Gjest lol altså Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Min lille datter har store vansker med å forstå en dame fra nord-trøndelag. Hun sier at den damen har løse tenner i munnen når hun snakker. 0 Siter
Jølsen Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 De fleste trøndere mangler flere tenner da, så det er ikke rart dattera di sa det. 0 Siter
Gjest likar no Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 De fleste trøndere mangler flere tenner da, så det er ikke rart dattera di sa det. *LOL* Ser for meg karskdrikkende pallateliserende trøndere med rutete skjorter, enorme barter og skjeve tenner.. Trøndere har den verst tenkelige dialekten...grøss :-) 0 Siter
Gjest trøndertausa Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 *LOL* Ser for meg karskdrikkende pallateliserende trøndere med rutete skjorter, enorme barter og skjeve tenner.. Trøndere har den verst tenkelige dialekten...grøss :-) Næsten allj æ kjenne syns trønderdialekta e fin og at sunnmørsdialekta e værst... Øye som sjer.... :-) 0 Siter
Gjest likar no Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Næsten allj æ kjenne syns trønderdialekta e fin og at sunnmørsdialekta e værst... Øye som sjer.... :-) Hehe, jeg har hørt omvendt :-D 0 Siter
Gjest bodd i både sør,vest,øst og nord Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Næsten allj æ kjenne syns trønderdialekta e fin og at sunnmørsdialekta e værst... Øye som sjer.... :-) synes dere har en fin dialekt jeg.skal la være å si hva jeg synes er verst...så slipper jeg kjeft:P men trønder dialekta syned jeg iallefall er fin,litt "koselig":P (sikkert spørs hva man assosierer det med da) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 De fleste trøndere mangler flere tenner da, så det er ikke rart dattera di sa det. *LOL* 0 Siter
Gjest midia Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Kanskje hun prøvde å etterligne deres dialekt ) 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Næsten allj æ kjenne syns trønderdialekta e fin og at sunnmørsdialekta e værst... Øye som sjer.... :-) Trønderdialækta e finast dialækta tå allj dialæktin ;-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Næsten allj æ kjenne syns trønderdialekta e fin og at sunnmørsdialekta e værst... Øye som sjer.... :-) Sunnmørsdialekt er myyyyye finere enn trønderdialekt Noen trøndere snakker skikkelig stygt. Kommer vel an på hvor de er fra der oppe 0 Siter
willow Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Jeg er trønder og mangler ingen andre tenner enn de to visdomstennene jeg trakk i februar Trøndersk er forresten som å si at man snakker østlandsk... Det er en god del forskjeller! 0 Siter
Gjest likar no Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Jeg er trønder og mangler ingen andre tenner enn de to visdomstennene jeg trakk i februar Trøndersk er forresten som å si at man snakker østlandsk... Det er en god del forskjeller! Én ting skal dere trøndere ha..dere er trivelige 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Det var et skikkelig godt svar da ) Noen dialekter der i området er litt spesiell. Jeg vet noen på arbeidsplassen til mannen min sliter med å forstå en kar. De sier han har graut i munnen når han snakker, he he. 0 Siter
Gjest Tatt a te tu å datt a ta Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Sunnmørsdialekt er myyyyye finere enn trønderdialekt Noen trøndere snakker skikkelig stygt. Kommer vel an på hvor de er fra der oppe Ja det er stor forskjell på in - trøndersk og trondheims dialekt som jeg snakker. Jeg liker ikke ord som "tøsjk" (tørk) og jeg kan ha stor problemer med å forstå folk med skikkelig bred dialekt... 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Næsten allj æ kjenne syns trønderdialekta e fin og at sunnmørsdialekta e værst... Øye som sjer.... :-) Sunnmòrsdialekta e itj nà fin nei! :-) 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Trønderdialækta e finast dialækta tå allj dialæktin ;-) Tromsò dialekta e veldig fin, ogsà fra Stavanger og Kristiansand :-) Dem e de finast syns ae ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Næsten allj æ kjenne syns trønderdialekta e fin og at sunnmørsdialekta e værst... Øye som sjer.... :-) Øy... Ikkje prøv dej me diskriminering av den flottaste dialekta i Norge!!! Dessuten e det stor forskjell på dei ulike sunnmørsdialektane. Ålesundsdialekta e verst, så hvis du har hørt den, så kan ej forstå dej 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Sunnmòrsdialekta e itj nà fin nei! :-) Pføy, den kommentaren overser jeg glatt ;-) Forresten... Husker du vi diskuterte kinderegg her inne en eller annen gang? Jeg nevnte at vi kjøpte annerledes kinderegg i Spania enn her hjemme. Du hadde kun sett de "norske" kindereggene, så jeg trodde de hadde slutta med den typen ungene mine alltid vil ha når de kommer til Spania Vi var i Spania i nesten tre uker og kom hjem mandag kveld. Hos "oss" har de kindereggene "våre", så ungene ble jublende glade Carrefour hadde dem iallefall 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.