Gå til innhold

For hvor mye må vi gi i gave?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørn sin kone
Skrevet

Vi skal snart i bryllup,men jeg er ikke sikker på hvor mye vi må gi for i gave.

Dette er en kamerat av min mann (som han har hatt nesten ingen kontakt med de siste årene) som skal gifte seg. Har bare truffet dama par ganger. Altså,de er ikke nære venner av oss.

Vi skal ikke til middag, men kake og kaffe.

Hvor mye må vi gi for??

Gjest Godt voksen dame
Skrevet

ca. 200 kr. tenker jeg meg, men vet ikke hva som er vanlgig i dag, har aldri vært i bryllup uten å ha blitt buden til middag.

Gjest Geir sin kone :)
Skrevet

kanskje de har en gaveliste ute ett eller annet sted, da hadde jeg funnet en liten ting der

vi har blitt bedt til kaffe og kaker i flere bryllup, søskenbarn til min mann (de er en STOR familie), vi har gått sammen med de tre andre søsknene til min mann, spleiset på gave, da har vi gitt for ca en 1000-lapp

dere er ikke flere vennepar som kun er bedt til kaffe og kaker da som kunne spleiset på en ting ?

Gjest Bjørn sin kone
Skrevet

kanskje de har en gaveliste ute ett eller annet sted, da hadde jeg funnet en liten ting der

vi har blitt bedt til kaffe og kaker i flere bryllup, søskenbarn til min mann (de er en STOR familie), vi har gått sammen med de tre andre søsknene til min mann, spleiset på gave, da har vi gitt for ca en 1000-lapp

dere er ikke flere vennepar som kun er bedt til kaffe og kaker da som kunne spleiset på en ting ?

Ja,det er flere vennepar som er bedt til kaffe.

Vi går nok sammen med noen av dem tenker jeg.

Lurte bare på hva som er ca vanelig å gi for,pr par..?

Ca 4-500 da ca?

Skrevet

Vi var nettopp i et bryllup til en barndomskompis av min kjære. De har litt av og på med kontakt, men det var utrolig koselig å være med. Vi var invitert til kirka og kaffe. Vi var med å spleise på et gavekort på Hi-Fi-Klubben, og ga fem hundre kroner hver. Gavekortet totalt ble på 5000, og det synes jeg er ganske bra! Skal sies at de hadde ønsket seg den typen gavekort, da (blant annet...)

Skrevet

Det kan ikkje eg huske at vi har gjort! :)

Skrevet

Ja,det er flere vennepar som er bedt til kaffe.

Vi går nok sammen med noen av dem tenker jeg.

Lurte bare på hva som er ca vanelig å gi for,pr par..?

Ca 4-500 da ca?

vi ga ikke mer enn ca 250,- pr par vi, 4 par, ca 1000 for gaven, blir en flott gave det :)

Skrevet

;) næmmen kjære, husker du ikke det.

Skrevet

vi ga ikke mer enn ca 250,- pr par vi, 4 par, ca 1000 for gaven, blir en flott gave det :)

Nei, nå mu du pinadeg slutte å vrøvle...

Skrevet

Nei, nå mu du pinadeg slutte å vrøvle...

Gå å legg deg du, så kommer jeg om litt :) det er for seint for deg å sitte oppe nå.

Skrevet

Gå å legg deg du, så kommer jeg om litt :) det er for seint for deg å sitte oppe nå.

Det har du faktisk helt rett i, god natt! :-)

Skrevet

Du sendte da meg en flott gave for en tid tilbake, jeg har satt den på hylla. Ingen skjønner hva det er, heller ikke jeg, men den er flott!

Skrevet

Du sendte da meg en flott gave for en tid tilbake, jeg har satt den på hylla. Ingen skjønner hva det er, heller ikke jeg, men den er flott!

Det skal faktisk forestille det "Tasmanske uhyre" !

Gjest jamvold
Skrevet

Til middag i bryllup ville jeg si ca.1000,- Når det gjelder kaffe og kake så passer 500,-

Bryllup er tross alt en større anledning enn gebursdag.

Skrevet

Det skal faktisk forestille det "Tasmanske uhyre" !

Sy faen, var det det det var? Vi drev og diskuterte det her i stad, og kom frem til at det enten var en modelleirefigur som skulle forestille Moskva-Marit, eller en bitteliten neger med rett-ut-mage. Men den var fin altså, ser du hadde lagt sjelen din i den for å glede meg!

Skrevet

Vi er i ca samme situasjon, og har kjøpt gave (sammen med et annet par) for 1000,- til sammen. Altså 500,- pr. par.

Skrevet

''Altså,de er ikke nære venner av oss.''

Da synes jeg for min del at det ikke må være hverken for høyt eller for lavt beløp.

Jeg tror at jeg hadde gått for pluss/minus 350,-

Gjest Bjørn sin kone
Skrevet

Vi var nettopp i et bryllup til en barndomskompis av min kjære. De har litt av og på med kontakt, men det var utrolig koselig å være med. Vi var invitert til kirka og kaffe. Vi var med å spleise på et gavekort på Hi-Fi-Klubben, og ga fem hundre kroner hver. Gavekortet totalt ble på 5000, og det synes jeg er ganske bra! Skal sies at de hadde ønsket seg den typen gavekort, da (blant annet...)

Tror vi går for 500 ja.

Ser ut som det er det folk gir.

Måtte bare forhøre meg litt.Vil ikke være kjip,liksom.:o).

Gjest Elextra
Skrevet

Dere "må" vel ikke gi for noe spesielt beløp, men jeg synes 500-600 er passe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...