Gå til innhold

Kan jeg vaske håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert tidenes underligste overskrift:-)

Saken er at jeg på lørdag måtte lime et 2 cm langt kutt i pannen etter en grunnstøtning. ( Skikkelig jævlig en)

Jeg glemte å spørre om jeg kunne vaske håret. Kuttet sitter øverst i panna fra hårfestet og nedover. Vanskelig og unngå at det kommer litt vann på teipen som ikke skulle skiftes før etter 4-5 dager.

Men nå er jeg seig i håret altså og har så vannvittig lyst på en dusj inkl. hårvask.

Kan jeg?

Gjest kan du garantert
Skrevet

Man dusjer jo etter et keisersnitt f.eks. så det kan du sikkert.

Du kan jo bøye deg bak mot vannstrålen så klarer du det sikkert uten at det blir kliss vått.

Gjest Jente31
Skrevet

Du kan jo bøye deg bak mot vannstrålen så klarer du det sikkert uten at det blir kliss vått.

Skulle akkurat til å si noe sånt jeg også :-)

Skrevet

Sikkert samme tape som jeg hadde under brystene, den er tett, så det kommer ikke vann i såret.

Du kan sikkert bare dusje :0)

Skrevet

Sikkert samme tape som jeg hadde under brystene, den er tett, så det kommer ikke vann i såret.

Har du grunnstøtt puppene? ;p

Skrevet

Da gjør jeg det nu:-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1217882791' post='3928206]

Har du grunnstøtt puppene? ;p

*LOL*

Så hvertfall slik ut ;0)

Skrevet

Jeg kom på etterpå at jeg bare kutte tape på en plastbit over.

Skrevet

Joda, men jeg er litt engstelig når det gjelder ansiktet. Vil at arret skal bli penest mulig. Jeg limte en plastbit over.

Mista nikket
Skrevet

Til en senere anledning om det skulle trengs, så finns det en spesiell tape på apoteket som en klistrer fast på huden som er 100% vanntett

Skrevet

Dette vet jeg ikke noe om, men grunnstøtningen vil vi gjerne høre mere om.

Hadde det noe med naboen å gjøre, eller fikset dere det helt selv?

Skrevet

Dette vet jeg ikke noe om, men grunnstøtningen vil vi gjerne høre mere om.

Hadde det noe med naboen å gjøre, eller fikset dere det helt selv?

Naboen går fri denne gangen:-)

Det var rett og slett mannen min som ble for sosial, pratsom og ukonsentrert.

Det hadde seg slik at vi hadde vært på seiltur noen dager bare vi i familien. Alt gikk fint, helt til vi skulle ha et vennepar om bord som skulle seile med oss i ett døgn.

Vi hadde rukket å seile bare i ca 5-10 min. før det smalt skikkelig.

Nå har jeg vært med på et par grunnstøtinger før, men ingen slår denne. Det var et sjokk. Hørtes ut som hele båten ble knust sønder og sammen, men heldigvis var det ikke så ille. Har ikke helt oversikt over skaden enda, men tror ikke det var store greiene. Mannen min dykket under og sier at det er en krakeling der. Båten tok ikke inn vann.

Rett før det skjer ser jeg at mannen min tar en titt på GPSèn og hvisker fan før han vrir rattet for å komme unna. jeg tenkte ikke noe mer over det. trodde han hadde kontroll og i neste øyeblikk kastes jeg over ende og stanger panna inn i vinsjen/vinchen (eller hva det nå heter)

Neste sjokk var da jeg tok fingrene til panna. Da trodde jeg den var knust også. Kjentes ut som jeg stakk fingrene tvers gjennom og jeg hylte. Er forfengelig og trodde ansiktet var ødelagt,men det var ikke verre enn et litt dypt kutt på 2 cm heldigvis.

Heldigvis er venninna vår sykepleier. Hun holdt hodet kaldt og fikk lappet meg sammen og fraktet meg til nærmeste sykehus. Det var lørdag og ingen leger å få tak i.

Vi hadde som sagt akkurat startet og vi holdt ikke høyere hastighet enn ca 5 knop og det er jeg glad for.

Jeg er også veldig glad for at det kun var jeg som ble skadet.

Skrevet

Det hadde seg slik at vi hadde vært på seiltur noen dager bare vi i familien. Alt gikk fint, helt til vi skulle ha et vennepar om bord som skulle seile med oss i ett døgn.

Nå har jeg vært med på et par grunnstøtinger før, men ingen slår denne. Det var et sjokk. Hørtes ut som hele båten ble knust sønder og sammen, men heldigvis var det ikke så ille. Har ikke helt oversikt over skaden enda, men tror ikke det var store greiene. Mannen min dykket under og sier at det er en krakeling der. Båten tok ikke inn vann.

Rett før det skjer ser jeg at mannen min tar en titt på GPSèn og hvisker fan før han vrir rattet for å komme unna. jeg tenkte ikke noe mer over det. trodde han hadde kontroll og i neste øyeblikk kastes jeg over ende og stanger panna inn i vinsjen/vinchen (eller hva det nå heter)

Neste sjokk var da jeg tok fingrene til panna. Da trodde jeg den var knust også. Kjentes ut som jeg stakk fingrene tvers gjennom og jeg hylte. Er forfengelig og trodde ansiktet var ødelagt,men det var ikke verre enn et litt dypt kutt på 2 cm heldigvis.

Heldigvis er venninna vår sykepleier. Hun holdt hodet kaldt og fikk lappet meg sammen og fraktet meg til nærmeste sykehus. Det var lørdag og ingen leger å få tak i.

Vi hadde som sagt akkurat startet og vi holdt ikke høyere hastighet enn ca 5 knop og det er jeg glad for.

Fantastisk! Jeg håper det var et 2 cm langt (og ikke dypt) kutt du fikk!

Det er det ekspertene sier. Sitter og daller med elektroniske dingser og glemmer å se ut av vinduet. Jeg er sikker på at venne deres ble skikkelig imponert! :)

Ting skjer helst når de absolutt ikke skal skje.

Skrevet

''Kjentes ut som jeg stakk fingrene tvers gjennom og jeg hylte. Er forfengelig og trodde ansiktet var ødelagt,men det var ikke verre enn et litt dypt kutt på 2 cm heldigvis. ''

Hehe,- du sier det i alle fall selv - at du er forfengelig ;-) Tror utseende var det siste jeg hadde tenkt på hvis jeg trodde det var hull inn til hjernen :-)

Skrevet

Fantastisk! Jeg håper det var et 2 cm langt (og ikke dypt) kutt du fikk!

Det er det ekspertene sier. Sitter og daller med elektroniske dingser og glemmer å se ut av vinduet. Jeg er sikker på at venne deres ble skikkelig imponert! :)

Ting skjer helst når de absolutt ikke skal skje.

"Fantastisk! Jeg håper det var et 2 cm langt (og ikke dypt) kutt du fikk! "

Ja:-)

" Jeg er sikker på at venne deres ble skikkelig imponert! :)"

He he, de har seilet en del selv og opplevd en del ting de også:-)

Måtte le av gutten deres på 5 år.- Pappa`n min er mye finkere! ;o)

Selvsagt var det litt pinlig, men den følelsen var ikke altoverskyggende. Når vi fikk konstatert at alt så mye bedre ut enn i de første kaotiske minuttene og jeg var blitt lappet sammen gikk vi på restaurant og spiste verdens beste fiskesuppe og avslutningen på dagen ble egentlig ganske hyggelig.

"Ting skjer helst når de absolutt ikke skal skje"

Ja, den tanken slo meg også og er ihverfall glad ingen av gjestene våre ble skadet:-) Det hadde vært verre.

Skrevet

''Kjentes ut som jeg stakk fingrene tvers gjennom og jeg hylte. Er forfengelig og trodde ansiktet var ødelagt,men det var ikke verre enn et litt dypt kutt på 2 cm heldigvis. ''

Hehe,- du sier det i alle fall selv - at du er forfengelig ;-) Tror utseende var det siste jeg hadde tenkt på hvis jeg trodde det var hull inn til hjernen :-)

Jeg skjønte at hjernen ikke var skadet da vet du;o)

Jeg husker ikke helt hva jeg tenkte med en gang. Var nok litt i sjokk. Ungene og vi damene hadde vester på og det var flere andre båter i nærheten. Da jeg skjønte at faren var over sånn sett, gikk det noen tanker i hodet mitt om at jeg trengte plastisk kirurgi;o)

Jo, jeg er nok litt forfengelig, men de fleste ville nok ha tenkt litt på utseendet når det kjennes ut som panna er knust, før de hadde sett seg i speilet:-)

Skrevet

Jeg skjønte at hjernen ikke var skadet da vet du;o)

Jeg husker ikke helt hva jeg tenkte med en gang. Var nok litt i sjokk. Ungene og vi damene hadde vester på og det var flere andre båter i nærheten. Da jeg skjønte at faren var over sånn sett, gikk det noen tanker i hodet mitt om at jeg trengte plastisk kirurgi;o)

Jo, jeg er nok litt forfengelig, men de fleste ville nok ha tenkt litt på utseendet når det kjennes ut som panna er knust, før de hadde sett seg i speilet:-)

Joda, sikkert ;-)

Eller, egentlig tror jeg ikke jeg hadde brydd meg så mye om et arr i fleisen, jeg altså. Men jeg er _ekstremt_ lite forfengelig, da...

Skrevet

Joda, sikkert ;-)

Eller, egentlig tror jeg ikke jeg hadde brydd meg så mye om et arr i fleisen, jeg altså. Men jeg er _ekstremt_ lite forfengelig, da...

Nei en liten hvit stripe kan jeg leve med, men jeg hadde nok ekle fantasier sånn til å begynne med:-)

Skrevet

Nei en liten hvit stripe kan jeg leve med, men jeg hadde nok ekle fantasier sånn til å begynne med:-)

Jeg hadde nok tenkt samme som deg!

Men bra det ikke var verre, en hvit stripe kan du jo dekke over :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...