org Skrevet 16. august 2008 Skrevet 16. august 2008 Når det i dødsannonsen står: Vennligst ingen kondolanse ved graven. Hva gjør man da når man møter nære pårørende f. eks. på butikken? (Gjelder folk vi vanligvis er på "hils-og hvordan-er så været-i-dag med") Kondolerer man da? 0 Siter
Gregga Skrevet 16. august 2008 Skrevet 16. august 2008 Det ville jeg gjort i hvertfall. Eller jeg hadde nok ikke sagt kondolerer, men noe i "trist å høre om xxx" - gata. Ellers er kondolerer et helt greit ord å bruke, men jeg er ikke noe flink til det. Bedre med andre ord, event. en klem i tillegg hvis det faller naturlig. Når det ikke ønskes kondolanse ved graven, er det vel for å slippe den lange rekka av hender og trykke, akkurat der og da. Tøff dag, begravelsesdagen, og noen synes det blir for tøft og møte alle ansikt til ansikt. 0 Siter
Bookworm Skrevet 16. august 2008 Skrevet 16. august 2008 Ja, det gjør man - det er _ved graven_ de ikke ønsker "toget" av kondolerende... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 16. august 2008 Skrevet 16. august 2008 ''Hva gjør man da når man møter nære pårørende f. eks. på butikken? (Gjelder folk vi vanligvis er på "hils-og hvordan-er så været-i-dag med")'' Er vel litt fra person til person, men jeg ville nok bare sagt "så trist med Nils". Det er det verste jeg vet når man skal gå på butikken etter et dødsfall, man er livredd for at noen kommer å sier noe som gjør at man bryter sammen. Så jeg ville ikke sagt fro mye... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.