Gå til innhold

betatt?

Anbefalte innlegg

Gjest betatt
Skrevet

Betyr betatt og forelsket det samme?

Eller hva er isåfall forskjellen?

Gjest Er ikke det samme nei, for meg
Skrevet

Det beste er nok å slå opp i en skikkelig ordbok, da får du den korrekte forklaringen på disse ordene.

For meg personlig er det ikke det samme.

Forelsket blir jeg - for min del - i et motsatt kjønn. Jeg føler sildringen, blir unge igjen ;) og har sommerfugler i magen og de typiske gode følelsene. Får lyst til å flørte, kysse, ta på etc.

Betatt kan jeg bli av alle slags folk/kjønn. Betatt for meg er å synes veldig godt om, noe eller noen, på et annet vis enn vi gjør når vi er forelsket.

Jeg var helt betatt av sønnene mine når de var små f.eks. (ikke for det...er helt betatt nå også innimellom jeg :) Og jeg kan være helt betatt av kattungen min til tider. Da sprenges også hjertet av gode følelser på en måte men det er alikavel ikke det samme. Jeg kan f.eks.også bli helt betatt av en utsikt, synes at en utsikt er så fantastisk vakker at det er vanskelig å løsrive blikket. Det er også å være betatt, for meg :)

Men vi mener kanskje forskjellig, folk. Så for det korrekte som skrevet, så hadde jeg sjekket ordbok. Du finner jo det på nettet her på en, to, tre :D

Gjest Allviva
Skrevet

Jeg tenker at du er betatt når du "faller" for noen eller noe for den sags skyld. At du lar noe fasinere deg og liker det (eller en spesiell person). Forelskelse går dypere innvendig og påvirker både humøret og hormonene dine i stor grad. Kjærlighet går enda dypere igjen. Selv om det ikke nødvendigvis bobler i magen og du er forelsket lengre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...