Gå til innhold

Dumt å gå til lege kanskje? Legger med bilde

Anbefalte innlegg

Gjest ung dame med små symptomer
Skrevet

Jeg er ikke særlig glad i å gå til leger..og spesielt ikke hvis det bare viser seg at jeg var overnervøs! ;)

Så..jeg kommer med noe symptomer, så kan du kanskje fortelle meg om jeg burde oppsøke lege, evt om jeg bare skal slappe av og ikke være så nervøs!

Jeg har vært mye svimmel, blek i ansiktet, veldig slapp. Har sovnet av når jeg har hatt sjansen, pga en utrolig tretthet!

Bena mine føles ømme, og får vondt i de om jeg ikke slapper av.

Jeg har null energi, og er mye kvalm.

Hadde besøk i går i en times tid, og jeg måtte gå å legge meg to ganger i senga å ta en 5 minutters..føltes som jeg skulle gå i bakken.

Jeg er ellers ung og frisk!

Det som fikk meg til å tenke på om jeg kanskje burde gå til lege, var at min mor spurte meg rett ut i går da jeg var å besøkte henne, om jeg hadde begynt med rusmidler..(!!) Et spørsmål som virkelig skremte meg! Men hun mente jeg så veldig blek og syk ut i ansiktet, og var vanskelig å få øyekontakt med.. og hun hadde problemer med å høre hva jeg sa og mente, og virket fraværende. Hun vet jeg er ellers frisk, så hun kunne ikke tenke seg til noe annet enn at jeg gikk på noe beroligende eller verre.

Og så for litt over en uke siden, fikk jeg en liten kul på siden av låret. Ble litt blå etter noen dager. Nå en uke senere ser det slik ut : http://tinypic.com/view.php?pic=2lbyqa0&s=4

Så fra å være på rosin-størrelse, har det blitt på størrelse til en knyttneve. La inn to bilder, da det er vanskelig å se ordentlig.

Må ikke ses dersom man ikke tåler litt strekkmerker og sånt noe! ;)

Kan jeg gå med dette til legen, eller blir det bare for dumt?

Jeg vil for all del ikke virke overhysterisk, og jeg har ikke akkurat hav av tid til lege heller! (Her er det et godt stykke til nærmeste lege).

Dere virker som oppegående og beleste folk, så jeg håper noen kan gi meg et råd, eller et spark i retning legen!

Mvh

Gjest ung dame med små symptomer
Skrevet

Ps: Jeg vet ikke om dette henger sammen med det andre, men det er utenom det vanlige, det også.

Har plutselig blitt plaget med soppinfeksjoner..både på kropp og nedentil. Vil ikke gå vekk!

Jeg har også plutselig fått store kviser (inni huden) i ansiktet mitt. Og sår /blemmer inni munnen.

Jeg trodde kvisene skulle komme i tenårene jeg;)

Men som sagt..ingenting fungerer som det skal på kroppen min for tiden.

Skrevet

Jeg synes absolutt du skulle ta deg en tur til legen, særlig når også omgivelsene reagerer på at du ikke virker frisk. Ikke sikkert det er noe alvorlig, på meg kan symptomene høres ut som anemi, jernmangel. (uten at jeg har noe større peileing..)

Du burde kanske postst dette under "allmennmedisin" hvis du vil ha svar fra legen.

Lykke til...-)

Skrevet

Uten tvil, gå til legen. Jeg tenker kraftig jernmangel. Men har ikke peil...

Det er ikke noe å grue seg til, legen har mange pasienter i løpet av dagen og du kommer ikke tl å utmerke deg noe mer enn andre! :)

Jeg vil gjerne høre hvordan det gikk!

Lykke til, hilsen

Skrevet

Klart du skal gå til legen med dette. Jeg aner ikke hva det kan være, men det høres jo ut som du er paget med noe, så da er et besøk hos legen absolutt på sin plass. Fortell hvordan det går :)

Skrevet

Hvis det hjelper med enda et svar, så kommer mitt her: Ja, la legen sjekke deg. Kanskje du har en infeksjon i tillegg til å være blodfattig? Stå på legens tlf kl åtte i morgen tidlig (eller idet de åpner) Så får du kanskje time på dagen. Såvidt jeg vet så skal de alltid holde av noen ganske få timer til akutte henvendelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...