Gå til innhold

Hva er forventet lønn for regnskapsmedarbeider?

Anbefalte innlegg

Gjest ny i jobben
Skrevet

Kan noen svare meg på hva en kan forvente sånn ca av å ha en jobb som regnskapsmedarbeider? Og er det store variasjoner hvis en jobber ved et vanlig regnskapskontor i forhold til i en regnskapsavd. i en større bedrift?

Jeg er litt usikker på om min lønn er "rettferdig", men er ikke frekk nok til å spørre mine kollegaer hva de har i timen.

Noen svar? :)

Gjest anonym regnskapsfører
Skrevet

Jeg begynte å jobbe for noen måneder siden, nyutdannet men med jobberfaring fra et annet yrke.

Hadde fire jobbtilbud, med lønn på 350', 360', 370' og 380'. Regnskapsbyråene var de to laveste. Jeg tok likevel ett av dem, fordi det var der jeg ønsket å jobbe.

Skrevet

På min arbeidsplass tjener vedkommende rundt 330.000,- i året.

Gjest ny i jobben
Skrevet

På min arbeidsplass tjener vedkommende rundt 330.000,- i året.

Det er hva jeg tjener også. Hmm... Ja da tjener jeg i hvert fall ikke spesielt dårligere enn der du jobber. Spesielt med tanke på hvor fersk jeg er i jobben.

Men jeg har inntrykk av at andre her tjener mer. Selv om de ikke sier det rett ut i kroner og øre. Jeg er sikkert bare grisk ;)

Skrevet

Det er hva jeg tjener også. Hmm... Ja da tjener jeg i hvert fall ikke spesielt dårligere enn der du jobber. Spesielt med tanke på hvor fersk jeg er i jobben.

Men jeg har inntrykk av at andre her tjener mer. Selv om de ikke sier det rett ut i kroner og øre. Jeg er sikkert bare grisk ;)

Det er da rimelig at dine kolleger har mer lønn enn deg som er nytilsatt.

Du har vel omtrent det som våre regnskapsmedarbeidere med full ansiennitet har. Jeg har jobbet ved diverse avdelinger i firmaet, og det var på regnskapsavdelingen vi var mest underbetalt!

Gjest Jobber i stor bedrift
Skrevet

Du er kanskje en arbeidskollega av meg? På jobben min er det nemmelig også en hysj, hysj om hva hver enkelt tjener ;)

Selv har jeg ingen utdanning men har jobbet et par år nå, og jeg tjener som du, ca 330.000.- (Begynnerlønn var 280.000.-)

Skrevet

Da er det ikke verst, for h*n hos oss har 3-4 års ansiennitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...