Gjest betatt Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Betyr betatt og forelsket det samme? Eller hva er isåfall forskjellen? 0 Siter
Gjest Er ikke det samme nei, for meg Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Det beste er nok å slå opp i en skikkelig ordbok, da får du den korrekte forklaringen på disse ordene. For meg personlig er det ikke det samme. Forelsket blir jeg - for min del - i et motsatt kjønn. Jeg føler sildringen, blir unge igjen og har sommerfugler i magen og de typiske gode følelsene. Får lyst til å flørte, kysse, ta på etc. Betatt kan jeg bli av alle slags folk/kjønn. Betatt for meg er å synes veldig godt om, noe eller noen, på et annet vis enn vi gjør når vi er forelsket. Jeg var helt betatt av sønnene mine når de var små f.eks. (ikke for det...er helt betatt nå også innimellom jeg Og jeg kan være helt betatt av kattungen min til tider. Da sprenges også hjertet av gode følelser på en måte men det er alikavel ikke det samme. Jeg kan f.eks.også bli helt betatt av en utsikt, synes at en utsikt er så fantastisk vakker at det er vanskelig å løsrive blikket. Det er også å være betatt, for meg Men vi mener kanskje forskjellig, folk. Så for det korrekte som skrevet, så hadde jeg sjekket ordbok. Du finner jo det på nettet her på en, to, tre 0 Siter
Gjest Allviva Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Jeg tenker at du er betatt når du "faller" for noen eller noe for den sags skyld. At du lar noe fasinere deg og liker det (eller en spesiell person). Forelskelse går dypere innvendig og påvirker både humøret og hormonene dine i stor grad. Kjærlighet går enda dypere igjen. Selv om det ikke nødvendigvis bobler i magen og du er forelsket lengre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.