Gå til innhold

Alzheimers light på cipralex?

Anbefalte innlegg

Gjest skrulle på 29
Skrevet

Jeg har problemer med hukommelsen. Merket det spesielt etter at jeg begynte på cipralex, og lurer på om det er andre som har det likens.

Jeg går i samtaleterapi, men det blir nesten en vits når jeg etterpå bare husker kanskje 4-5 setninger av hele timen. Javisst prater jeg om mye nyttig, men den neste timen igjen må jeg påminnes om hva vi snakket om sist.

Jeg sliter også med å huske hva jeg snakker om til venninner o.l. Blir flere ganger tatt for å fortelle det samme opp igjen.

Bør jeg slutte på medisinene når jeg blir så skrullete? Er skummelt, selv om de har hjulpet meg på mange andre måter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lysistrata2008
Skrevet

Jeg går ut fra at du har depresjon siden du går på cipralex. Det er depresjonen du har som gjør at du har fått dårlig hukommelse, ikke medisinen. Medisinen hjelper. Men å komme seg ut av en depresjon tar tid, lang tid. Hukommelsen blir normal igjen når du er blitt bedre. Jeg har vært der selv så dette vet jeg noe om. God bedring!

Gjest skrulle på 29
Skrevet

Jeg går ut fra at du har depresjon siden du går på cipralex. Det er depresjonen du har som gjør at du har fått dårlig hukommelse, ikke medisinen. Medisinen hjelper. Men å komme seg ut av en depresjon tar tid, lang tid. Hukommelsen blir normal igjen når du er blitt bedre. Jeg har vært der selv så dette vet jeg noe om. God bedring!

Føler meg ikke deprimert. Har gått på cipralex i snart et år.. så burde bli vant til det nå. Fikk hovedsaklig cipralex på grunn av angst. Trappet opp før ferien da angsten ikke er forsvunnet.

Gjest surrehuet
Skrevet

Jeg hadde samme problemet på Efexor. Slet med å holde fokus en hel setning jeg da. Fikk også beskjed om at det var depresjonen men det var ikke det. Ble bedre da jeg minsket dosen. Nå er jeg fri for medisiner og nærmest tilbake der jeg var.

Hvis cipralex hjelper mot angsten ville jeg nok fortsatt for hukommelsen blir nok bedre igjen etter avsluttet behandling.

Skrevet

Jeg glemte å sette maten inn i kjøleskapet etter å ha handlet da jeg gikk på cipralex. Det har aldri hendt før.

Gjest Lysistrata2008
Skrevet

Føler meg ikke deprimert. Har gått på cipralex i snart et år.. så burde bli vant til det nå. Fikk hovedsaklig cipralex på grunn av angst. Trappet opp før ferien da angsten ikke er forsvunnet.

Angst og depresjon har i alle fall noe av de samme symptomer. På folkelig språk vil man si at følelsene tar overhånd og man mister litt av tenkeevnen man har til vanlig, dette kan inkludere hukommelsen.

Gjest lubbelina
Skrevet

ja sant..jeg har også fått cipralex ot angsten..men bare noe er forsvunnet, de tingene jeg VIRKELIG sliter med er der fremdeles..iblandt lurer jeg på o de i det hele tatt har noen god efekt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...