Gjest elkahono Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Jeg er redd jeg vil bli anbefalt å ta en gastroskopisk undersøkelse for å finne ut om jeg har magekatarr eller magesår. En venninne fortalte at hun ved sykehuset i Buskerud fikk utført en undersøkelse ved at hun svelget et bittelite kamera og ble til overvåkning på sykehuset ett døgn. Hun visste ikke om det var en erstatning for gastroskopisk undersøkelse, men trodde det. Noen som har hørt noe om dette? Jeg har veldig angst for å få noe i halsen, og ser ikke hvordan jeg skal klare å gjennomføre en vanlig gastroskopisk undersøkelse. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Håper du får svar på dette, for det lurer jeg også på ;o) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Jeg har hørt om at det kan svelges noe, som overvåkes. Jeg forstod det slik at det kartla store deler av systemet, ikke bare det som en gastroscopi avdekket. Skal ikke si dette sikkert. Jeg ville ventet til jeg fikk innkallelse, så tatt kontakt med pasientkoordinatoren eller avdelingen du skal på, og hørt om det var alternative muligheter. I tillegg kan du si at du er redd, for du kan få ganske mye beroligendes i forkant. En annen mulighet og sette fastlegen din på saken, spørre om h*n vet om denne undersøkelsen. 0 Siter
Gjest cavin Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Leste for flere år siden...at gastroskopi med kamera, var i vanlig bruk i de fleste Land ! Tyskland har hatt de i 8 år! For deg som er så redd , er jo det ett alternativ,men det er nok heller sjelden på sykehusene her:o( Har tatt vanlig gastroskopi mange ganger.Var like redd som deg...men med bedøvelse i svelget( spray) så gikk det veldig greit.Pust normalt og rolig gjennom nesen...så er det gjort i en Fei! ikke redd lenger :0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.