Gå til innhold

Har sakkyndig i en barnefordelingssak lov til...

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt på det
Skrevet

og forsøke å påvirke vitner?

Dagen før rettsak fikk jeg som vitne en melding fra sakkyndig og den lød slik:

NN vil at kontakten ang. "Lise" skal foregå mellom deg og NN i fremtiden. Tenk litt på dette når du vitner i morgen. (jeg er tante til barnet)

Jeg opplevde det som en trussel. Jeg opplevde dette som at den andre parten allerede hadde tapt saken før den startet og at eneste mulighet for videre kontakt med tantebarnet var gjennom meg.

Jeg angrer på mitt vitnemål. Jeg følte at jeg holdt tilbake den hele og fulle sannheten og jeg ser ikke for meg noen kontakt med NN. Det vrenger seg i meg ved tanken på det, fordi vedkommende har spilt skuespill hele veien og tatt i bruk de mest sjofle triks som bare er mulig for å vinne. Den andre parten har blitt fremstilt som en person milevis unna sannheten.

Barnet selv har uttalt at det vil fortsette å bo like mye hos begge parter. Har gjort det i mange år allerede. Faktsik litt mer hos den andre parten.Barnet har uttalelsesrett, men er for ung til å bestemme selv. Barnet har uttalt at den andre parten er veldig snill.

Dessuten forsøkte jeg å bygge en relasjon til NN før rettsak. Foreslo mange ting, men det var alltid et nei å få. Jeg har hatt mye med dette barnet å gjøre i mange år. Barnet fikk ikke en gang lov til å være med i familiebryllupp.

Jeg er sikker på at barnet har store traumer nå. NN holder barnet vekk fra oss.

Plutselig skal vedkommende liksom gjøre seg til så god forelder. NN som tidligere ikke har hatt tid til barnet og lempet det over på den andre parten, slik at den andre parten kanskje har hatt mellom 55 og 60% samvær, mens det på papiret står 50%

La meg legge til at den andre parten bare har vært glad til for å få ha barnet mest mulig, men nå er det altså slutt. Vi har ikke sett barnet siden januar. Det er helt forferdelig og barna mine savner "Lise"

Barnet har mistet en stor og stabil familie som har tett kontakt med hverandre og som er flinke til å ta vare på hverandre.Barnet har mistet så mye verdifullt.

NN sin familie er det mer turbulens og barnet har på denne siden ikke så mye kontakt med besteforeldre, men har forstått at det er en del kontakt med tanten.

Nå prater jeg meg bort.

Det jeg lurer på er om sakkyndig har brutt loven ved å sende meg denne medingen dagen før rettsaken?

Skrevet

Et teit spørsmål, men er sakkyndig den "øverste" her? Hvis ikke, ville jeg vel spurt den som var over han/hun i hierarkiet. Høres helt hårreisende ut, spør du meg.

Gjest Lea Lett
Skrevet

En sakkyndig kan da umulig være både sakkyndig OG familiemedlem. Da er man jo inhabil. Høres veldig rart ut.

Gjest Lea Lett
Skrevet

En sakkyndig kan da umulig være både sakkyndig OG familiemedlem. Da er man jo inhabil. Høres veldig rart ut.

Hehe, ser nå at du antagelig mener at det er DU som er tante.;-)

Gjest Lurer litt på det
Skrevet

Hehe, ser nå at du antagelig mener at det er DU som er tante.;-)

Det stemmer

Gjest her må jeg få være anonym..
Skrevet

Høres akkurat ut som den sakkyndige vi hadde for få år siden. Vet riktignok ikke at han sendte meldinger til noen av de jeg hadde kontakt med, men han var helt klart forutinntatt i saken...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...