Gå til innhold

Videregir du gaver?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Hvis du får en gave til bursdagen eller jul som du ikke trenger eller har lyst på, gir du den videre da?

Gjest Nei, jo, nei, jo...
Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. Jeg synes ikke det blir riktig oppi hodet mitt å gi videre en gave som noen har gitt til meg :)

Eller, så løy jeg visst, kan erindre at jeg har gitt videre vinflasker fra vinstativene som vi har fått i gaver fra her og der.

*skamme seg*

Gjest Det gjør jeg
Skrevet

Ja

Men ikke til samme person, eller innen samme familie.

Skrevet

Ja, det kan jeg gjøre, men bare om jeg synes gaven er fin bare at den ikke passer oss.

Jeg passer også på å ikke gi den til noen som kjenner vedkommende som ga den til meg.

Skrevet

Har hendt det ja.

Spesielt med vin, som jeg ikke liker..

Skrevet

Jeg pleier ikke gi videre gaver jeg har fått.

Det hender vi bytter/gir med/til nære familiemedlemmer, dersom en person får to like CD'er eller annet.

Skrevet

Nei, det er lavmål. Samme når det gjelder innkjøp man ikke liker, eller som ikke virker. Hiv skiten, ikke gi den videre.

Skrevet

Nei, det er lavmål. Samme når det gjelder innkjøp man ikke liker, eller som ikke virker. Hiv skiten, ikke gi den videre.

Man gir ikke bort gaver eller kjøp som ikke virker vel...

Men andre ting som man ikke kan bruke selv er det vel ingen vits i å kaste? Andre kan jo ha glede av det!

Dette er holdninger som viser at folk har for mye penger i omløp.

;0)

Skrevet

Man gir ikke bort gaver eller kjøp som ikke virker vel...

Men andre ting som man ikke kan bruke selv er det vel ingen vits i å kaste? Andre kan jo ha glede av det!

Dette er holdninger som viser at folk har for mye penger i omløp.

;0)

Nei, her må det skilles mellom gaver og gaver. En ting er å gi bort noe som man ikke kan bruke/passer/liker når den andre har lyst på det. Det er OK.

Men å pakke inn skit som man ikke vil ha selv og gi det videre som julegave, etc, er jaggu meg dårlig gjort.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det har skjedd, men ikke gaver jeg har fått fra nære venner eller nær familie. Og selvfølgelig heller ikke til noen innen samme bekjentskapskrets. Om du tror andre liker gjenstanden bedre enn du, er jo dette ypperlig gjenbruk :-).

Skrevet

I så fall må det være fordi den ikke kan byttes og fordi gaven i seg selv er helt grei, men ikke passer hos oss, eller vi absolutt ikke har bruk for den.

Det er mer sannsynlig at den leveres som lotterigevinst (vi har flere slike forespørsler i året) enn at den blir gitt videre direkte til en annen mottaker. Passer den ikke til de faste lotteriene vi må levere gevinster til, går den på loppemarked.

Er den i kategorien søppel, går den i søpla. Men vi får ikke så mange slike gaver etter at grandtantegenerasjonen i familien døde ut.

Skrevet

Nei, her må det skilles mellom gaver og gaver. En ting er å gi bort noe som man ikke kan bruke/passer/liker når den andre har lyst på det. Det er OK.

Men å pakke inn skit som man ikke vil ha selv og gi det videre som julegave, etc, er jaggu meg dårlig gjort.

Sant nok..

Tror jeg er vedig heldig med mine gaver!

:0)

Gjest ja det går an
Skrevet

Ja selvsagt, så lenge det er til noen i en helt annen vennekrets, slik at vedkommende som har gitt den til meg aldri oppdager det. Kan godt gi den i julegave etc. Hvorfor skulle jeg ikke det, hvis det er en ny og fullt brukbar gjenstand?

Bare en gang gjorde jeg en "spøk" i forhold til dette. Til 30 års dagen min fikk jeg, av to venner sammenlagt, to små skåler. De var pene, men prislappen sto under, og de kostet 4,50 pr stk!!! Snakk om å være gnien! Jeg takket selvsagt pent, og de lo litt unnskyldende da jeg oppdaget prisen. Men da den ene av dem et par år senere hadde 30 års dag, så hadde jeg pakket inn den ene av skålene og ga den tilbake til henne :-)

Skrevet

Ja selvsagt, så lenge det er til noen i en helt annen vennekrets, slik at vedkommende som har gitt den til meg aldri oppdager det. Kan godt gi den i julegave etc. Hvorfor skulle jeg ikke det, hvis det er en ny og fullt brukbar gjenstand?

Bare en gang gjorde jeg en "spøk" i forhold til dette. Til 30 års dagen min fikk jeg, av to venner sammenlagt, to små skåler. De var pene, men prislappen sto under, og de kostet 4,50 pr stk!!! Snakk om å være gnien! Jeg takket selvsagt pent, og de lo litt unnskyldende da jeg oppdaget prisen. Men da den ene av dem et par år senere hadde 30 års dag, så hadde jeg pakket inn den ene av skålene og ga den tilbake til henne :-)

Er det ikke gaven som teller, det å få noe? Om jeg gir en gave til 4 kroner som jeg synes er pen, eller om den koster 500 har ingen betydning. Det er tanken bak som teller. Synes det du gjorde var stygt. Det finnes faktisk også mennesker med dårlig råd i dette landet. Har du tenkt på at dette kunne være deres eneste penger akkurat da?

Skrevet

Oioi, vet ikke hvem som var mest smålig av dere jeg da - venninne dine, eller du?

Hvis skålene var fine, hadde det da overhodet ingen betydning hvor mye de kostet??

Skrevet

Kan prisen ha vært euor eller annen valuta?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...