Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag i morgen?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger tips.
Skrevet

trenger tips jeg, så lei av å finne på noe.. synes det er vanskelig å finne noe variert og godt og ikke minst litt sunt..

Skrevet

Jeg tenkte å ta fiskekaker i brun saus, kokte poteter og grønnsaker. Det er det veldig lenge siden vi har hatt.

Gjest Angela26
Skrevet

I morgen skal jeg lage Arroz al horno. Ris i ovnen altsà!

Du trenger:

Svinekjòtt i stykker/ribbe

Ris

Tomatpuré

Poteter

Persille

Garbansos ( Har ikke peiling pà hva det heter pà norsk :-/ ) Anyone?

Hvitlòk

Tomater

Colorante ( Slikt pulver som gir oransje farge i maten)

Vil du vite mer , skal jeg gi deg oppskrifta ;-) Det smaker nyyyyydelig!

Gjest trenger tips
Skrevet

I morgen skal jeg lage Arroz al horno. Ris i ovnen altsà!

Du trenger:

Svinekjòtt i stykker/ribbe

Ris

Tomatpuré

Poteter

Persille

Garbansos ( Har ikke peiling pà hva det heter pà norsk :-/ ) Anyone?

Hvitlòk

Tomater

Colorante ( Slikt pulver som gir oransje farge i maten)

Vil du vite mer , skal jeg gi deg oppskrifta ;-) Det smaker nyyyyydelig!

Ja, jeg vil gjerne ha oppskrift =) Hørtes veldig godt ut =) Er det vanskelig?? hehe, er ingen mesterkokk ;)

Gjest Angela26
Skrevet

Ja, jeg vil gjerne ha oppskrift =) Hørtes veldig godt ut =) Er det vanskelig?? hehe, er ingen mesterkokk ;)

Det tok meg noen omganger fòr jeg lyktes, men én gang mà jo vaere den fòrste :-)

Arroz al horno for 2 personer :

- Kok opp 1,5l vann med colorante i.

- Hell i garbanzosene ( Et halvt melkeglass) og ribbekjòttet. Dette kokes i 2 timer.

- Nàr det naermer seg kokeslutt, skreller du 2 poteter og skjaerer dem i tynne skiver ( 1cm maks). Stek dem i pannen/ friteres i mye olivenolje til de er lysebrune. Legg deretter potetene utover i ei ildfast form.

- Hell i 2,5 dl tomatpuré og 3dl ris i stekepanna. Litt persille ( Evt. en halv spiseskje ) og 2-3 fedd hvitlòk.Ikke hakk opp hvitlòken! Stekes 1-2 minutter fòr det helles over potetene. Smòr utover sà blandinga dekker over hele forma. Om massen er tjukk og vanskelig à smòre utover, sà hell i litt mer av tomatpuréen og bland i.

- Hell deretter over garbanzosene, rundt omkring i forma.

- Hell over krafta fra kjòttet sà det dekker risen, og litt mer.

- Legg pà kjòttstykkene og tomatskiver. Salt godt.

Stekes midt i ovnen pà 210º i ca 45 minutter. Fòlg med nàr det har gàtt en halvtime og utover. Nàr risen smaker greit og retten er "fast", er den ferdig.

PS: Sòkte pà garbanzos nà, og det heter "chickpeas"...

Den mà ligge i vann 1 dògn fòr den taes i bruk, og vannet bòr skiftes 2-3 ganger.

Gjest trenger tips
Skrevet

Det tok meg noen omganger fòr jeg lyktes, men én gang mà jo vaere den fòrste :-)

Arroz al horno for 2 personer :

- Kok opp 1,5l vann med colorante i.

- Hell i garbanzosene ( Et halvt melkeglass) og ribbekjòttet. Dette kokes i 2 timer.

- Nàr det naermer seg kokeslutt, skreller du 2 poteter og skjaerer dem i tynne skiver ( 1cm maks). Stek dem i pannen/ friteres i mye olivenolje til de er lysebrune. Legg deretter potetene utover i ei ildfast form.

- Hell i 2,5 dl tomatpuré og 3dl ris i stekepanna. Litt persille ( Evt. en halv spiseskje ) og 2-3 fedd hvitlòk.Ikke hakk opp hvitlòken! Stekes 1-2 minutter fòr det helles over potetene. Smòr utover sà blandinga dekker over hele forma. Om massen er tjukk og vanskelig à smòre utover, sà hell i litt mer av tomatpuréen og bland i.

- Hell deretter over garbanzosene, rundt omkring i forma.

- Hell over krafta fra kjòttet sà det dekker risen, og litt mer.

- Legg pà kjòttstykkene og tomatskiver. Salt godt.

Stekes midt i ovnen pà 210º i ca 45 minutter. Fòlg med nàr det har gàtt en halvtime og utover. Nàr risen smaker greit og retten er "fast", er den ferdig.

PS: Sòkte pà garbanzos nà, og det heter "chickpeas"...

Den mà ligge i vann 1 dògn fòr den taes i bruk, og vannet bòr skiftes 2-3 ganger.

tuuuusen takk =)

Skrevet

Vi skal ha fiskegrateng,poteter og kokte gulrøtter.

Nam nam.

Skrevet

I morgen skal vi ha wok av kylling, gulrot, purre, paprika og sukkererter. Naturris ved siden av.

I dag hadde vi steinbitkaker med løk, poteter, salat og hollandaisesaus.

Skrevet

Denne ukens meny:

Mandag: Spagetti med spinat- og norzolasaus

Tirsdag: Ovnsbakt laksefilet på en seng av grønnsaker

Onsdag: Tomatsuppe med kyllingkjøttboller

Torsdag: Fiskesuppe

Fredag: Ovnsstekt kylling med pommes frites

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...