Gå til innhold

Stress: Skoleplass, underliv og spiseforstyrrels

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke idag nei
Skrevet

Jeg har ikke hatt mensen på 3 måneder. Dette skyldes nok alt stresset jeg har vært gjennom i sommer. Jeg er ikke gravid.

Nå begynner jeg å bli mektig lei all denne bekymringen. En av de største beymringene mine er at jeg står på venteliste til å komme inn på sykepleien. Jeg står på 1 plass, så jeg vil bli tildelt plass først hvis noen trekker seg. Er det noen som vet hvilke odds jeg kan vente meg når det er ca 100 plasser? Hva tror dere om at noen ikke møter opp eller vil ha plassen sin likevel? Skolen begynner neste uke. Jeg orker ikke tanken på å vente med studier mer. Har allerede noen måneder av sykepleien på en annen skole i landet, men fikk ikke overflytte til andre året på en annen skole, så jeg valgte heller å søke på ny. Dette bekymrer meg veldig og det er veldig vondt å gå å vente...

Og så en annen ting. Jeg fødte for 2 år siden, og har siden da hatt en stikkende smerte ved samleie. Gikk til legen her om dagen. Da han kjennte og trykket holdt jeg på å kaste opp og grine fordi det stakk sånn. Så han har henvist meg til ultralyd hos gynekolog...

Det er liksom alt på en gang... Det er så vondt. Ikke skoleplass... ikke noe sexliv på 2 år...Jeg higer etter å studere. Jeg elsker å gå på skolen....

Dette var litt av mine bekymringer for tiden. Noen som har gode råd? Evt noen gode ord i denne stusselige kveld?...

Skrevet

Stress kan godt gjøre at mensen blir borte, det har jeg opplevd selv. Også hvis du er undervektig, har anorexia kan mensen påvirkes.

Når du står på 1. plass på skoleplass har du gode sjanser for å komme inn! Det er ofte noen som ikke møter opp eller slutter etter et par dager. Ring skolen litt utpå dagen første dag, etter at oppmøtet er registrert så får du svar. Ellers pleier skolen å ringe hvis en ikke møter. Lykke til!

Skrevet

Regner det som omtrent sikkert at du vil få skoleplass. Enten er det noen som ikke møter, eller så kommer noen til å trekke seg i løpet av den første tide. Vis interesse og hold kontakt med skolen.

Skrevet

Jeg tror mulighetene for at du får skoleplass er der, kanskje du ikke kommer inn med en gang, men innen oktober tror jeg. Og det skal vel gå greit siden du har tatt litt av studiene et annet sted? Og du blir nok fort kjent med folkene :)

Håper de finner ut hva den stikkingen er. Er ikke noe særlig å være engstelig!

Hvis du er litt neffor, så tenk på alt det fine i liver :)

Og en ting skal du ha, at du elsker å studere! Den egenskapen skulle jeg gjerne hatt!

God helg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...