Gå til innhold

Kan arb.plassen kreve at jeg jobber to helger...

Anbefalte innlegg

Gjest Må jeg gjøre det eller?
Skrevet

på rad? Jeg jobber to-delt turnus med dag, aften og helgevakter. Har hatt ferie nå og begynner på jobb mandag med languke og jobbhelg. Fra uka etter (uke 34) må jeg bytte turnus, slik at denne uka også er languke med jobbhelg. Ergo må jeg jobbe to languker i strekk med helgejobb. Sjefen min sa at jeg måtte gå to helger på rad for å komme inn i den nye turnusen. Har hun lov å si det, eller kan jeg nekte dette? Hun sa at jeg selvfølgelig fikk fri to andre dager midt i uka som kompensasjon, men ikke i lørda og søndag, da helgene er så sårbare med lite folk og fravær.

Huff, jeg ble litt irritert over det, da jeg synes det er tungt nok med helgearbeid da jeg har familie på ta meg av. Helgene er sårbare for meg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...