Gå til innhold

Fedon Lindbergs klinikk

Anbefalte innlegg

Gjest er nødt å slanke meg
Skrevet

Noen som har erfaring og noen som vet om timer der går på frikort?

Gjest betale for slanking
Skrevet

Regner ikke med at det går på frikort nei. Det hadde vært for dumt spør du meg. Man har selv skyld i at man har blitt feit og staten bør ikke ta den regninga.

Skrevet

Regner ikke med at det går på frikort nei. Det hadde vært for dumt spør du meg. Man har selv skyld i at man har blitt feit og staten bør ikke ta den regninga.

Jeg spurte ikke om din private mening.

Gjest antiantianti
Skrevet

Det der var sleivete svart, synes jeg. Staten tar da jaggu regningene når folk har røkt seg sjuke eller tatt dop/misbrukt alkohol osv osv ...

Gjest Spar deg!
Skrevet

Alle har vi ett eller annet vi har skyld i selv. Den dagen vi blir syke så skal vi ikke få hjelp, fordi vi er skyld i det selv?

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ikke vet noe som helst om overvekt!

Skrevet

Jeg har vært der, og fikk ikke noe på egeandelskortet. Regner ikke med at frikort kan benyttes da heller.

Gjest Elextra
Skrevet

Veldig sleivete svar.

Rent samfunnsøkonomisk kan det dessuten lønne seg å hjelpe veldig overvektige til å slanke seg - det er antakelig billigere enn alskens sykdommer og plager de kan pådra seg ved sin overvekt.

Skrevet

Jeg har vært der, og fikk ikke noe på egeandelskortet. Regner ikke med at frikort kan benyttes da heller.

Hadde du god erfaring?

Skrevet

Nesten all sykdom er, når alt kommer til alt, selvforskyldt.

Vi betaler såpass mye skatt her i Norge for at vi skal få helsehjelp uten å ruineres når vi trenger det.

Skrevet

er det du som har vært operert? Hvem henviste deg og hva er kriteriene for slik operasjon?

Gjest ViViola
Skrevet

Tja, da burde jo heller ikke røykerelatert kreft vært på statens regning, ei heller hjerte-kar-sykdommer man pådrar seg pga lite aktivt liv - for ikke å snakke om alle skader man får i trafikken pga. fart eller skader man pådrar seg pga. uforsiktighet f.eks. på glatta.

Mao: Helse-Norge kan jo spare uante mengder penger ved å følge din tankegang! HURRA!

Gjest minuma
Skrevet

Nesten all sykdom er, når alt kommer til alt, selvforskyldt.

Vi betaler såpass mye skatt her i Norge for at vi skal få helsehjelp uten å ruineres når vi trenger det.

At all sykdom er selvforskylt er tullprat.

Skrevet

70% av akutt- tilfellene i helsevesenet skyldes visst idretts og treningsskader har jeg lest et sted....

Gjest betale for slanking
Skrevet

Veldig sleivete svar.

Rent samfunnsøkonomisk kan det dessuten lønne seg å hjelpe veldig overvektige til å slanke seg - det er antakelig billigere enn alskens sykdommer og plager de kan pådra seg ved sin overvekt.

Jo greit nok det, men hvorfor dekker ikke statsen helsestudio til alle også da? Er ikke alle som har råd til det, og det er jo forebygggende for slanke og hjelp for overvektige.

Hjelper ikke bare å endre på kostholdet hvis man ikke trener. Og hvis du mener at man trenger hjelp til kostholdsendring, så trenger de fleste også treningsveiledning.

Hvis Lindberg klinikken skulle dekkes av frikort, så må jo Grete Roede og alle andre seriøse klinikker dekkes og.

Forskjellen på røyking og overvekt er jo at hvis man er litt overvektig kan man slanke seg igjen med sunt kosthold og trening. Har man derimot lungekreft er det ikke noe man gjøre selv.

Er man veldig overvektig får man jo hjelp av staten uansett, men er man litt overvektig og syns man skal slanke seg for syns skyld syns jeg ikke dette skal dekkes av staten da man lett kan gjøre noe med saken selv.

Gjest desktop
Skrevet

Helt enig. Hvis man spiser seg feit, skal man ikke sende regninga for slankinga til skattebetalerne. Noe annet hvis det er sykdom inne i bildet.

Gjest Elextra
Skrevet

Jo greit nok det, men hvorfor dekker ikke statsen helsestudio til alle også da? Er ikke alle som har råd til det, og det er jo forebygggende for slanke og hjelp for overvektige.

Hjelper ikke bare å endre på kostholdet hvis man ikke trener. Og hvis du mener at man trenger hjelp til kostholdsendring, så trenger de fleste også treningsveiledning.

Hvis Lindberg klinikken skulle dekkes av frikort, så må jo Grete Roede og alle andre seriøse klinikker dekkes og.

Forskjellen på røyking og overvekt er jo at hvis man er litt overvektig kan man slanke seg igjen med sunt kosthold og trening. Har man derimot lungekreft er det ikke noe man gjøre selv.

Er man veldig overvektig får man jo hjelp av staten uansett, men er man litt overvektig og syns man skal slanke seg for syns skyld syns jeg ikke dette skal dekkes av staten da man lett kan gjøre noe med saken selv.

''Jo greit nok det, men hvorfor dekker ikke statsen helsestudio til alle også da?''

Det trenger ikke koste noe å trene - det er helt gratis å jogge, sykle eller gå på ski (forutsatt at man har litt grunnutstyr).

''Hvis Lindberg klinikken skulle dekkes av frikort, så må jo Grete Roede og alle andre seriøse klinikker dekkes og.''

Jeg synes sykelig overvektige skal få hjelp til å slanke seg, hvilket program de følger er jeg ikke så opptatt av. Jeg mener selvfølgelig ikke at alle som kunne tenke seg å gå ned noen kilo bør få kostnader ved dyr oppfølging dekket av staten.

Skrevet

er det du som har vært operert? Hvem henviste deg og hva er kriteriene for slik operasjon?

Ja, jeg er operert.

Fastlegen henviste meg til sykehuset.

Kriteriene er at man må ha en BMI over 40 eller BMI over 35 med f.eks. astma, diabetes el. andre risikofaktorer.

Skrevet

Hadde du god erfaring?

Første gangen jeg var der var det veldig positivt. Legen var kjempehyggelig og jeg følte meg forstått.

Andre gangen var ikke den legen der lenger, og jeg fikk en annen lege som jeg ikke hadde god kjemi sammen med.

Fikk gode resultater begge gangene, men det er jo min fortjeneste ;)

Skrevet

At all sykdom er selvforskylt er tullprat.

Så skrev jeg da også "nesten all"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...