avidi Skrevet 4. august 2008 Skrevet 4. august 2008 Jeg har vært til MR av rygg og bekken og fått påvist et ganske stort prolaps som trykker på nervene i foten. På den andre siden av ryggen der jeg ikke har vondt, ble det funnet et mulig osteochondrom eller annen benet forandring. Noen som vet hva dette er, ellr har det samme? 0 Siter
brilleslangen Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Jeg visste ikke hva det var, men forestilte meg at det var en form for bruskdannelse...Etter et søk på nett ser jeg at jeg ikke tok så veldig feil... "Osteochondrom (cartilaginær eksostose): Bruskkledd benet utvekst utgående fra overflaten på en knokkel. Vanlig. Sant neoplasme? Utviklingsdefekt? 70 - 80% 1 cm hos voksne), uregelmessige forkalkninger eller vekst etter lukning av epifyseskiven: Malign transformasjon? Normalt scintigrafifunn utelukker malignitet." 0 Siter
avidi Skrevet 5. august 2008 Forfatter Skrevet 5. august 2008 Jeg visste ikke hva det var, men forestilte meg at det var en form for bruskdannelse...Etter et søk på nett ser jeg at jeg ikke tok så veldig feil... "Osteochondrom (cartilaginær eksostose): Bruskkledd benet utvekst utgående fra overflaten på en knokkel. Vanlig. Sant neoplasme? Utviklingsdefekt? 70 - 80% 1 cm hos voksne), uregelmessige forkalkninger eller vekst etter lukning av epifyseskiven: Malign transformasjon? Normalt scintigrafifunn utelukker malignitet." Takk skal du ha Brilleslangen. Det var noe i den retning jeg hadde forestilt meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.