Gå til innhold

Enkel forrett!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En deilig og superenkel forrett hvis du liker røkelaks da...

Kjøp røstipoteter i fysedisken, stek disse etter anvisning på posen.

En eller to "skiver" pr posjon, legg over et par skiver røkelaks,.

Toppes med hvitløkssaus, (kjøpt i boks på Ica Maxi - tror den heter Provance eller noe slikt) Trenger ikke mer enn et par dæsjer saus.

Enkelt og nydelig.

Kan serveres både kald og litt lun.

Som forrett anbefaler jeg svinefilet med spekeskinke.

Brun svinefileten i stekepanne, rull spekeskinke rundt som festes men tannpirkere (ikke med mintsmak!) legges over i ildfast form og stekes i stekeovnen på 225 grader i ca 25 minutter.

Spekeskinka kan også legges bare over filetene.

Dette er så godt! Blir deilig smak av spekeskinka sammen med kjøttet. Bacon kan forøvrig også brukes.

Serveres her i gården med enkel salat av litt grønn salat, tomater i skiver og løk i skiver.

Fløtegratinerte poteter.

Hvis jeg lager saus til, lager jeg en kjapp pepper/fløtesaus:

Grovknuser en god ss hel pepper i morter, hakker ett fedd eller to hvitløk og freser i smør i panne eller gryte, heller over fløte - kokes til det tykner, smaker til med evt soyasaus og salt hvis det trengs. Husk at soyasausen er salt!

Kan mørknes med sukkerlulør, men det bruker aldri jeg, bruner heller smøret litt godt og freser pepper og hvitløk godt brunt. Hvitløken blir fort brun, så brun pepperet litt før du har oppi hvitløken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312418-enkel-forrett/#findComment-2547347
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...