Gå til innhold

om det å få tenner

Anbefalte innlegg

Gjest toothless
Skrevet

min datter på 6 mnd fikk sin første tann for ca tre uker siden (nede). i dag oppdaga vi at det er en på veg oppe. men, er det ikke vanlig at det kommer to nede før de kommer oppe??

Skrevet

Mange starter med de to midt foran nede, men alt og ingenting er "normalt" i den sammenheng.

F.eks. vampyrvarianten - når hjørnetennene kommer først. Det blir folk av dem også :-)

Skrevet

Eldstejenta mi fikk fire tenner oppe før vi i det hele tatt så antydning til tenner nede, så jeg tror nok det finnes ganske mange normalvarianter :)

Skrevet

Nei, de to nede kommer som oftest først. :o)

Skrevet

Jenta mi fikk først en nede, så en oppe. Etter det fikk hun en til oppe, men ikke sånn at det ble de to fremste, men den ene fortanna + den "utenfor". Så helt corny ut en stund. Syns å huske at hun hadde disse 3 tennene en god stund, og når den ene fortanna oppe ble ganske stor så hun rett og slett ut som Karius og Baktus. ;) Plutselig fikk hun 5 tenner til i løpet av ei uke, og hadde da 4 oppe og 4 nede. Etter det har hun ikke fått fler, men det er mulig det kommer en jeksel eller to snart... (Hun er 1 år.)

Skrevet

Mange starter med de to midt foran nede, men alt og ingenting er "normalt" i den sammenheng.

F.eks. vampyrvarianten - når hjørnetennene kommer først. Det blir folk av dem også :-)

Ja, jeg håper da virkelig det... Begge mine hører til den kategorien. Dvs - ikke hjørnetennene, men de ved siden av de to midterste fortennene oppe. Minsten gikk som 'lille dracula' en periode :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...