! Etter å ha forsøkt all verdens kjerringråd, med eddik, bakepulver mm, så forsøkte jeg Swiffersvampene, som jeg tror heter Swiffer Eraser?. Glassene ble gode som nye.

Og med henvisning til forrige dusjdiskusjon: Jeg er sikker på at det er like effektivt for glass på dusjkabinett som for dusjhjørner ;)

Såh! Det var dagens reklame.

YESSS!! Akkurat det er det de heter :)

Skrevet

Begge deler..

Det er igjen noe silikon nederst på dørene samt såpe rester på dørene..

OK, silikonen har jeg ikke greie på, skrape kanskje?

Såperester, derimot...

Her følger historien om nick's nye hus, som hadde en glassdør inn til dusjen som sannsynligvis ikke hadde være skikkelig rengjort de siste 4 årene. Nedre halvdel var belemret med et gråaktig panserlag av jeg vet ikke hva. Ikke noe bet på disse restene av de forrige innvånerne.

Så jeg gikk innom en rørleggerbutikk og forklarte problemet. Forlot butikken med en flaske TD Dusj og Bad. Et miljøvennlig produkt som gjorde plenen gul og forårsaket mystiske sykdomsutbrudd i Kina. Hold på å svi av fingrene mine gjorde den også. Bruk hansker står det, haha, for pingler, men fyttirakkern det svei!

Så jeg strippet av klærne, vætet vegger og dør med vann, og gnei (lett) over med en svamp dynket i fullkonsentrert TD Dusj og Bad. Skylte godt med kaldt vann.

Og dett var dett. Et år senere er det enda ingen antydning til noe som helst på den døra. Den skinner!

TD skal egentlig blandes ut med 15 deler vann, men ved førstegangsbruk kan du bruke den rett fra flaska. Husk hansker!

Og dette ble tråden som endte alle skitne dusjkabinett diskusjoner på DOL.

http://www.tdrent.no/4.html

Ikke la deg lure til å kjøpe noe annet fra Comfortkjeden eller andre surrebutikker. Da garanterer jeg ikke for resultatet.

TD Dusj og Bad ruler!

Og bare for å unngå misforståelser, vi har altså vasket døra siden august i fjor. Da har Sheila brukt vanlig JIF.

Forøvrig, dersom du er feit og har tenkt å prøve Karboblokker, så kan du nå spare de pengene. Drittprodukt som kun funker for kontoen til de som selger det.

Skrevet

OK, silikonen har jeg ikke greie på, skrape kanskje?

Såperester, derimot...

Her følger historien om nick's nye hus, som hadde en glassdør inn til dusjen som sannsynligvis ikke hadde være skikkelig rengjort de siste 4 årene. Nedre halvdel var belemret med et gråaktig panserlag av jeg vet ikke hva. Ikke noe bet på disse restene av de forrige innvånerne.

Så jeg gikk innom en rørleggerbutikk og forklarte problemet. Forlot butikken med en flaske TD Dusj og Bad. Et miljøvennlig produkt som gjorde plenen gul og forårsaket mystiske sykdomsutbrudd i Kina. Hold på å svi av fingrene mine gjorde den også. Bruk hansker står det, haha, for pingler, men fyttirakkern det svei!

Så jeg strippet av klærne, vætet vegger og dør med vann, og gnei (lett) over med en svamp dynket i fullkonsentrert TD Dusj og Bad. Skylte godt med kaldt vann.

Og dett var dett. Et år senere er det enda ingen antydning til noe som helst på den døra. Den skinner!

TD skal egentlig blandes ut med 15 deler vann, men ved førstegangsbruk kan du bruke den rett fra flaska. Husk hansker!

Og dette ble tråden som endte alle skitne dusjkabinett diskusjoner på DOL.

http://www.tdrent.no/4.html

Ikke la deg lure til å kjøpe noe annet fra Comfortkjeden eller andre surrebutikker. Da garanterer jeg ikke for resultatet.

TD Dusj og Bad ruler!

Og bare for å unngå misforståelser, vi har altså vasket døra siden august i fjor. Da har Sheila brukt vanlig JIF.

Forøvrig, dersom du er feit og har tenkt å prøve Karboblokker, så kan du nå spare de pengene. Drittprodukt som kun funker for kontoen til de som selger det.

Jeg glemte å nevne at vitaminbjørner også er et genialt produkt. Nå spiser t.o.m. jeg vitaminer, og nick jr er blitt avhengig.

Da tror jeg at jeg har fått med alt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...