Gå til innhold

Har jeg gjort noe galt nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Vondt i magen nå
Skrevet

Jeg fikk jobb i kommunene som støttekontakt. Var inne og snakket med de og vi avtalte å møtes hjemme hos foreldrene til barnet jeg skulle ha. For å bli bedre kjent og avtale hvordan vi skule gjøre det. Vi ble enig om at vi skulle starte når skolen begynte, nå var det så masse ferie og vanskelig å få det til å passe for alle.

men plutselig får jeg tlf fra barnets mor, om jeg hadde mulighet til å ha barnet hennes i noen dager for de skulle begynne å jobbe og ville ikke la h*n være aleine. Jeg ville hjelpe og helt uten å tenke meg om sa jeg ja til dette.

Når jeg var ferdig og hadde fått betaling sier plutselig sambo:" Har du lov til dette da? det blir jo på en måte "svarte" penger. Dette må du ikke la kommune folkene vite om!"

jeg skrev en meld til kommunen uken før jeg passet barnet om at jeg skulle være med denne personen noen dager fordi foreldrene skulle begynne i jobb igjen osv.

Så da har jeg jo avslørt meg.

Må så: Jeg har ikke skrevet kontrakt om jobben, har bare skrevet undre en taushetsavtale. Hun vet heller ikke at jeg har fått betalt for jobben. Skal jeg forklare foreldrene, gi pengene tilbake og ta det "hvitt"???

Hvis jeg skal ta det hvitt har jeg altfo masse timer. skal ha barnet i 4 eller 5 timer i uken. denne uken var det 17 timer!

Hva skal jeg gjøre??? Vil virkelig ikke lyge for noen.

Har jeg gjort noe galt?!

Takker masse for svar!

Skrevet

Jeg synes ikke du har gjort noe galt. Dersom du har fått betaling av foreldrene for å passe barnet ca 15 timer, så tror jeg ikke kommunen gidder å bry seg om det. De anser det for å være en sak mellom deg og foreldrene.

Det er selvfølgelig det beste om ingen av oss jobber noe som helst svart. Synes allikevel et beløp på 1-2000 kr for barnevakt ikke er noe å komplisere. Viktig for barnet og foreldrene at de får hverdagen sin til å gå opp.

Det er vel også slik at man har lov til å motta et visst beløp uten at alle skjemaer etc. må fylles ut, men jeg husker ikke hvor stort dette beløpet er. Lurer på om det er kr. 2000?

Uansett, så synes jeg du skal være fornøyd med at du har hjulpet familien i en litt vanskelig situasjon. (Dersom du mot formodning skulle være trygdet, så stiller saken seg litt annerledes da du der også har innrapporteringsplikt dersom du tjener mer enn du har anledning til mens du mottar trygd. )

Gjest litt vondt i magen nå
Skrevet

Jeg synes ikke du har gjort noe galt. Dersom du har fått betaling av foreldrene for å passe barnet ca 15 timer, så tror jeg ikke kommunen gidder å bry seg om det. De anser det for å være en sak mellom deg og foreldrene.

Det er selvfølgelig det beste om ingen av oss jobber noe som helst svart. Synes allikevel et beløp på 1-2000 kr for barnevakt ikke er noe å komplisere. Viktig for barnet og foreldrene at de får hverdagen sin til å gå opp.

Det er vel også slik at man har lov til å motta et visst beløp uten at alle skjemaer etc. må fylles ut, men jeg husker ikke hvor stort dette beløpet er. Lurer på om det er kr. 2000?

Uansett, så synes jeg du skal være fornøyd med at du har hjulpet familien i en litt vanskelig situasjon. (Dersom du mot formodning skulle være trygdet, så stiller saken seg litt annerledes da du der også har innrapporteringsplikt dersom du tjener mer enn du har anledning til mens du mottar trygd. )

'' De anser det for å være en sak mellom deg og foreldrene.''

Det tankte jeg også. Fikk 1000 kr for det.

Skrevet

'' De anser det for å være en sak mellom deg og foreldrene.''

Det tankte jeg også. Fikk 1000 kr for det.

Du har lov til å tjene 1000 kr skattefritt så du har ikke gjort noe galt.

Du hadde gjort noe galt om du hadde tatt betalt både fra kommunen og foreldrene.

Dersom du kan få påført dette som ekstraarbeid på kommunens timeliste så syns jeg du skal tilbakebetale pengene fra foreldrene. Du får høre med arbeidsgiveren din. (Kommunen).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...