Gå til innhold

Egenandelskort (frikort)

Anbefalte innlegg

Gjest this is a signature
Skrevet

Kan man sende inn kvitteringer på lege, etc etter at man har fått frikortet?

Før jeg mottok frikortet sendte jeg inn giroer fra legetime, men disse kom i retur da de ikke hadde kvittering.

Senere sendte jeg inn kvitteringsoblat på disse legetimene..Fikk også de i retur..Disse timene fant sted før jeg fikk frikort (timene fant sted i vinter).

Hva er problemet til NAV?? Jeg blir så oppgitt over de noen ganger...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Så egenandelene står dermed ikke på egenandelskortet ditt?

Da ville jeg snakket med NAV selv, og spurt om det var noe som manglet.

Jeg har hatt problem med noen av kvitteringene mine, men fikk løst det ved hjelp av en som jobbet der. Så fikk jeg sent det på rett måte, og fikk pengene tilbake.

Gjest her gjør de det
Skrevet

Har du kvitteringene, så kan du ta med de og egenandelskortet ditt til NAV kontoret, så kan de føre på beløpene. Det gjør de iallefall her hos oss.

Skrevet

Har du kvitteringene, så kan du ta med de og egenandelskortet ditt til NAV kontoret, så kan de føre på beløpene. Det gjør de iallefall her hos oss.

Jeg har allerede fått tilsendt frikortet..

Men skjønner ikke hvorfor ikke de legeregningene jeg fikk på giro ikke ble påført egenandelskortet...

Kanskje jeg får høre med fastlegen min neste gang jeg skal dit..

Gjest annlovinda
Skrevet

Det har jeg iallefall gjort tidligere uten problemer.

Skrevet

Det har jeg iallefall gjort tidligere uten problemer.

Hva da?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1218784455' post='3934764]

Så egenandelene står dermed ikke på egenandelskortet ditt?

Da ville jeg snakket med NAV selv, og spurt om det var noe som manglet.

Jeg har hatt problem med noen av kvitteringene mine, men fikk løst det ved hjelp av en som jobbet der. Så fikk jeg sent det på rett måte, og fikk pengene tilbake.

Nei, jeg tror ikke det nei..Tror det mangler et par legetimer som jeg betalte med giro..

Synes alltid det er så mye styr med NAV...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det nei..Tror det mangler et par legetimer som jeg betalte med giro..

Synes alltid det er så mye styr med NAV...

Siden du ikke er sikker, så må du nesten snakke med dem, og sjekke hva som er kommet på, og hva som er ikke.

Du må ha både giroen og kvittering på at du har betalt tror jeg, ta med alt just in case.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hva da?

Sendt inn kvitteringer på betalte legetimer eller kvitteringer på betalte resepter på blå resept etter at jeg har mottatt frikort.

Skrevet

Du tar med deg kvitteringene til nav, fyller ut et eget skjema og får pengene tilbake på kontoen din. (Du får altså egenandelene tilbake, samt evt. refusjon for reiser o.l.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...