Gå til innhold

jobb i NAV...?

Anbefalte innlegg

Gjest jobbsøker
Skrevet

Jeg er nettopp ferdig med et vikariat jeg har hatt, og er på utkikk etter ny jobb. Så ser jeg at NAV søker folk til akkurat den type stilling som jeg har lyst på. Men, det jeg lurer på om det i det hele tatt er noe vits i å søke. Har slitt med psykiske plager siden ungdomstiden, i varierende grad, og var i terapi for noen år siden i forbindelse med at jeg mottok først rehabiliteringspenger og senere yrkesrettet attføring. Dermed ligger det endel info i form av legeerklæring om min da dårlige psykiske helse hos NAV. Jeg er mye bedre nå, og arbeidsfør. Det jeg er redd for er at man sjekker "mappa mi" i NAV, og leser den ganske "saftige" legeerklæringen som psykologen i sin tid skrev. Hvis en potensiell arbeidsgiver leser denne infoen tviler jeg sterkt på om jeg blir ansatt for å si det slik. Nå har jeg inntrykk av at det er en og annen NAV-ansatt som holder til her inne, og jeg lurer på om noen kan svare meg på om jobbsøkere blir sjekket ut mot denne type informasjon i ansettelses-saker, i såfall er det jo ingen vits i å søke for meg...

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg er ikke NAV-ansatt.

Men vil komme med noen betraktninger: Hvis ikke NAV vil ha deg ansatt, så kan de jo heller ikke tro at andre vil ha deg ansatt, så teoretisk bør muligheten for at NAV vil ansette deg være størst.

Hilsen

Skrevet

Jeg har ingen svar på spørsmål om det er vits for dei å søke, men bare en kommentar.

NAV burde hatt flere ansatte som kjenner NAV fra brukersiden! Slike som har mottatt diverse støtter og har hatt problem.

Jeg vet at en noe funksjonshemmet persom (som jeg antar har vært trygdemottaker selv i mange år, og sikkert kjenner godt til sine rettigheter) jobbet på vårt lokale kontor. Vedkommende skulle hjelpe nye brukere som var i noenlunde samme situasjon.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har ingen svar på spørsmål om det er vits for dei å søke, men bare en kommentar.

NAV burde hatt flere ansatte som kjenner NAV fra brukersiden! Slike som har mottatt diverse støtter og har hatt problem.

Jeg vet at en noe funksjonshemmet persom (som jeg antar har vært trygdemottaker selv i mange år, og sikkert kjenner godt til sine rettigheter) jobbet på vårt lokale kontor. Vedkommende skulle hjelpe nye brukere som var i noenlunde samme situasjon.

''NAV burde hatt flere ansatte som kjenner NAV fra brukersiden! Slike som har mottatt diverse støtter og har hatt problem.''

Mitt inntrykk er at en del som jobber i NAV nettopp tilhører denne kategorien, og at de glemmer erfaringene sine med det samme de begynner i jobben.

Skrevet

Jeg er ikke NAV-ansatt.

Men vil komme med noen betraktninger: Hvis ikke NAV vil ha deg ansatt, så kan de jo heller ikke tro at andre vil ha deg ansatt, så teoretisk bør muligheten for at NAV vil ansette deg være størst.

Hilsen

Betyr det at NAV må ansette "hva som helst"?

--ikke myntet på jobbsøker!

Gjest mandolina
Skrevet

Betyr det at NAV må ansette "hva som helst"?

--ikke myntet på jobbsøker!

Hvis de er kvalifisert for jobben, så bør de det, ja.

For å foregå med et godt eksempel mht å få syke og tidligere syke mennesker ut i jobb.

Hilsen

Skrevet

''NAV burde hatt flere ansatte som kjenner NAV fra brukersiden! Slike som har mottatt diverse støtter og har hatt problem.''

Mitt inntrykk er at en del som jobber i NAV nettopp tilhører denne kategorien, og at de glemmer erfaringene sine med det samme de begynner i jobben.

OK, du har sikkert rett; jeg har heldigvis lite erfaring/kontakt med NAV selv.

De har jo sitt regelverk å følge, men det burde ikke vært forbudt å bruke hode!

Nå er jo 2-3 forskjellige instanser slått sammen, så foreløbig vet kanskje ikke de ansatte så mye det som lå under andre etater før.

Gjest ChiengMai
Skrevet

OK, du har sikkert rett; jeg har heldigvis lite erfaring/kontakt med NAV selv.

De har jo sitt regelverk å følge, men det burde ikke vært forbudt å bruke hode!

Nå er jo 2-3 forskjellige instanser slått sammen, så foreløbig vet kanskje ikke de ansatte så mye det som lå under andre etater før.

''De har jo sitt regelverk å følge, men det burde ikke vært forbudt å bruke hode!''

Jo, det tror jeg faktisk er forbudt. :-O

hidi, the scorpion
Skrevet

''De har jo sitt regelverk å følge, men det burde ikke vært forbudt å bruke hode!''

Jo, det tror jeg faktisk er forbudt. :-O

Enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...