Gjest vilværeanonymidag Skrevet 16. august 2008 Skrevet 16. august 2008 Jeg har så hodepine/nakkeubehag. Begynte på jobb etter ferie- og siden da har inntak av smertestillende gått rett opp Jeg mistenker hodepinen/nakkestivheten til å henge sammen med jobb. Hvordan gå frem for å få bedre hverdag? Har man "krav" på noe? Hva ville du ha gjort? Arbeidet er ikke fysisk krevende- er mer administrativt/kreativt/interlektuelt krevende. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 16. august 2008 Skrevet 16. august 2008 Gå til fastlegen og få en rekvisisjon på fysikalsk behandling. Let så skikkelig (!) etter en fysioterapeut - eller helst en manuellterapeut - som virkelig _kan_ nakke/skulderproblematikk. Det er veldig viktig å styrke musklaturen for å få bukt med slike problemer, men det er også superviktig å gjøre de riktige øvelsene på en riktig måte. Dette kan jeg snart ALT om, altså, så tro meg på mitt ord! :-) 0 Siter
Gjest stresslessen Skrevet 16. august 2008 Skrevet 16. august 2008 Hvis du sitter foran data hele dagen, så ville jeg snakket med sjefen om tilrettelegging, evt pult som kan justeres mm. Fysioterapi kan ta toppene av plagene, men det er alene gjerne ikke nok. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.