Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vrimler av veps og det er vel flaks å unngå å bli stukket nå. Ingen av oss har fått det enda (bank i bordet), men hva har dere å smøre på om det skjer? Jeg har aloe vera og eurax-

I min barndom så var det eddik på sukkerbit, er det noen som bruker det fremdeles? :)

Skrevet

Du kan smøre på friske tomater. Del en rå tomat i to, gni bløtdelen mot stikksåret. Det lindrer veldig. Dersom brodden sitter i, må du fjerne denne snarest. Bruk for eksempel pinsett. Du kan smøre på Emla krem før du begynner å plukke etter brodden, hvis du synes det er ubehagelig. Dette tipset kan også brukes dersom du har fått flis i fingeren.

Skrevet

Du kan smøre på friske tomater. Del en rå tomat i to, gni bløtdelen mot stikksåret. Det lindrer veldig. Dersom brodden sitter i, må du fjerne denne snarest. Bruk for eksempel pinsett. Du kan smøre på Emla krem før du begynner å plukke etter brodden, hvis du synes det er ubehagelig. Dette tipset kan også brukes dersom du har fått flis i fingeren.

Jaha? Da er tomaten bra til flere ting. Om man blir veldig solbrent f-eks. Tee tree olje (eller hva det heter) er det også noen som bruker mot stikk.

Takk for svar. Fint med flere muligheter om uhellet er ute.

Skrevet

Xylocain. Synes det funker veldig bra.

Flott, den har vi i skrinet. Takk for tips :)

Skrevet

Jaha? Da er tomaten bra til flere ting. Om man blir veldig solbrent f-eks. Tee tree olje (eller hva det heter) er det også noen som bruker mot stikk.

Det har kanskje noe å gjøre med at tomaten lindrer den brennende følelsen. Tomater brukes jo også ved brannmanetsvie, solbrenthet osv. Jeg har ikke prøvd tomater på vepsestikk, for jeg pleier bare å svelge vepsen.

Gjest tacomix
Skrevet

Ser du snakker om veps og solbrenthet. Fått tips ang. tomat.

Det med solbrenthet fikk meg til å le litt. Du vet hvor jeg var siste uka på min ferie ;) Der solte jeg meg, og jeg ble kraftig solbrent på ryggen, hehe. Egentlig er det ikke noe å le av, for jeg måtte få "førstehjelp" dagen etter jeg hadde ligget på stranda. Greide ikke å ligge og det gjorde noe sinnsykt vondt å bevege seg og bli tatt på. Tror jeg må få til å få smørt meg bedre. Jeg har fortsatt merker etter bikinien ;p

Mye rart jeg greier å gjøre, få skader osv. om sommeren. Du husker kanskje forje sommer også, hehe.

Kjekt å se ditt nick igjen :)

Gjest bareentanke
Skrevet

Her hjelper det dessverre ikke med smøring, jeg er utstyrt med Epipen, Cortison og antihistaminer - ugg! Men jeg har hørt at man skal fjerne brodden og legge rå løk på stikkstedet for raskt å kunne trekke ut noe av giften fra disse ekle sakene.

Skrevet

Ser du snakker om veps og solbrenthet. Fått tips ang. tomat.

Det med solbrenthet fikk meg til å le litt. Du vet hvor jeg var siste uka på min ferie ;) Der solte jeg meg, og jeg ble kraftig solbrent på ryggen, hehe. Egentlig er det ikke noe å le av, for jeg måtte få "førstehjelp" dagen etter jeg hadde ligget på stranda. Greide ikke å ligge og det gjorde noe sinnsykt vondt å bevege seg og bli tatt på. Tror jeg må få til å få smørt meg bedre. Jeg har fortsatt merker etter bikinien ;p

Mye rart jeg greier å gjøre, få skader osv. om sommeren. Du husker kanskje forje sommer også, hehe.

Kjekt å se ditt nick igjen :)

Hei du! :) Er innom på min manns pc, er ikke hjemme enda jeg... :) Huff du er jammen uheldig. Pekefinger her: Husk at vi må ta vare på kroppene våre. Solkrem gir deg farge istedenfor å svi av deg huden vettu ;) Tiden løper avgårde, mange besøkende her og jeg fikk ikke tid å stikke innom deg desverre.Godt du kan le av det i ettertid, men kan tenke meg det var vondt ja. Vi får jabbe litt på msn til uka, da er jeg hjemme for godt, bortsett fra noen helger til :) Take care :)

Skrevet

Her hjelper det dessverre ikke med smøring, jeg er utstyrt med Epipen, Cortison og antihistaminer - ugg! Men jeg har hørt at man skal fjerne brodden og legge rå løk på stikkstedet for raskt å kunne trekke ut noe av giften fra disse ekle sakene.

Du er allergisk? Løk er jo noe vi bruker å ha i kjølen, så takk for tips. Det er jo greit å ha flere muligheter.

Skrevet

Vet! De alle veier, kan det være fordi de spiser gjæret frukt at de er så i svima? Lagt merke til at rundt kirsebær treet er det flere som ikke klarer fly engang!...Hmm..Rusa veps kanskje! hihi!

Vi bruker aloe vera, men har heldigvis sluppet unna her også! :0)

Skrevet

Jeg har nesten alltid med en liten tube med Xylokain - og det smurte vi på da minstejenta vår ble stukket av veps i sommer. Virker veldig fort, og lindrer godt, mye bedre enn både Aloe Vera og Eurax, synes jeg.

Gjest bareentanke
Skrevet

Du er allergisk? Løk er jo noe vi bruker å ha i kjølen, så takk for tips. Det er jo greit å ha flere muligheter.

Bare hyggelig :) Ja de er små "killere" de der for meg dessverre. Så jeg er på vakt om dagen :)

Skrevet

Her har vi akkurat unnagjort livets første vepestikk. nick jr og jeg var på harrytur til Halden for å se på gamle amcars. Det var for jævlig med veps, men han har fått opplæring i at de ikke er farlige så lenge han er snill med dem. Okke som, en vepsefaen stakk ham rett i halsen, rett på ei blodåre.

Vi fikk noe papir med eddik på som vi holdt mot stikket, deretter kjølte vi med is. Litt senere fikk vi noe salve som vi smurte på, aner ikke hva det var, men det funket bra.

Nå hadde ikke jeg noen anelse om han var allergisk, så det var ganske spennede en stund. Det aner meg at halsen ikke er det beste stedet å bli stukket. Men han lever, så allergisk er han ikke. Han var litt småslapp en stund, men det tror jeg var pga sjokket.

Det var min skyld, mener han. Han så at jeg slo ihjel et par veps 5 minutter før, så da var det ikke annet å vente.

Bra ikke mora var med, da hadde vi vel vært på sykehuset enda.

Skrevet

Her har vi akkurat unnagjort livets første vepestikk. nick jr og jeg var på harrytur til Halden for å se på gamle amcars. Det var for jævlig med veps, men han har fått opplæring i at de ikke er farlige så lenge han er snill med dem. Okke som, en vepsefaen stakk ham rett i halsen, rett på ei blodåre.

Vi fikk noe papir med eddik på som vi holdt mot stikket, deretter kjølte vi med is. Litt senere fikk vi noe salve som vi smurte på, aner ikke hva det var, men det funket bra.

Nå hadde ikke jeg noen anelse om han var allergisk, så det var ganske spennede en stund. Det aner meg at halsen ikke er det beste stedet å bli stukket. Men han lever, så allergisk er han ikke. Han var litt småslapp en stund, men det tror jeg var pga sjokket.

Det var min skyld, mener han. Han så at jeg slo ihjel et par veps 5 minutter før, så da var det ikke annet å vente.

Fy så ekkelt når et barn blir stukket i halsen av de forbaskede krapylene!!!!

Jeg hater veps!

Minstejenta min på fire ble stukket på hånda i sommer, og hun midterste ble stukket på hælen den sommeren hun var tre. Samme sommer ble jeg stukket på den ene puppen! Fy søren så sint jeg ble!

Skrevet

Huff så grusomt. Godt det gikk fint med han! Noen sier at om man dreper en veps så kommer det flere til. Noe de utsonder kanskje?

Skrevet

Vet! De alle veier, kan det være fordi de spiser gjæret frukt at de er så i svima? Lagt merke til at rundt kirsebær treet er det flere som ikke klarer fly engang!...Hmm..Rusa veps kanskje! hihi!

Vi bruker aloe vera, men har heldigvis sluppet unna her også! :0)

Hehe, fulle..tja ;) Men en skulle tro det, de er jo i svima både høyt og lavt. Så det er nok best å passe på hvor man står,går og setter seg for tiden.

Skrevet

Fy så ekkelt når et barn blir stukket i halsen av de forbaskede krapylene!!!!

Jeg hater veps!

Minstejenta min på fire ble stukket på hånda i sommer, og hun midterste ble stukket på hælen den sommeren hun var tre. Samme sommer ble jeg stukket på den ene puppen! Fy søren så sint jeg ble!

''Samme sommer ble jeg stukket på den ene puppen! Fy søren så sint jeg ble!''

Makan til frekkhet ;)

Skrevet

Hehe, fulle..tja ;) Men en skulle tro det, de er jo i svima både høyt og lavt. Så det er nok best å passe på hvor man står,går og setter seg for tiden.

Det er helt sikkert! Var i dyreparken i går. Skulle sitte å spise pizza ute, men det var umulig, veps over alt!

Bare ei lykke at vi ikke spiste ei ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...