Gå til innhold

Hvor ofte er det normalt å tisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1218046410' post='3929365]

Dette er helt riktig, og blæretrening er veldig mye brukt. Urinblæra er veldig sensitiv ovenfor psyken vår.

Ikke holde seg for lenge såklart, men blæretrening går ut på og drøye tiden mer og mer, og bevise for seg selv at vi kan holde oss litt. Eller oss og oss, jeg teller ikke lengre ;o)

''Urinblæra er veldig sensitiv ovenfor psyken vår.''

Det kan jeg skrive under på!

Husker en gang i 4.-5.-6. klasse jeg tisset på meg på vei hjem fra skolen. Var utrolig tissetrengt, og klarte å holde meg helt til jeg nesten var hjemme. Da kom jeg til noe vann som sildret nedover litt fjell.

I mange år, kanksje i ti år etter, kjente jeg tissetrang når jeg hørte vann som sildret, og hadde vanskelig for å holde meg.

En annen gang gikk det galt da jeg lå og sov (som ungdom). I lang tid etterpå måtte jeg opp og tisse etterat jeg hadde lagt meg om kvelden, selv om jeg hadde tisset like før jeg la meg...

Gjest hvorfor tisse når man kan drite hele tiden?
Skrevet

Jeg driter så ofte etter at jeg fikk lithionit så da tisser jeg jo oftere også.

Tror det er meget individuelt hvor ofte vi må tisse. Har vel også litt med alder å gjøre, tenker jeg.

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Urinblæra er veldig sensitiv ovenfor psyken vår.''

Det kan jeg skrive under på!

Husker en gang i 4.-5.-6. klasse jeg tisset på meg på vei hjem fra skolen. Var utrolig tissetrengt, og klarte å holde meg helt til jeg nesten var hjemme. Da kom jeg til noe vann som sildret nedover litt fjell.

I mange år, kanksje i ti år etter, kjente jeg tissetrang når jeg hørte vann som sildret, og hadde vanskelig for å holde meg.

En annen gang gikk det galt da jeg lå og sov (som ungdom). I lang tid etterpå måtte jeg opp og tisse etterat jeg hadde lagt meg om kvelden, selv om jeg hadde tisset like før jeg la meg...

Ja, den er utrolig sensitiv, og ofte, spesielt med barn/ungdom må det jofte obbes både fysisk og psykisk når det foreligger blæreproblem.

Jeg kjenner til det selv, har jo en blæresykdom, og såklart gikk det i hodet på meg. Nå ble jeg syk da når jeg ikke fikk tømt blæra, og kunne endelig holde meg, men psyken levde sitt eget liv og gjorde meg om til en kontrollfreak av dimensjoner.

Hadde en periode jeg også, hadde uhell hos bestemoren min som liten, og dermed gikk jeg på do sikkert 4-5 ganger før jeg sovnet hver gang jeg var der.

Skrevet

Men noe som er bombesikkert er i alle fall at det over tid kommer like mye ut som det kommer inn. =)

Tror det er mye vann i ånden...

Ånden (sjelen) veier 21 gram, så det er ikke så veldig mye vann der:-)

Gjest tisseproblemer
Skrevet

Urologen jeg var til mente at alt fra 8 ganger og nedover var normalt, alt over var for ofte.

Skrevet

Det varierer litt, men jeg tisser vel ca 5 ganger i døgnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...