Gjest SykNå Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 Jeg har en fast stilling på 18% (hver tredje helg), men i realiteten jobber jeg 75-110% hver uke, fordelt på to avdelinger. (arbeider i helsevesenet, de er under samme helseforetak, får en lønnslipp). Dette er ekstravakter, jeg har kontrakt på den faste stillingen på 18% og en kontrakt som ekstra vakt/tilkallingshjelp. Nå har jeg blitt syk og burde nok vært sykemeldt, men jeg vet ikke om jeg tør. Hvor mye penger vil jeg få når jeg er borte fra jobb? Har jeg krav på noen sykepenger? Har hatt den faste stillingen og jobbet 75-100% i uken i over et år. 0 Siter
Gjest TidligereVikar Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 Fra kommunen (el. arbeidsgiver) får du bare fastlønna di under sykemelding, de får det så refundert fra NAV. Fra NAV har du derimot krav på et gjennomsnitt av det du har tjent (som oftest siste året, ev. tre eller seks siste måneder hvis det er mer representativt) i sykepenger. Dette uavhengig om du er fast eller vikar. Lykke til:) 0 Siter
Bookworm Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 Du får et gjennomsnitt av det du har tjent, som regel de siste tre måneder. Men det kan være at utbetalingene blir delt mellom arbeidsgiver og NAV... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.