Gå til innhold

Brenning av M4-filer?

Anbefalte innlegg

Gjest M4filer
Skrevet

En kompis sendte over en origianl cd på mail. Prøvde å brenne disse over på cd, men det går ikke å spille den hverken i windows media player eller på stereoanlegget..

De kan spilles på iTunes, men that's it..

What to do?

Skrevet

Er du sikker på at "m4" er det korrekte formatet? Det er ikke et audioformat jeg kjenner til. Kan det være snakk om mpeg4? I så fall kan du installere et program for å konvertere filene til et annet format. Det er mulig at CD-brenner-programmet ditt har et valg for å brenne lyd-cd (audio-cd) som konverterer automatisk.

Skrevet

Er du sikker på at "m4" er det korrekte formatet? Det er ikke et audioformat jeg kjenner til. Kan det være snakk om mpeg4? I så fall kan du installere et program for å konvertere filene til et annet format. Det er mulig at CD-brenner-programmet ditt har et valg for å brenne lyd-cd (audio-cd) som konverterer automatisk.

Windows Media Player (.m4a) -> står det

Skrevet

I iTunes står det at det er en AAC lydfil.

Skrevet

Windows Media Player (.m4a) -> står det

Som jeg tenkte. Dette er mpeg-4 audio. Du kan følge tipsene jeg ga i forrige melding.

Skrevet

Hva heter dette programet, vet du det?

Skrevet

Det finnes mange. Du kan søke på google etter "convert m4a". Om du konverterer til mp3 kan de spilles av de fleste steder. For å spille på stereoanlegget må de brennes som audiocd (ikke data-cd) medmindre stereoen din støtter mp3-filer. En del nyere stereoanlegg støtter dette.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Blant annet et program som heter AllMusicConverter fikser biffen. Du kan jo google på navnet. Det er ikke helt gratis om du skal kunne konvertere mange filer på en gang.

Men kan du ikke brenne musikk fra iTunes da? Altså lage audio-CD. I så fall gjør det jo ikke noe at filene er m4a.

Skrevet

Blant annet et program som heter AllMusicConverter fikser biffen. Du kan jo google på navnet. Det er ikke helt gratis om du skal kunne konvertere mange filer på en gang.

Men kan du ikke brenne musikk fra iTunes da? Altså lage audio-CD. I så fall gjør det jo ikke noe at filene er m4a.

Brukte iTunes til å brenne plata, men den er ikke spillbar.

Hva er det jeg ikke gjør riktig der?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Brukte iTunes til å brenne plata, men den er ikke spillbar.

Hva er det jeg ikke gjør riktig der?

Du brenner den kanskje som data-CD i stedet for musikk/audio-CD? Jeg vet ikke, men i Nero som jeg bruker er det egne valg for disse to (men om jeg kan brenne m4a der har jeg faktisk ikke prøvd). Eller så kan du konvertere til mp3 siden svært mange spillere i dag takler dette formatet uten at du må gjøre om til CD-filer i brenneprosessen. Apples format (m4a) takles vel helst av Apples egen programvare, er jo derfor de er spillbare i iTunes og på iPod men omtrent ingen andre steder.

Skrevet

Det fiksa biffen ja..Takk for hjelpen:-)

Skrevet

''Blant annet et program som heter AllMusicConverter fikser biffen. Du kan jo google på navnet. Det er ikke helt gratis om du skal kunne konvertere mange filer på en gang.

Men kan du ikke brenne musikk fra iTunes da? Altså lage audio-CD. I så fall gjør det jo ikke noe at filene er m4a.''

Ser at sangene bare blir 90 sekunder lange med det programmet du anbefalte..

Men hvordan fikser jeg biffen i iTunes da? Den blir ikke spillbar når jeg har brent den over på plata etterpå..

Skrevet

Yeaih, jeg klarte det i iTunes nå..:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Blant annet et program som heter AllMusicConverter fikser biffen. Du kan jo google på navnet. Det er ikke helt gratis om du skal kunne konvertere mange filer på en gang.

Men kan du ikke brenne musikk fra iTunes da? Altså lage audio-CD. I så fall gjør det jo ikke noe at filene er m4a.''

Ser at sangene bare blir 90 sekunder lange med det programmet du anbefalte..

Men hvordan fikser jeg biffen i iTunes da? Den blir ikke spillbar når jeg har brent den over på plata etterpå..

''Ser at sangene bare blir 90 sekunder lange med det programmet du anbefalte..''

Aha, man må altså kjøpe det for at det skal fungere helt. Er såpass lenge siden jeg kjøpte det at jeg ikke helt husket hvordan demoversjonen virket.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Yeaih, jeg klarte det i iTunes nå..:-)

Flott! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...