Gå til innhold

Flunipam hvorfor A resept?

Anbefalte innlegg

Hvorfor ble flunipam/rohypnol et A preparat? Er det egentlig noe mer problematisk å bruke enn andre benzodiazepiner som valium og xanor? Synes det er feil at helsetilsynet skremmer leger fra å skrive ut medisiner på grunnlag av hva narkomane bruker. De kjøper jo importerte piller uansett og det er nok ikke dem som man skader ved å gjøre medisiner til reseptklasse A. Er ikke meningen på noen måte å ufarliggjøre benzodiazepiner, men det må sies at flunipam er veldig effektivt mot uro ved søvnproblemer noe Imovane/Stilnoct ikke er. Og av prinsipp synes jeg det er feil at hva noen mennesker gjør ulovlig, skal gå ut over de som bruker det etter "boka".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311962-flunipam-hvorfor-a-resept/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym i kveld_

er vel det at flunipam lettere blir misbrukt enn f.eks zopiclon og zolpidem.men jeg ser poenget ditt...

selv er jeg forsåvidt fornøyd med imovane:) funker for meg iallefall:)

tungvint med a-resepter,det vet jeg etter en påkjørsel da jeg trengte smertestillende,men jeg regner med at det er fordi misbruker-potensialet er stort:(

Flunipam har jo ett dårlig rykte. Det er ikke bare brukt av narkomane, men også til voldtekter o.l.

Men jeg er enig med deg, det er en fin medisin når den brukes som den skal. Den er jo relativt kraftig da, men det er jo det som er så fint med den. Jeg fikk den til tannlegebesøk. Og det var strenge regler ja, fikk bare 1 og 1 tablett av gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...