Gå til innhold

Hvor er blåtann på pc min?

Anbefalte innlegg

Gjest Blåtannsproblemer
Skrevet

I førsten her så hadde jeg iconet for blåtann nede til høyre her på linjen. Mener jeg også trykket på den når jeg skulle jobbe med mobilen min.

Så plutselig har jeg klart å fjerne denne da, på et eller annet vis.

Dvs. iconet er borte på linjen. På "kontrollpanet" ligger det et blåtannsicon, men det åpner seg ikke når jeg dobbeltklikker på det.

Jeg finner ikke noe program som omhandler denne?

På "enhetsbehandlinga" så finner jeg iconet, Bluetoot USB, og der ser alt her ok ut. = ingen varsel, sier at siste driver ligger inne osv.

Mobilen min finner ingen enheter når jeg søker.

Hva har jeg gjor og hva kan jeg gjøre?

Takk.

Aliza1365380759
Skrevet

Høyreklikk helt nederst på oppgavelinjen, slik at du får opp en meny hvor du bl.a. tilpasser vertøylinjen og oppgavelinjen. Helt nederst i denne menyen finner du "egenskaper" - trykk på den. Da får du opp en ny boks kalt "egenskaper for oppgavelinje og startmeny". Trykk så på "systemstatusfelt", det er et av de fire alternativene helt øverst i boksen. Trykk så på "tilpass" under "ikoner". Da får du opp en ny boks. Denne inneholder alle elementer som noen gang har ligget i systemstatusfeltet. Finn bluetooth-ikonet du leter etter, og velg "vis". Håper det skal hjelpe! :)

Gjest Blåtannproblemer
Skrevet

Høyreklikk helt nederst på oppgavelinjen, slik at du får opp en meny hvor du bl.a. tilpasser vertøylinjen og oppgavelinjen. Helt nederst i denne menyen finner du "egenskaper" - trykk på den. Da får du opp en ny boks kalt "egenskaper for oppgavelinje og startmeny". Trykk så på "systemstatusfelt", det er et av de fire alternativene helt øverst i boksen. Trykk så på "tilpass" under "ikoner". Da får du opp en ny boks. Denne inneholder alle elementer som noen gang har ligget i systemstatusfeltet. Finn bluetooth-ikonet du leter etter, og velg "vis". Håper det skal hjelpe! :)

Det stemmer som du skrev at de var satt til "skjul når innaktiv". Men selv om jeg velger "vis" så kommer de ikke.

Akkurat som hele greiene er borte vekk. Kan ikke vises hvis det ikke er der liksom :(

Aliza1365380759
Skrevet

Hmm.. Du har ikke en knapp på pc'n for aktivering/deaktivering av blåtann, som du på mystisk vis har kommet til å trykke på, fordi du ikke vet at den er der? (jeg oppdager stadig "nye" knapper som gjør "mystiske ting" på pc'n min..)

Aliza1365380759
Skrevet

Hmm.. Du har ikke en knapp på pc'n for aktivering/deaktivering av blåtann, som du på mystisk vis har kommet til å trykke på, fordi du ikke vet at den er der? (jeg oppdager stadig "nye" knapper som gjør "mystiske ting" på pc'n min..)

Beklager, denne skulle selvsagt under det forrige innlegget ditt..

Gjest Blåtannsproblemer
Skrevet

Neeeeeiiiii......ikke som jeg kan se i allefall.......

Det som er litt rart er at jeg fant ikke blåtann under programmer/drivere på inteligent update programmet heller. Mener da bestemt at det lå der tidligere. Kan jeg ha slettet hele greiene da tro? Er det to forskjelli blåtann på maskinen...altså at blåtannsiconet som vises under "enhetsbehandling" er f.eks.programvaren men at selve blåtannsgreiene som får alt til å virke er slettet?

Skjønte du hva jeg mente *rister på hodet over spe forklaring*

:)

Aliza1365380759
Skrevet

Neeeeeiiiii......ikke som jeg kan se i allefall.......

Det som er litt rart er at jeg fant ikke blåtann under programmer/drivere på inteligent update programmet heller. Mener da bestemt at det lå der tidligere. Kan jeg ha slettet hele greiene da tro? Er det to forskjelli blåtann på maskinen...altså at blåtannsiconet som vises under "enhetsbehandling" er f.eks.programvaren men at selve blåtannsgreiene som får alt til å virke er slettet?

Skjønte du hva jeg mente *rister på hodet over spe forklaring*

Ja, du kan ha slettet selve programmet, men at snarveien ligger igjen. Du får forsøke å installere programmet på nytt? Slett snarveien(e) først, og se om du får opp advarsel om at du må avinstallere programmet for å fjerne det. Får du denne advarselen, gå inn i lista over programmer som kan fjernes og se om du finner det der. Jeg tror det skal ligge der hvis du får denne advarselen, og at hvis programmet er avinstallert kan man slette snarveien uten å få denne advarselen. Hvis du får advarsel og likevel ikke finner bluetooth der er det kun snarveien som er igjen, og du må installere programmet på nytt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

På min Acer er det en diger knapp i fronten som jeg trykker inn for å aktivere Blåtann den lyser blått når den er aktiv. På HP'en er det en skyveknapp som slår på Blåtann og WI-FI samtidig. Er ofte en eller annen form for bryter på maskinen, det er gjerne et blåtannsymbol ved siden av.

Gjest Blåtannsproblemer
Skrevet

På min Acer er det en diger knapp i fronten som jeg trykker inn for å aktivere Blåtann den lyser blått når den er aktiv. På HP'en er det en skyveknapp som slår på Blåtann og WI-FI samtidig. Er ofte en eller annen form for bryter på maskinen, det er gjerne et blåtannsymbol ved siden av.

Jeg vrir og vrenger maskinen opp ned men kan ikke for mitt bare liv finne noen knapp til blåtann.

Helt fremme, ved av/på knappen er knapper til trådløs, e-post og internet.

Jeg har en helt ny LG maskin.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg vrir og vrenger maskinen opp ned men kan ikke for mitt bare liv finne noen knapp til blåtann.

Helt fremme, ved av/på knappen er knapper til trådløs, e-post og internet.

Jeg har en helt ny LG maskin.

Har du saumfart maskinen så er det vel ikke noen knapp? har du ikke bruksanvisning til den?

Gjest Blåtannsproblemer
Skrevet

Har du saumfart maskinen så er det vel ikke noen knapp? har du ikke bruksanvisning til den?

Hei igjen. Det fulgte med en bruksanvisning men der var ingen knapp.

Jeg trodde det kunne være mangel på noe program eller noe og lastet derfor ned BlueSoleil 6, og da kom iconet opp igjen. Dog så var det ikke fullversjon og funket ikke skikkelig.

Jeg reinstallerte maskinen siden den alikavel er ganske ny og jeg etter innstalleringa av bluesoleil fikk problemer med det trådløse kortet.

Og nå er maskinen helt i orden igjen. BlueSoleil, fullversjon, følger visst med her og nå funker den upåklagelig. Trådløse kortet likeså.

Så alt er bare fryd og gammen nå.

Men er det virkelig normalt at så fort det blir noe kluss med installering og /eller programvare så slutter trådløse kortet å virke? Jeg har jo win.vista nå på denne maskinen, kanskje det er den som gjør ting så nærtagende?

Det er nemmelig ikke første gangen jeg har mistet trådløse kontaken fordi jeg har innstaller noen programmer el.

Får ta det pent nå da, for nå funker alt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hei igjen. Det fulgte med en bruksanvisning men der var ingen knapp.

Jeg trodde det kunne være mangel på noe program eller noe og lastet derfor ned BlueSoleil 6, og da kom iconet opp igjen. Dog så var det ikke fullversjon og funket ikke skikkelig.

Jeg reinstallerte maskinen siden den alikavel er ganske ny og jeg etter innstalleringa av bluesoleil fikk problemer med det trådløse kortet.

Og nå er maskinen helt i orden igjen. BlueSoleil, fullversjon, følger visst med her og nå funker den upåklagelig. Trådløse kortet likeså.

Så alt er bare fryd og gammen nå.

Men er det virkelig normalt at så fort det blir noe kluss med installering og /eller programvare så slutter trådløse kortet å virke? Jeg har jo win.vista nå på denne maskinen, kanskje det er den som gjør ting så nærtagende?

Det er nemmelig ikke første gangen jeg har mistet trådløse kontaken fordi jeg har innstaller noen programmer el.

Får ta det pent nå da, for nå funker alt.

Jeg kan ikke noe om Vista, dessverre, så hva som skjer med en maskin som har det installert vet jeg ikke. Men det er jo fint at du har fått det til å fungere igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...