Gå til innhold

Hva hjelper mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg tar i mot alle tips med stor takknemlighet! Har Afipran, men synes ikke effekten er stor nok.

Har kvalme flere ganger i døgnet. Og halsbrann. Hva hjelper mot halsbrann?

Jeg blir snart tussete. Har hørt om ingefær. Kan jeg lage te av fersk ingefær? Iste?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

3

• Mamma07

2

• Persille1365381127

2

• skal

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, du kan lage en slags the av ingefær. Ikke store biten som skal til, trekke fem min ca. Vil tro den er god som iste - spesiellt med litt sitron eller lime. Kan og kjøpe syltet ingefær av den typen som serveres til sushi. Jeg synes det hjelper.

Skrevet

Ja, du kan lage en slags the av ingefær. Ikke store biten som skal til, trekke fem min ca. Vil tro den er god som iste - spesiellt med litt sitron eller lime. Kan og kjøpe syltet ingefær av den typen som serveres til sushi. Jeg synes det hjelper.

Aha, takk for tips. Den ferske ingefærroten, hakker du den opp i biter, eller bare trekker på en bit?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1217887219' post='3928242]

Aha, takk for tips. Den ferske ingefærroten, hakker du den opp i biter, eller bare trekker på en bit?

Trekker en eller to små biter. Gjerne med en sitronskive og bittelitt honning.

Skrevet

Trekker en eller to små biter. Gjerne med en sitronskive og bittelitt honning.

Da skal jeg kjøpe det i morgen. Ikke honning, for det liker jeg ikke ;o)

Aliza1365380759
Skrevet

Rør ut en teskje potetmel i ca 1 dl lunkent vann, og drikk det, det skal hjelpe mot halsbrann. Jeg har god erfaring med det selv. Smaker ikke særlig godt, man blir ganske tørr og rar i munnen av det, men det hjelper i det minste! :) Bare drikk litt rent vann etterpå, så går den verste potetmelsmaken i munnen vekk.

Skrevet

Rør ut en teskje potetmel i ca 1 dl lunkent vann, og drikk det, det skal hjelpe mot halsbrann. Jeg har god erfaring med det selv. Smaker ikke særlig godt, man blir ganske tørr og rar i munnen av det, men det hjelper i det minste! :) Bare drikk litt rent vann etterpå, så går den verste potetmelsmaken i munnen vekk.

Potetmel, okay. Høres jo ikke så godt ut, men virker det så er det verdt det.

Takk for råd.

Skrevet

''Har kvalme flere ganger i døgnet. Og halsbrann. Hva hjelper mot halsbrann?''

Kanskje lukkemuskelen mellom spiserøret og magesekken ikkje funker skikkelig.

Melk, nyco, banan hjelper (litt) mot halsbrann.

Det eneste som virkelig hjelper mot kvalme er noen tabeletter som heter Librax.

candyqueen_83
Skrevet

Mot halsbrann hjelper novalucid-tyggetabletter, og på meg hjelper også melk :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Det eneste jeg får god effekt av når det gjelder halsbrann er tabletter som heter ranitidin. Reseptfritt får du kjøpt de med styrke 75mg, jeg har de på resept med 150mg. Er jeg tom for de på resept så har jeg tatt to av 75mg tablettene.

Gjest mallet
Skrevet

Gaviscon hjelper mot halsbrann. Kjøp tyggetablettene, de smaker godt. Miksturen smaker død og dævelskap.

Syltet ingefær synes jeg hjelper litt mot kvalme.

Skrevet

Gaviscon hjelper mot halsbrann, men jeg synes det var pyton.

Appelsin mot kvalme

Persille1365381127
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1217887219' post='3928242]

Jeg trakk på biter - men smaken var HELT forferdelig. Har ikke spist/drukket ingefær siden jeg var gravid for seks år siden :)

Skrevet

Mandler hjelper mot halsbrann.

Ingefær hjelper mot kvalme. Det beste er å lage te av ferks ingefær. Skjær av 2-3 biter som er ca 0,5 cm brede. Skrell dem. Bruk kniven til å stikke noen hull i bitene.

Legg dem i en kopp og hell over kokende vann. La det stå i ca 10 minutter.

Det smaker godt og gjør godt.

Du kan helt sikkert kjøle ned ferdig te og lage iste av det.

Gjest gå til apoteket!
Skrevet

På apoteket selger de en type "strikk armbånd" med en liten kule festet på. Denne stimulerer et punkt ved håndleddet som virker direkte inn på kvalmen. Den skal virke både mot bilsyke og morgenkvalme osv...

Skrevet

Jeg trakk på biter - men smaken var HELT forferdelig. Har ikke spist/drukket ingefær siden jeg var gravid for seks år siden :)

Ikke jeg heller - og det er 10 år siden jeg var gravid med Storebror. Jeg fikser ikke en gang lukta av ingefær etter det. :(

Skrevet

''Har kvalme flere ganger i døgnet. Og halsbrann. Hva hjelper mot halsbrann?''

Kanskje lukkemuskelen mellom spiserøret og magesekken ikkje funker skikkelig.

Melk, nyco, banan hjelper (litt) mot halsbrann.

Det eneste som virkelig hjelper mot kvalme er noen tabeletter som heter Librax.

''Kanskje lukkemuskelen mellom spiserøret og magesekken ikkje funker skikkelig.

Melk, nyco, banan hjelper (litt) mot halsbrann. Det eneste som virkelig hjelper mot kvalme er noen tabeletter som heter Librax''

Lukkemuskelen ja, der sa du noe, flere i familien sliter med det. Jeg tror det er andre årsaker hos meg, jeg er kronisk syk, men jeg skal ha det i bakhodet.

Melk tåler jeg dessverre ikke, bananer kan jeg heller ikke spise så mye av. Nyco kan jeg prøve. Jeg spiser natrontabletter for surt blod, jeg trodde natron skulle hjelpe også jeg, men tydligvis ikke nok.

Librax, er det tabletter jeg må ha resept på?

Skrevet

Prøvde du med lime eller sitron oppi? Jeg får gi det et forsøk, men smaker det py så klarer jeg nok ikke å få det ned.

Skrevet

Min erfaring med svangerskapskvalme er at ingenting hjelper annet enn å ligge helt stille i stabilt sideleie og prøve å sove det bort. :( Jeg håper du føler deg bedre snart. :)

Skrevet

Mot halsbrann hjelper novalucid-tyggetabletter, og på meg hjelper også melk :o)

*noterer tyggetabletter på handlelista*

Takk for tips! Melk kan jeg ikke drikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...