Gjest ung ufør Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Hei. Jeg søkte uførepensjon første gang i 1990. Jeg var da 25 år. Fikk avslag, men gikk ikke videre med saken. I dag er jeg 43 år gammel, og får ung ufør fra 1 sept. Det jeg lurer på, er om jeg vil få etterbetalt disse årene,særlig med tanke på at jeg er tilstått ung ufør nå. Takknemlig for svar. 0 Siter
Gjest Alvedryss Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Hmm.. jeg blir ikke klok på de reglene der. Men hvordan er det mulig å få ung ufør når man er 43 år? Ung ufør er jo ikke noe man får heller, det er bare en måte å regne ut trygden på for de som blir ufør før fylte 26. Eller har jeg misforstått? Vet at det i enkelte tilfeller alikevel kan bli snakk om ung ufør, hvis sykdommen har vart lenge, og vedkommende har vært ute av stand til å arbeide p.g.a sykdom. Mente de at avslaget den gangen du var 25 år ikke var riktig; siden du nå få ung ufør? Jeg vet lite om etterbetaling,men det kan neppe være snakk om 18 år iallfall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.