Gjest trenger tips. Skrevet 17. august 2008 Skrevet 17. august 2008 trenger tips jeg, så lei av å finne på noe.. synes det er vanskelig å finne noe variert og godt og ikke minst litt sunt.. 0 Siter
org Skrevet 17. august 2008 Skrevet 17. august 2008 Jeg tenkte å ta fiskekaker i brun saus, kokte poteter og grønnsaker. Det er det veldig lenge siden vi har hatt. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 17. august 2008 Skrevet 17. august 2008 I morgen skal jeg lage Arroz al horno. Ris i ovnen altsà! Du trenger: Svinekjòtt i stykker/ribbe Ris Tomatpuré Poteter Persille Garbansos ( Har ikke peiling pà hva det heter pà norsk :-/ ) Anyone? Hvitlòk Tomater Colorante ( Slikt pulver som gir oransje farge i maten) Vil du vite mer , skal jeg gi deg oppskrifta ;-) Det smaker nyyyyydelig! 0 Siter
Gjest trenger tips Skrevet 17. august 2008 Skrevet 17. august 2008 I morgen skal jeg lage Arroz al horno. Ris i ovnen altsà! Du trenger: Svinekjòtt i stykker/ribbe Ris Tomatpuré Poteter Persille Garbansos ( Har ikke peiling pà hva det heter pà norsk :-/ ) Anyone? Hvitlòk Tomater Colorante ( Slikt pulver som gir oransje farge i maten) Vil du vite mer , skal jeg gi deg oppskrifta ;-) Det smaker nyyyyydelig! Ja, jeg vil gjerne ha oppskrift =) Hørtes veldig godt ut =) Er det vanskelig?? hehe, er ingen mesterkokk 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 17. august 2008 Skrevet 17. august 2008 Ja, jeg vil gjerne ha oppskrift =) Hørtes veldig godt ut =) Er det vanskelig?? hehe, er ingen mesterkokk Det tok meg noen omganger fòr jeg lyktes, men én gang mà jo vaere den fòrste :-) Arroz al horno for 2 personer : - Kok opp 1,5l vann med colorante i. - Hell i garbanzosene ( Et halvt melkeglass) og ribbekjòttet. Dette kokes i 2 timer. - Nàr det naermer seg kokeslutt, skreller du 2 poteter og skjaerer dem i tynne skiver ( 1cm maks). Stek dem i pannen/ friteres i mye olivenolje til de er lysebrune. Legg deretter potetene utover i ei ildfast form. - Hell i 2,5 dl tomatpuré og 3dl ris i stekepanna. Litt persille ( Evt. en halv spiseskje ) og 2-3 fedd hvitlòk.Ikke hakk opp hvitlòken! Stekes 1-2 minutter fòr det helles over potetene. Smòr utover sà blandinga dekker over hele forma. Om massen er tjukk og vanskelig à smòre utover, sà hell i litt mer av tomatpuréen og bland i. - Hell deretter over garbanzosene, rundt omkring i forma. - Hell over krafta fra kjòttet sà det dekker risen, og litt mer. - Legg pà kjòttstykkene og tomatskiver. Salt godt. Stekes midt i ovnen pà 210º i ca 45 minutter. Fòlg med nàr det har gàtt en halvtime og utover. Nàr risen smaker greit og retten er "fast", er den ferdig. PS: Sòkte pà garbanzos nà, og det heter "chickpeas"... Den mà ligge i vann 1 dògn fòr den taes i bruk, og vannet bòr skiftes 2-3 ganger. 0 Siter
Gjest trenger tips Skrevet 17. august 2008 Skrevet 17. august 2008 Det tok meg noen omganger fòr jeg lyktes, men én gang mà jo vaere den fòrste :-) Arroz al horno for 2 personer : - Kok opp 1,5l vann med colorante i. - Hell i garbanzosene ( Et halvt melkeglass) og ribbekjòttet. Dette kokes i 2 timer. - Nàr det naermer seg kokeslutt, skreller du 2 poteter og skjaerer dem i tynne skiver ( 1cm maks). Stek dem i pannen/ friteres i mye olivenolje til de er lysebrune. Legg deretter potetene utover i ei ildfast form. - Hell i 2,5 dl tomatpuré og 3dl ris i stekepanna. Litt persille ( Evt. en halv spiseskje ) og 2-3 fedd hvitlòk.Ikke hakk opp hvitlòken! Stekes 1-2 minutter fòr det helles over potetene. Smòr utover sà blandinga dekker over hele forma. Om massen er tjukk og vanskelig à smòre utover, sà hell i litt mer av tomatpuréen og bland i. - Hell deretter over garbanzosene, rundt omkring i forma. - Hell over krafta fra kjòttet sà det dekker risen, og litt mer. - Legg pà kjòttstykkene og tomatskiver. Salt godt. Stekes midt i ovnen pà 210º i ca 45 minutter. Fòlg med nàr det har gàtt en halvtime og utover. Nàr risen smaker greit og retten er "fast", er den ferdig. PS: Sòkte pà garbanzos nà, og det heter "chickpeas"... Den mà ligge i vann 1 dògn fòr den taes i bruk, og vannet bòr skiftes 2-3 ganger. tuuuusen takk =) 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 17. august 2008 Skrevet 17. august 2008 tuuuusen takk =) Bare hyggelig :-) 0 Siter
astridny Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Vi skal ha fiskegrateng,poteter og kokte gulrøtter. Nam nam. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 I morgen skal vi ha wok av kylling, gulrot, purre, paprika og sukkererter. Naturris ved siden av. I dag hadde vi steinbitkaker med løk, poteter, salat og hollandaisesaus. 0 Siter
....AV Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Denne ukens meny: Mandag: Spagetti med spinat- og norzolasaus Tirsdag: Ovnsbakt laksefilet på en seng av grønnsaker Onsdag: Tomatsuppe med kyllingkjøttboller Torsdag: Fiskesuppe Fredag: Ovnsstekt kylling med pommes frites 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.