Gå til innhold

Trønder-dialekt

Anbefalte innlegg

Gjest lol altså
Skrevet

Min lille datter har store vansker med å forstå en dame fra nord-trøndelag. Hun sier at den damen har løse tenner i munnen når hun snakker.

Skrevet

De fleste trøndere mangler flere tenner da, så det er ikke rart dattera di sa det.

Gjest likar no
Skrevet

De fleste trøndere mangler flere tenner da, så det er ikke rart dattera di sa det.

*LOL*

Ser for meg karskdrikkende pallateliserende trøndere med rutete skjorter, enorme barter og skjeve tenner..

Trøndere har den verst tenkelige dialekten...grøss :-)

Gjest trøndertausa
Skrevet

*LOL*

Ser for meg karskdrikkende pallateliserende trøndere med rutete skjorter, enorme barter og skjeve tenner..

Trøndere har den verst tenkelige dialekten...grøss :-)

Næsten allj æ kjenne syns trønderdialekta e fin og at sunnmørsdialekta e værst... Øye som sjer.... :-)

Gjest likar no
Skrevet

Næsten allj æ kjenne syns trønderdialekta e fin og at sunnmørsdialekta e værst... Øye som sjer.... :-)

Hehe, jeg har hørt omvendt :-D

Gjest bodd i både sør,vest,øst og nord
Skrevet

synes dere har en fin dialekt jeg.skal la være å si hva jeg synes er verst...så slipper jeg kjeft:P men trønder dialekta syned jeg iallefall er fin,litt "koselig":P (sikkert spørs hva man assosierer det med da)

Skrevet

*LOL*

Skrevet

Trønderdialækta e finast dialækta tå allj dialæktin ;-)

candyqueen_83
Skrevet

Sunnmørsdialekt er myyyyye finere enn trønderdialekt :P

Noen trøndere snakker skikkelig stygt. Kommer vel an på hvor de er fra der oppe :P

Skrevet

Jeg er trønder og mangler ingen andre tenner enn de to visdomstennene jeg trakk i februar ;)

Trøndersk er forresten som å si at man snakker østlandsk... Det er en god del forskjeller!

Gjest likar no
Skrevet

Jeg er trønder og mangler ingen andre tenner enn de to visdomstennene jeg trakk i februar ;)

Trøndersk er forresten som å si at man snakker østlandsk... Det er en god del forskjeller!

Én ting skal dere trøndere ha..dere er trivelige :)

AneM1365380603
Skrevet

Det var et skikkelig godt svar da :o) Noen dialekter der i området er litt spesiell. Jeg vet noen på arbeidsplassen til mannen min sliter med å forstå en kar. De sier han har graut i munnen når han snakker, he he.

Gjest Tatt a te tu å datt a ta
Skrevet

Sunnmørsdialekt er myyyyye finere enn trønderdialekt :P

Noen trøndere snakker skikkelig stygt. Kommer vel an på hvor de er fra der oppe :P

Ja det er stor forskjell på in - trøndersk og trondheims dialekt som jeg snakker.

Jeg liker ikke ord som "tøsjk" (tørk) og jeg kan ha stor problemer med å forstå folk med skikkelig bred dialekt...

Gjest Angela26
Skrevet

Sunnmòrsdialekta e itj nà fin nei! :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Trønderdialækta e finast dialækta tå allj dialæktin ;-)

Tromsò dialekta e veldig fin, ogsà fra Stavanger og Kristiansand :-) Dem e de finast syns ae ;-)

Skrevet

Øy... Ikkje prøv dej me diskriminering av den flottaste dialekta i Norge!!! Dessuten e det stor forskjell på dei ulike sunnmørsdialektane. Ålesundsdialekta e verst, så hvis du har hørt den, så kan ej forstå dej ;)

Skrevet

Sunnmòrsdialekta e itj nà fin nei! :-)

Pføy, den kommentaren overser jeg glatt ;-)

Forresten... Husker du vi diskuterte kinderegg her inne en eller annen gang? Jeg nevnte at vi kjøpte annerledes kinderegg i Spania enn her hjemme. Du hadde kun sett de "norske" kindereggene, så jeg trodde de hadde slutta med den typen ungene mine alltid vil ha når de kommer til Spania ;)

Vi var i Spania i nesten tre uker og kom hjem mandag kveld. Hos "oss" har de kindereggene "våre", så ungene ble jublende glade :) Carrefour hadde dem iallefall :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...