Gå til innhold

Penger ut av vinduet? (Vindjakke)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet over en vind- og vanntett jakke som med bukser bare koster 300 kr til full pris. Er det penger ut av vinduet mon tro, eller er det mulig at noe så billig også kan være bra? Med andre ord: Bør jeg heller spandere noen hundre(tusen?)lapper til og for å få noe "ordentlig"?

Skrevet

Hvor har du funnet dette?

Og min erfaring er at prisen ikke alltid betyr noe. Har vært fornøyd med både billig og dyrt.

Skrevet

Jeg har vansker med å tro at jakke og bukse til 300,- skal ha en kvalitet som er noe i nærheten av det som koster mange ganger mer, men til den prisen er det jo bare å kjøpe et sett og se?

Jeg har forøvrig en windstopper-fleecejakke som jeg betalte 499,- for for en del år siden. Ifølge søstra mi er den for billig til å kunne være god (hennes kostet nemlig over tusenlappen), men den er nå vindtett og god og varm....

Skrevet

Hvor har du funnet dette?

Og min erfaring er at prisen ikke alltid betyr noe. Har vært fornøyd med både billig og dyrt.

I nærmeste "mat"butikk.

Skrevet

Jeg har vansker med å tro at jakke og bukse til 300,- skal ha en kvalitet som er noe i nærheten av det som koster mange ganger mer, men til den prisen er det jo bare å kjøpe et sett og se?

Jeg har forøvrig en windstopper-fleecejakke som jeg betalte 499,- for for en del år siden. Ifølge søstra mi er den for billig til å kunne være god (hennes kostet nemlig over tusenlappen), men den er nå vindtett og god og varm....

Hvor mye skal jeg opp på for å få ordentlig kvalitet? Du skriver mye om turutstyr her, så jeg regner med du har litt peiling. :-)

Skrevet

Hvor mye skal jeg opp på for å få ordentlig kvalitet? Du skriver mye om turutstyr her, så jeg regner med du har litt peiling. :-)

Ser du har sett dette tilbudet i en vanlig dagligvare - styr unna! Bortkastede penger, definitivt.

Spørs hva du er ute etter da. Om det er turtøy og ikke regntøy f.eks. Men om du skal ha noe med god kvalitet og som holder en god stund så regn med 1500-2000,- på et sett. Er du heldig finner du noe på tilbud! Men det er stooooor forskjell på passform også så ta deg en runde på flere butikker og prøv flere merker og modeller. I tillegg til vanlige sportsbutikker ville jeg også prøvd f.eks. Wistex og Obs! Sport.

Men et sett til 300,- på Rema hadde jeg glatt gått forbi ja. Kjøpte et sett superundertøy der en gang og det var ubrukelig.

Skrevet

Det kommer an på hva du skal bruke jakken til. Det kan godt hende at den er vindtett, men tipper at materialet puster lite og at du kan bli klam hvis du bruker den til turgåing ol.

Skrevet

En ting til - pass på å prøve damemodeller! Unisexmodellene har ikke god passform, har du først kjøpt en slik jakke i damemodell så vil du ikke tilbake til unisex igjen! Likedan med buksa!

Gjest løp å kjøp
Skrevet

XXL hadde tilbud iallefall i forrige uke, jakker og bukser (med kjente merker), fullpris var 1400 kr, de var nedsatt til 298,-.

Gjest løp å kjøp
Skrevet

XXL hadde tilbud iallefall i forrige uke, jakker og bukser (med kjente merker), fullpris var 1400 kr, de var nedsatt til 298,-.

Skrevet

Ja, man kan være skikkelig heldig! :o) Har kjøpt en del slikt på tilbud selv jeg, det gjelder å ha øynene med seg.

Skrevet

Det kommer an på hva du skal bruke jakken til. Det kan godt hende at den er vindtett, men tipper at materialet puster lite og at du kan bli klam hvis du bruker den til turgåing ol.

Det hadde jeg ikke tenkt på. Den skal absolutt brukes til turgåing.

Skrevet

Kan hende at materialet sover..

Skrevet

Æsj, jeg er ikke i Norge for tiden...

Skrevet

Ser du har sett dette tilbudet i en vanlig dagligvare - styr unna! Bortkastede penger, definitivt.

Spørs hva du er ute etter da. Om det er turtøy og ikke regntøy f.eks. Men om du skal ha noe med god kvalitet og som holder en god stund så regn med 1500-2000,- på et sett. Er du heldig finner du noe på tilbud! Men det er stooooor forskjell på passform også så ta deg en runde på flere butikker og prøv flere merker og modeller. I tillegg til vanlige sportsbutikker ville jeg også prøvd f.eks. Wistex og Obs! Sport.

Men et sett til 300,- på Rema hadde jeg glatt gått forbi ja. Kjøpte et sett superundertøy der en gang og det var ubrukelig.

Da styrer jeg unna. Takker for tips!

Gjest løp å kjøp
Skrevet

Æsj, jeg er ikke i Norge for tiden...

De har nettside, kanskje du finner tilbudene der, så kan du bestille :)

Skrevet

De har nettside, kanskje du finner tilbudene der, så kan du bestille :)

Takk for tips!

Gjest bareentanke
Skrevet

Du kaster nok ikke penger ut av vinduet hvis det eneste du krever er at det skal holde vannet ute. Jeg kjøpte et slikt sett på en sportsbutikk - og kjøpte i tillegg en regn/vindjakke som var nedsatt med 70%. Når jeg jogger eller går raske turer merker jeg forskjellen. Jakka som var dyr og nedsatt puster - buksa i det billige settet gjør at jeg er tørr, men jeg koker fordi den ikke puster.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...