Gå til innhold

Broren min brukte meg som forsøkskanin.


Gjest "søskenkjærlighet"

Anbefalte innlegg

Gjest "søskenkjærlighet"

Da jeg var 8-9 var broren 14-15. Han var barnevakt for meg noen ganger. Noen av de gangene valgte han å bruke meg til å oppnå sexuell tilfredsstillelse. Etter han var "ferdig" regner jeg med at han skammet seg derfor kalte han meg en gris ol.

Har etter det hatt et "normalt"forhold fram til nå. Var en liten bagatell som gjorde at det sprakk for meg for en stund siden. Jeg nevnte ikke noe om det han gjorde mot meg som barn men jeg ba han dra til helvete. Jeg synes bare det er godt å slippe å ha noe med han å gjøre men familien synes at jeg er kjempebarnslig. Han er jo egentlig veldig snill men hver gang han gir meg en klem f.eks blir jeg helt kvalm. Vil ikke at resten av familien skal synes noe vondt om han heller. Han var jo tross alt også bare et barn da det skjedde. Dessuten gjort er gjort. Han får jo ikke tatt det tilbake.

Hvordan skal jeg komme vinnende ut av dette da? Jeg vil helst slippe å ha noe med han å gjøre men det splitter jo familien. Skal jeg bite tennene sammen og holde ut eller har jeg rett til å holde meg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lysivente

Hei!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.... men du har all rett til å ikke ønske kontakt med din bror. Det han gjorde mot deg var galt og det visste han også.

Støttesenter mot incest er veldig flinke og kan hjelpe deg med veien videre. Min erfaring er at det hjelper å ha noen med taushetsplikt og såm står helt utenfor familie og venner å prate med. Det er du såm må velge veien, men det kan være godt å ha noen å støtte seg på.

Ønsker deg lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "søskenkjærlighet"

Hei!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.... men du har all rett til å ikke ønske kontakt med din bror. Det han gjorde mot deg var galt og det visste han også.

Støttesenter mot incest er veldig flinke og kan hjelpe deg med veien videre. Min erfaring er at det hjelper å ha noen med taushetsplikt og såm står helt utenfor familie og venner å prate med. Det er du såm må velge veien, men det kan være godt å ha noen å støtte seg på.

Ønsker deg lykke til:)

Takk for svar. Jeg skal se om jeg orker ta tak problemet. Har vært feid under teppet lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forsøkskaninen

Det er ingen vinnere i en sånn sak, desverre.

Men det kan være god hjelp å finne ut hvordan du skal gripe det an, og få bearbeidet en del ting.

Jeg ville søkt meg til en psykolog, slike problemstillinger er veldig komplekse. Det at de vet, gjør at de synes du er mindre vrang. Men i mitt tilfelle har det endret svært lite ellers. Annet enn at familien bærer på en stor skam og det er mer åpenlyst at jeg må "finne meg i" å svelge kameler. Digre kameler.

Men alt i alt, etter mange år i terapi, har jeg lært meg å leve med et komplisert familieforhold, som aldri vil bli optimalt.

De tingene du beskriver, kunne jeg skrevet selv.

Jeg ville skaffet meg noen å snakke med. Finne ut av ting. Har du sprukket, og har disse følelsene kommet, så er det jo sunnt for din egen del, fordi du har en type selvrespekt og du reagerer faktisk, noe som er positivt. Men det skaper j.... mye problemer i familiesituasjoner, og følelsesmessige problemer. Som tar tid å finne ut av.

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "søskenkjærlighet"

"forsøkskanin"?? Selv om jeg også ble misbrukt av en hel guttegjeng, så føler jeg meg slett ikke som en kanin????

For en absolutt idiotisk ting å henge seg opp i. Hva har det at du føler deg som en kanin eller ikke med mitt problem å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest odjiwba

For en absolutt idiotisk ting å henge seg opp i. Hva har det at du føler deg som en kanin eller ikke med mitt problem å gjøre?

Unnskyld, kjente meg igjen i situasjonen og har en vanvittig (stygg) form for galgenhumor. Ikke meningen å såre deg, burde ikke skrevet dette i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "søskenkjærlighet"

Unnskyld, kjente meg igjen i situasjonen og har en vanvittig (stygg) form for galgenhumor. Ikke meningen å såre deg, burde ikke skrevet dette i det hele tatt.

Ok. Da må jeg beklage også. Trodde du var en av de som ble fornærmet av at jeg brukte feil ord. Folk henger seg opp i mye rart her inne.

Galgenhumor er sunt det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest oppe å går

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg vil anbefale deg å søke hjelp NÅ. Jeg ventet i 22 år og det er ikke godt for sjela eller noe annet.Plasser skylden der den hører hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...