Gå til innhold

Skriver dere brev?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at brevskrivning har blitt historie for lenge siden..

Altså, skrive brev for hånd på fint papir, putte i konvolutt og lime på frimerke. Vente i spenning på posten hver dag osv.

Er det noen som fremdeles gjør det?

Jeg driver nemlig og rydder i papirene mine, og ser at jeg har en del brev og jeg skrev ganske mange brev da jeg var ung. Nå husker jeg ikke sist, bortsett fra et og annet kort, men det er også sjeldent.

Og hva med adressebok? Og fine penner, brevpapir, kommer alt til å bli historie? Brevvenner? Forståelig håndskrift...

Gjest gammeldags-dame på 25:P
Skrevet

jeg er hobby-forfatter,og tro det eller ei,foretrekker å skrive for hånd:) både sender og mottar brev:)

men jeg vet jeg nok er av mindretall...synes brev er koselig jeg:)

Skrevet

Skriver fortsatt brev til mine amerikanske vertsforeldre, for de bruker ikke epost. Det er veldig koselig hver gang det ligger et brev fra dem i postkassa mi!

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg skrev utrolig masse brev før jeg fikk data,og jeg likte veldig godt å skrive også,det ble lange brev.

Nå går det i e.post,og da skriver jeg mye mindre.

Aliza1365380759
Skrevet

Jepp, jeg og ei venninne jeg har hatt i flere år skriver brev til hverandre med ujevne mellomrom. Det er jo mye hyggeligere å få et overraskende brev i postkassa enn en e-mail, særlig siden vi ennå er litt barnslige og skriver på farget papir med forskjellige farger på pennen, tegner litt osv. Kjempegøy og veldig koselig! :) Tror jommen meg at jeg skal skrive brev til henne i løpet av uka, det begynner å bli en stund siden jeg sendte brev til henne nå! :) Vi snakker sammen på tlf, sms, internett regelmessig, men det å sende og få brev er noe helt eget, selv om man ikke nødvendigvis har noe nytt å fortelle.

Skrevet

Før skrev jeg mye brev, men nå er det veldig sjelden.

Jeg har holdt kontakten med den familien i Frankrike som jeg var au-pair hos for 18 år siden, og vi skriver gammeldags brev for hånd og sender papirbilder av familien :-)

Veldig kosleig de få gangene det skjer at det ligger et postkort eller brev i postkassa!

Min mor bruker både sms og mail, men hun liker godt å både sende og få gammeldagse brev.

Skrevet

Ja, faktisk så har jeg en brevvenninne jeg fortsatt skriver håndskrevne brev til, svensk. Vi har brevveksla i 46 år:-). Treffes også, om ikke hvert år. Vi holder på brevvekslinga på "gamlemåten", men mailer om det er korte beskjeder.

Ei annen venninne som flytta utenbys da hun gifta seg og som også ble min brevvenninne og vi skrev ofte, men gått over til mailing. Greit nok, men savner brevene i postkassa, men nå har vi oftere skrivekontakt enn på "gamlemåten", vi sender hverandre minst en mail pr. uke.

En annen jeg skriver med sender vi brevene i posten, men skriver på skriveprogrammet på pc og printer ut så for min del er det altså litt av hvert.

Merker det blir mindre og mindre prospektkort å få, folk sender heller sms-hilsen. Det synes jeg er trist. Er så koselig med kortene synes jeg.

Skrevet

Beklageligvis skjer det svært sjeldent. :o( For det er jo innmari koselig å få et ordentlig, håndskrevet brev i postkassen! Men det går mye fortere, både å skrive og å få svar på e-post da...

Skrevet

Jeg skriver brev til bestemor en gang i året ca. Legger ved bilder av familien og ungene spesielt.

Skrevet

Nei, det blir nok så godt som aldri. Kan jo ikke adressen til venner og slekt lenger engang vet du. Det er litt trist, for det er jo kjempeartig å finne igjen og lese gamle brev. Mailer blir jo bare slettet og er ikke like innholdsrike som de gamle brevene heller.

Det er vel loggen på msn man burde lagre nå. ;o)

Skrevet

Nei, det blir nok så godt som aldri. Kan jo ikke adressen til venner og slekt lenger engang vet du. Det er litt trist, for det er jo kjempeartig å finne igjen og lese gamle brev. Mailer blir jo bare slettet og er ikke like innholdsrike som de gamle brevene heller.

Det er vel loggen på msn man burde lagre nå. ;o)

''Det er vel loggen på msn man burde lagre nå. ;o)''

Ja, ikke sant. Det er jo praktisk med msn, men har ikke helt samme sjarmen som sirlig håndskrift og konvolutt med frimerke:-)

Skrevet

Jeg skriver brev til bestemor en gang i året ca. Legger ved bilder av familien og ungene spesielt.

Det er koselig:)

Hvordan gikk det med alt hybelstyret forresten?

Skrevet

Beklageligvis skjer det svært sjeldent. :o( For det er jo innmari koselig å få et ordentlig, håndskrevet brev i postkassen! Men det går mye fortere, både å skrive og å få svar på e-post da...

Ja, det er både fordeler og ulemper med å sende brev i posten. Mail går jo fortere. Men jeg savner litt den gamle sjarmen med brev.

Skrevet

Ja, faktisk så har jeg en brevvenninne jeg fortsatt skriver håndskrevne brev til, svensk. Vi har brevveksla i 46 år:-). Treffes også, om ikke hvert år. Vi holder på brevvekslinga på "gamlemåten", men mailer om det er korte beskjeder.

Ei annen venninne som flytta utenbys da hun gifta seg og som også ble min brevvenninne og vi skrev ofte, men gått over til mailing. Greit nok, men savner brevene i postkassa, men nå har vi oftere skrivekontakt enn på "gamlemåten", vi sender hverandre minst en mail pr. uke.

En annen jeg skriver med sender vi brevene i posten, men skriver på skriveprogrammet på pc og printer ut så for min del er det altså litt av hvert.

Merker det blir mindre og mindre prospektkort å få, folk sender heller sms-hilsen. Det synes jeg er trist. Er så koselig med kortene synes jeg.

Det er koselig:-) Godt å høre at det ennå er folk som bruker gammel-måten med brevskriving.

Skrevet

Før skrev jeg mye brev, men nå er det veldig sjelden.

Jeg har holdt kontakten med den familien i Frankrike som jeg var au-pair hos for 18 år siden, og vi skriver gammeldags brev for hånd og sender papirbilder av familien :-)

Veldig kosleig de få gangene det skjer at det ligger et postkort eller brev i postkassa!

Min mor bruker både sms og mail, men hun liker godt å både sende og få gammeldagse brev.

Hyggelig at dere har brevkontakt:-)

Jeg syns ikke posten er noe særlig å glede seg til lengre.

Skrevet

Jepp, jeg og ei venninne jeg har hatt i flere år skriver brev til hverandre med ujevne mellomrom. Det er jo mye hyggeligere å få et overraskende brev i postkassa enn en e-mail, særlig siden vi ennå er litt barnslige og skriver på farget papir med forskjellige farger på pennen, tegner litt osv. Kjempegøy og veldig koselig! :) Tror jommen meg at jeg skal skrive brev til henne i løpet av uka, det begynner å bli en stund siden jeg sendte brev til henne nå! :) Vi snakker sammen på tlf, sms, internett regelmessig, men det å sende og få brev er noe helt eget, selv om man ikke nødvendigvis har noe nytt å fortelle.

Så kult:-) Jeg gjorde det en del før. La mye i å lage et bra og morsomt brev med diverse effekter:-) Savner det.

Skrevet

Jeg skrev utrolig masse brev før jeg fikk data,og jeg likte veldig godt å skrive også,det ble lange brev.

Nå går det i e.post,og da skriver jeg mye mindre.

Samme her:-)

Skrevet

Skriver fortsatt brev til mine amerikanske vertsforeldre, for de bruker ikke epost. Det er veldig koselig hver gang det ligger et brev fra dem i postkassa mi!

Der er koselig:-)

Skrevet

jeg er hobby-forfatter,og tro det eller ei,foretrekker å skrive for hånd:) både sender og mottar brev:)

men jeg vet jeg nok er av mindretall...synes brev er koselig jeg:)

Godt å høre at du sørger for at brevskriving ikke dør ut:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...