Gjest this is a signature Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Hører dewt er mange som sier at man ikke kan ta epidural dersom man har tatovering i korsryggen.. Men det som forvirrer meg er at Angelina Jolie har jo en diger tatovering med tigermotvi nede i korsryggen..Og hun har jo barn... Anyone? 0 Siter
birdie Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Kanskje hun ikke har brukt epidural... Fødsel er ikke synonymt med den type smertelindring. Uansett tror jeg at dette er ulik praksis fra sykehus til sykehus (anestesilege til anestesilege, til og med), men ikke siter meg på det. 0 Siter
Gjest milid Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Tvillingene kom vel til verden på keiserlig vis. Vet ikke med Shiloh, men det kan jo være hun ikke hadde behov for epidural. Kanskje hun gjorde som Märtha og brukte nåler. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 ''Men det som forvirrer meg er at Angelina Jolie har jo en diger tatovering med tigermotvi nede i korsryggen..Og hun har jo barn...'' Jeg har to barn og har aldri hatt epidural - er det mulig? Når det gjelder Jolie antar jeg hun hadde narkose. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Hehe, det er jo ikke sånn at dersom man ikke får epidural, kan man ikke føde. Epidural er et av flere smertelindringsalternativer som tilbys ved en fødsel (og absolutt en vidunderlig en, men altså ikke obligatorisk). ) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 ''Men det som forvirrer meg er at Angelina Jolie har jo en diger tatovering med tigermotvi nede i korsryggen..Og hun har jo barn...'' Ja, der sier du noe....Kanskje hun aldri har vært gravid, men bare latet som... *LOL* Er det mulig!!! 0 Siter
Jølsen Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 ''Men det som forvirrer meg er at Angelina Jolie har jo en diger tatovering med tigermotvi nede i korsryggen..Og hun har jo barn...'' Ja, der sier du noe....Kanskje hun aldri har vært gravid, men bare latet som... *LOL* Er det mulig!!! *promper* 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Det er vel kanskje ikke slik at man ikke _får_ epidural, men at den muligens ikke virker som den skal. Og det er jo kjedelig. Jeg kjenner ei som har en heftig korsryggstatto, hun skulle fjerne en kul i det tatoverte området, og da virket ikke bedøvelse. Det hadde visst vært en ubegripelig smertefull sak, og forklaringen var nettopp tatoveringen. Jeg lurer på hvordan dette hadde gått for meg, jeg, om jeg hadde hatt tatoveringer - siden jeg har to keisersnitt med spinal. GRØSS! 0 Siter
Gjest Uten epidural takk! Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 For det første kan man få barn uten den berømte sprøyten, og for det andre kan man få sprøyten dersom det er en tatovering med et slikt mønster at det kommer "tomrom" hvor nåle kan stikke. Man kan altså ikke stikke der hvor der er farge... 0 Siter
laban Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Jeg tror ikke du trenger å gå til kjendisene for å finne svaret her. Verden er overbefolket, og epidural er vel noe som har blitt vanlig i deler av verden i løpet av de siste 20 - 25 årene eller noe sånt. Så det må finnes løsninger for alle, med eller uten tatovering eller bedøvelse i ryggen. 0 Siter
Bookworm Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Man kan da fint føde barn uten epidural! 0 Siter
Jølsen Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 De med tattis får heroin, det skader mindre. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 ''Men det som forvirrer meg er at Angelina Jolie har jo en diger tatovering med tigermotvi nede i korsryggen..Og hun har jo barn...'' Ja, der sier du noe....Kanskje hun aldri har vært gravid, men bare latet som... *LOL* Er det mulig!!! Eh...Dette innlegget sier mer om meg enn om det...LOL Skjønte du ikke hva jeg sikta til her? SE OVERSKRIFTA!! Jeg fant det merkelig at hun hadde født barn MEN har tatovering der hvor man får epidural...... 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 ''Men det som forvirrer meg er at Angelina Jolie har jo en diger tatovering med tigermotvi nede i korsryggen..Og hun har jo barn...'' Ja, der sier du noe....Kanskje hun aldri har vært gravid, men bare latet som... *LOL* Er det mulig!!! Re: Epidural og korsryggtatovering Eh...Dette innlegget sier mer om meg enn om deG...LOL Skjønte du ikke hva jeg sikta til her? SE OVERSKRIFTA!! Jeg fant det merkelig at hun hadde født barn MEN har tatovering der hvor man får epidural...... – this is a signature 0 Siter
Rith Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Det er vel kanskje ikke slik at man ikke _får_ epidural, men at den muligens ikke virker som den skal. Og det er jo kjedelig. Jeg kjenner ei som har en heftig korsryggstatto, hun skulle fjerne en kul i det tatoverte området, og da virket ikke bedøvelse. Det hadde visst vært en ubegripelig smertefull sak, og forklaringen var nettopp tatoveringen. Jeg lurer på hvordan dette hadde gått for meg, jeg, om jeg hadde hatt tatoveringer - siden jeg har to keisersnitt med spinal. GRØSS! Sannsynligvis narkose..det spørsmålet har jeg stilt meg også.. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Re: Epidural og korsryggtatovering Eh...Dette innlegget sier mer om meg enn om deG...LOL Skjønte du ikke hva jeg sikta til her? SE OVERSKRIFTA!! Jeg fant det merkelig at hun hadde født barn MEN har tatovering der hvor man får epidural...... – this is a signature Hihi, skjønte det, derfor jeg tviler på at hun har født sine.. ;0) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Jeg har født tre ganger, men fått epidural "bare" en gang, så epidural er på ingen måte en obligatorisk sak 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Jeg har født tre ganger, men fått epidural "bare" en gang, så epidural er på ingen måte en obligatorisk sak Koselig å se ditt nick igjen! Har tenkt på deg i forbindelse med den brannen som var, har hatt følelsen av at du bodde i nærheten? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Koselig å se ditt nick igjen! Har tenkt på deg i forbindelse med den brannen som var, har hatt følelsen av at du bodde i nærheten? Har vært på ferie og kom hjem igår kveld:) Ja, brannen var i min hjemkommune og jeg gikk på samme ungdomsskole som moren som omkom, men kjente henne ikke.... Ufattelig tragisk :-( 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Har vært på ferie og kom hjem igår kveld:) Ja, brannen var i min hjemkommune og jeg gikk på samme ungdomsskole som moren som omkom, men kjente henne ikke.... Ufattelig tragisk :-( En fryktelig tragedie ja..... Jeg kjente henne ikke, men hun var forlover for kona til fetteren min, så hun og kona til fettern min var gode venner gjennom mange år. Jeg var i det bryllupet for mange år siden (14?) men husker ikke hvordan hun så ut. En trist trist hendelse.... Godt at du ikke var involvert på noen måte...! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.