Gå til innhold

Briller - jeg blir svimmel

Anbefalte innlegg

girl-next-door
Skrevet

Jeg har hatt linser i alle år, men tenkte jeg nå skulle få meg briller for å avlaste øynene for linser av og til. Jeg har -6.

Når jeg tar på meg brillene blir jeg skikkelig svimmel, og veggene ser ut til å falle mot meg. Alt blir også skjevt - som gulv, vegger etc.. Venner jeg meg til dette, eller er det noe feil med glassene? Jeg har hatt brillene en uke nå.

Aliza1365380759
Skrevet

Jeg har brukt briller mer eller mindre i 15 år, og linser i snart ti år, og blir fremdeles svimmel når jeg tar av meg linsene og tar på briller rett etterpå (jeg har minus 6,50), så det du opplever er helt normalt når man bytter mellom linser og briller tror jeg. Jeg tror svimmelheten i mitt tilfelle skyldes av linsene ikke korrigerer for skjev hornhinne, og at brillene gjør det, og at øynene derfor får litt "sjokk". Hvis svimmelheten ikke går over ville jeg gått tilbake til optikeren for høre om det er noe man kan gjøre med problemet. Hos meg går svimmelheten sånn høvelig over etter noen minutter, men hvis jeg bytter fokus fort kan jeg merke det i opp til en time etterpå.

Skrevet

Jeg har brukt briller mer eller mindre i 15 år, og linser i snart ti år, og blir fremdeles svimmel når jeg tar av meg linsene og tar på briller rett etterpå (jeg har minus 6,50), så det du opplever er helt normalt når man bytter mellom linser og briller tror jeg. Jeg tror svimmelheten i mitt tilfelle skyldes av linsene ikke korrigerer for skjev hornhinne, og at brillene gjør det, og at øynene derfor får litt "sjokk". Hvis svimmelheten ikke går over ville jeg gått tilbake til optikeren for høre om det er noe man kan gjøre med problemet. Hos meg går svimmelheten sånn høvelig over etter noen minutter, men hvis jeg bytter fokus fort kan jeg merke det i opp til en time etterpå.

Dette høres ut som det samme problemet som jeg hadde for ca to år siden. Brillene var ikke "i riktig grad/vinkling", samtidig som glassene ikke var beregnet for det lille jeg har av samsynsproblemet.

Hvor kjøpte du glassene/brillene?

Jeg ville gått optikeren og sagt at du må ha ny test. Selv orket jeg ikke dette, men gikk til en ny....hadde allerede hatt nok trøbbel bare med å få rett innfatning. Dette var hos Specsavers. Synsam fikset biffen fint dog.

Skrevet

Jeg har små samsynsproblemer, men fikser ikke briller uten korrigering for samsynet. Da blir jeg kjempesvimmel! Uten briller klarer jeg meg helt fint, merkelig nok...

Jeg tror jeg ville sjekket dette opp, for det hender at man får feil glass.

Gjest briller og linser
Skrevet

Jeg har -8 og bytter linser og briller uten noen problemer av noen slag. Hvis du går konstant med brillene i en uke til så vil øynene dine ha tilvendt seg disse. Så kan du prøve forsiktig å bytte med linsene igjen og se hvordan det går.

Jeg går utifra at du har vært hos en optiker som er seriøs? Da skal det nemlig kunne gå ann å gå tilbake med brillene og klage. Men først må du som sagt bli vant til brillene.

Skrevet

Dersom brillene hovedsaklig skal brukes til lesing og data, kan det tenkes det er rart å gå i dem. Jeg har databriller på jobb, men kan ikke ta dem av hver gang jeg skal gå et stykke. Det var rart i begynnelsen, men nå er det bedre.

Er det meningen du skal gå med brillene, bør du klage neste uke. Både jeg og flere av mine kolleger har fått nye brilleglass gratis.

Skrevet

Jeg er vant til linser og blir dårlig av å gå med briller på grunn av at det jeg ser gjennom glassene i forhold il det jeg får med meg "rundt" glassene på siden blir så forskjellig.

Det er visstnok en vanesak, men jeg føler det er vanskelig å vende seg til når jeg bare bruker brillene til avlastning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...